Beantwoord

Vaste telefoon doet het niet na overstap met nummerbehoud

  • 29 June 2023
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Vandaag overgestapt naar T-Mobile DSL met een T-54 met vast bellen en nummerbehoud. Alles lijkt te werken op het vaste bellen na. Als ik een nummer bel vanaf de vaste lijn, dan volgt er een in gesprek toon. Als ik bel vanaf mijn mobiel naar mijn (behoude) vaste nummer, dan blijft het akelig stil, de vaste telefoon rinkelt niet, op mijn mobiel hoor ik niet de ‘telefoon gaat over’ toon. De vaste telefoon zit in P1 van de T-54 en het groene telefoonhoorn ledje is groen. Kan iemand me verder helpen aub?

icon

Beste antwoord door SurferMill 30 June 2023, 09:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SurferMill 

Kun je eens de andere PHONE poort proberen achter de Zyxel en als je in je My T-Mobile account kijkt bij meer > vast bellen instellingen zie je daar dan al het nummer staan of nummer is in aanvraag?

Hallo @Waqqas,

 

Andere poort geprobeerd, idem dito. Krijg nu wel op mijn mobiel te horen dat het nummer dat ik probeer te bellen (het overgezette oude nummer) ‘momenteel niet bereikbaar’ is.

In de T-54 zie ik alleen voor PHONE1 twee ingevulde nummers staan, één voor Incoming SIP number en één voor outgoing SIP number. Beide velden voor PHONE2 zijn leeg.

 

In mijn T-Mobile account zie ik geen vast bellen instellingen staan onder MEER staan. Vreemd?!

 

Ik kreeg al wel een mailtje van T-mobile dat mijn eigen nummer (nummerbehoud) al wel is overgezet en dat ik het over 30 minuten eens moest proberen...dat is inmiddels een paar uur geleden

 

Dank voor je hulp weer alvast!

Reputatie 7
Badge +15

@SurferMill 

Is je abonnement wel gekoppeld aan je My T-Mobile account dus zie je bij abonnementen je internet en vast bellen abonnement bijvoorbeeld?

Ik heb ook net even gekeken en nadat je op meer klikt zie je onder meer vast bellen instellingen staan.

Je zou dan de kabel weer in P1 kunnen pluggen en misschien de modem eens herstarten.

Deze pagina zou je ook eens kunnen doorlopen.

Jups, als ik op abonnement klik zie ik mijn internet, tv en vaste bellen kosten/abo's staan, precies zoals ik het wil hebben. Vreemd toch. Bij het vast bellen abo staat nog wel ‘je aanvraag is in behandeling’. Ik heb al een tijdje geleden ook een mailtje van mijn vorige provider gekregen dat ze mijn vast bellen telefoonnummer per vandaag vrijgeven aan Tmobile omdat Tmobile ze dat gevraagd heeft. Tmobile is dus echt op de hoogte ook. Zou mijn vorige provider mijn telefoonnummer dan nog niet vrijgegeven hebben? Morgen dan pas? En ontbreekt daarom het ‘vast bellen instellingen’ kopje bij mij onder ‘meer’ → ’instellingen’? Ik heb daar oa wel staan: 

  • WiFi instellingen
  • TV Instellingen
  • E-mail instellingen

Maar geen vast bellen instellingen.

Oké, ik ga nog even mijn modem resetten en de gelinkte pagina lezen. Alvast fijne avond en bedankt zover!

Reputatie 7
Badge +14

Het is goed om morgenochtend nog even te verifiëren.  Het is gebruikelijk dat nummers in de ochtend worden geporteerd.

@eric Thx ga ik zeker doen. De email van vanmiddag van T-Mobile dat mijn oude nummer al was overgezet was dan wel wat voorb...enthousiast ;-) Dat ‘in behandeling’ in mijn overzicht duidt nog wel op wat extra werk voor ze ja. Bedankt en fijne avond nog!

Het is goed om morgenochtend nog even te verifiëren.  Het is gebruikelijk dat nummers in de ochtend worden geporteerd.

 

@eric En inderdaad, vanmorgen gecheckt en het werkt nu wel, dankjewel voor je info! @Waqqas De vast bellen intellingen ontbreken nog onder het kopje ‘Meer’, misschien volgt het nog, het is allemaal nog zo vers. In ieder geval beiden hartelijk bedankt!

Reageer