Beantwoord

Vaste telefoon op fritzbox 5530

  • 3 February 2024
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Wie kan mij helpen? Ik kom er niet uit. 

Met behulp van de community heb ik wel de glasvezel werkend gekregen op mijn fritzbox.

Nu nog onze vaste telefoon….

Dit is wat ik allemaal al gedaan heb:

 

Ik ben begonnen met in de mijn Odido omgeving met SIP nummer op te zoeken, en heb toen gelijk een wachtwoord ingesteld daar, zie deze screenshot:

 

 

In de fritzbox heb ik vervolgens achtereenvolgens dit allemaal geprobeerd:

Nieuw telefoonnummer toevoegen en dan bij telefonieaanbieder ‘Odido’ geselecteerd uit het lijstje. Zie: 

 

 

Ik weet niet precies wat ‘internetnummer’ betekent maar ik heb hier ons telefoonnummer met netnummer, zonder netnummer, met 31 er voor (en zonder de 0 dan), met 0031 ervoor en +31 er voor allemaal geprobeerd. Als gebruikersnaam heb ik elke keer de SIP gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt wat ik had ingesteld. 

Dit werkt helaas allemaal niet.

 

 

Vervolgens heb ik het ook geprobeerd via de optie ‘andere aanbieder’ .

 

 

bij gebruikersnaam heb ik weer de SIP ingevuld, authenticatienaam heb ik leeg gelaten (geen idee wat dat is?), wachtwoord weer het ingestelde wachtwoord, en bij registratie en proxyserver heb ik voor beiden voip.t-mobilethuis.nl ingevuld.

Als ik dit doe dan gaat de modem weer controleren of het werkt en dan krijg ik weer dezelfde foutmelding als boven. Hierna gaat hij weer terug naar het overzichtscherm en dan heeft hij er zelf opvallend genoeg zelf weer een Odido iets van gemaakt als telefoonaanbieder, en dan geeft hij ook onderstaande weer: 

 

Betekent dit laatste dat er misschien iets mis is met het wachtwoord? Want mijn ingestelde wachtwoord is veel meer tekens dan alleen vier.

Of doe ik iets verkeerd met het instellen van bovenstaande? Hulp wordt erg gewaardeerd! Dank

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 3 February 2024, 20:01

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Inmiddels al iets wijzer geworden?

@Heiko1 

Er zijn problemen met het aanmaken van het wachtwoord bij Odido.

Dit wordt anders dan je zelf maakt.

Dit is een bug in het systeem.

Je kan het wachtwoord wel achterhalen.

Zie dit topic hoe.

 

Ok helder, dank! Suf dat dat dan niet gewoon op die website staat. Maar goed. 
 

Vraagje wel, moet ik om dat hele python gebeuren uit te voeren de fritzbox er af halen en dan de huawei en zyxel weer ophangen, of kan ik er ook bij als ik de zyxel nu achter de fritzbox hang? Dank wederom!

Reputatie 7
Badge +14

Het wachtwoord wordt naar de zyxel gestuurd. Dus die zul je even moeten aansluiten. 

Wel jammer dat deze sip bug al zolang duurt.

Ruim een half jaar nu.

@Tommie van Odido Vraagje wanneer wordt dit opgelost.?

Zodat klanten het op de normale manier de sip gegevens in hun eigen apparatuur kunnen gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +6

Ok helder, dank! Suf dat dat dan niet gewoon op die website staat. Maar goed. 
 

Vraagje wel, moet ik om dat hele python gebeuren uit te voeren de fritzbox er af halen en dan de huawei en zyxel weer ophangen, of kan ik er ook bij als ik de zyxel nu achter de fritzbox hang? Dank wederom!

Je kunt ook tijdelijk VLAN 100 in plaats van 300 op de Fritzbox instellen. Dan hoef je de Zyxel niet aan te sluiten.

Maar na 10 maanden wordt het wel een keer tijd voor een nettere oplossing dan mijn Python-script.

Reageer