Vaste telefoon werkt niet

  • 12 June 2023
  • 14 reacties
  • 214 Bekeken

Hallo allemaal
Ik zit ergens mee. Nou heb ik sinds 31 mei mijn DrayTek om laten ruilen voor een Zyxel T50. Alles is geïnstalleerd zoals de tv box en het internet met 2 WiFi versterkers van Zyxel.
Waar ik mee zit is  dat ik mijn huistelefoon niet kan gebruiken. Terwijl alles in mijn abonnement op actief staat.
Ik heb meerdere malen alles goed doorgelezen over het instellen van een huistelefoon en ook meerdere gesprekken hier op het forum. Maar dat heeft mij niet geholpen. Ik heb alle stappen een aantal keerr herhaald.
Dit heb ik gedaan.

1) Een reset van het Zyxel T50 modem
2) gecontroleerd of het hoofdstation aangesloten is op de juiste poort van het modem (zit in Phone 1)
Geconfronteerd of alle kabels niet beschadigd waren.
3) Een modem reset
4) Idem aan stap 2, maar dan op ingang phone 2.
Dit heeft niet gewerkt. Dus ben ik verder gegaan.


5)  Ik heb kleine glasvezel kastje in de meterkast van Huawei 10 sec van het stroom afgehaald, dan gewacht totdat het kastje volledig was opgestart. Daarna heb ik dat Huawei kastje gereset met de knop aan de zijkant.
6) vervolgens heb ik het modem weer een reset gegeven. En gewacht tot alles weer was opgestart.
7) Op internet ingelogd op het modem en gekeken of de voip ingeschakeld was en geactiveerd. Dit was weer niet het geval.
Alle stappen nagekeken en alles weer twee keer opnieuw gadaan. Eén keer met de voip instelling DTMF en één keer met de FSK optie.
Ook dit heeft allemaal niet geholpen. En toen dacht. Ik geef het op en stel de vraag aan jullie. Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik dit oplossen. Of kan iemand van het forum op afstand mijn modem induiken en er iets aan veranderen. Ik weet het niet meer. Ik heb alles geprobeerd.
Ik zie vanzelf wel een reactie terug. Groetjes.. Erwin

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Ethnobotanica, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Wat mij opviel is dat het account niet goed geregistreerd stond. Ik heb een reprovisie uitgevoerd en het modem een powerflip gegeven. Het account staat nu goed, zou je kunnen kijken of de telefoon het nu wel doet? Wellicht moet je een volledige powerflip uitvoeren voordat hij het gaat doen, dit doe je zo:  

     

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Kan je mij laten weten of hij het nu doet? Zo niet, zet ik het door naar onze techneuten!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ethnobotanica 

Als je in je My T-Mobile account account bij meer op vast bellen klikt, zie je daar je telefoonnummer staan en brand het VoIP lampje op de T50?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ethnobotanica 

Kan je eens op dat nummer bellen en kijken of je telefoon overgaat?

Ik vermoed dat er ergens iets verkeerd is gegaan waardoor er een verkeerde telefoonnummer aan je abonnement gekoppeld is.

En als ik inlog in het modem, staat het hele gebeuren van vast bellen niet eens ingeschakeld. Ik had direct na de installatie van het modem, mijn nummerbehoud aangevraagd. Ook dat is volgens mij niet gebeurd

@Ethnobotanica

Kan je eens op dat nummer bellen en kijken of je telefoon overgaat?

Ik vermoed dat er ergens iets verkeerd is gegaan waardoor er een verkeerde telefoonnummer aan je abonnement gekoppeld is.

Dat nummer werkt ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ethnobotanica 

Probeer het eens na de telefoonkabel in de andere PHONE poort pluggen.

Hetzelfde. Telefoon 2 werkt ook niet. Ik heb ook andere kabels gebruikt, maar dat maakt geen verschil. Dat had verder geen invloed

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ethnobotanica, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Wat mij opviel is dat het account niet goed geregistreerd stond. Ik heb een reprovisie uitgevoerd en het modem een powerflip gegeven. Het account staat nu goed, zou je kunnen kijken of de telefoon het nu wel doet? Wellicht moet je een volledige powerflip uitvoeren voordat hij het gaat doen, dit doe je zo:  

     

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Kan je mij laten weten of hij het nu doet? Zo niet, zet ik het door naar onze techneuten!

Helaas werkt mijn huistelefoon nog steeds niet. Ik kan niet bellen. Wat mij ook opviel is dat ervoor vast bellen een heel ander telefoonnummer in mijn abonnement zit. Dat is niet mijn telefoonnummer. Ook heb ik meteen na de installatie van het modem nummerbehoud aangevraagd. Dat is volgens mij niet eens gedaan

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ethnobotanica ,

Dat is wel een bijzondere constructie.  Je modem is dus opgeleverd met een nieuw nummer voor vast bellen. Werkte de telefoon poort 1 toen wel? Daarna heb je nummerbehoud aangevraagd. Die mogelijkheid had ik nog niet eerder gezien, hoe heb je dat aangevraagd?

Ik heb dit aangevraagd via mijn account. En het zou drie dagen duren voordat het nummer gewijzigd was. Nee, de telefoonpoorten werkten toen ook niet. Ik dacht dat dat nog drie dagen zou duren. Ik had op 31 mei nummerbehoud aangevraagd

 

Hoi @Ethnobotanica ,

Dat is wel een bijzondere constructie.  Je modem is dus opgeleverd met een nieuw nummer voor vast bellen. Werkte de telefoon poort 1 toen wel? Daarna heb je nummerbehoud aangevraagd. Die mogelijkheid had ik nog niet eerder gezien, hoe heb je dat aangevraagd?

 

 

Moderator edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Ik kan nu wel gebeld worden op mijn nummer, maar ik kan niet bellen naar een ander nummer

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ethnobotanica bedankt voor je snelle reacties.

Ik gok dat er iets mis gaat met nummerbehoud. Ik heb het daarom doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag! We hebben een standaard verwerkingstijd van vijf dagen, meestal zijn ze wel sneller. Zij zullen het juiste antwoord meebrengen!

Reageer