Beantwoord

Vaste telefonie "nummer niet in gebruik"

  • 19 December 2023
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Sinds vandaag (waarschijnlijk, vandaag in ieder geval gemerkt) kan ik niet bellen met onze vaste lijn. Ik krijg een "in gesprek" toon te horen. En als er naar de vaste lijn gebeld wordt krijg je de melding "het nummer is niet in gebruik". Modem 10 seconden uit het stopcontact halen heeft geen effect. 

In reacties op de community over soort gelijke problemen zie ik dat er een nieuw signaal naar de modem gestuurd moet worden. Zou dat bij ons ook de oplossing kunnen zijn?

Groetjes van Patricia 

icon

Beste antwoord door Hartevelt 22 December 2023, 15:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Hartevelt, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en het nummer lijkt niet goed te registreren. Ik heb een reprovisie uitgevoerd en het modem gereboot om dit te verhelpen maar dit mocht niet baten. Daarom heb ik het doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen het zo snel mogelijk voor je gaan oplossen. 

Hallo Tommie,

 

Bedankt voor je reactie en je poging het op te lossen! Ik ga afwachten wat de techneuten kunnen doen.

 

Goedemorgen,

Is er al wat meer bekend? Want tot nu toe zijn we nog steeds niet bereikbaar via de vaste lijn en kunnen we er ook niet mee bellen.

Groetjes van Patricia 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hartevelt, ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en je telefoon zou het weer moeten doen. Zou je dit kunnen nakijken? Anders een powerflip uitvoeren als het nog niet werkt. Thanks!

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hi @Hartevelt, ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en je telefoon zou het weer moeten doen. Zou je dit kunnen nakijken? Anders een powerflip uitvoeren als het nog niet werkt. Thanks!

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Ja, hij doet het nu weer.

Hartelijk bedankt.

 

Fijne feestdagen!

Reputatie 7
Badge +9

Gelukkig, dat is goed om te horen. Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar @Hartevelt

Reageer