Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet naar behoren

  • 23 February 2024
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

Sinds de overstap van Tweak naar Odido (28 november 2023) werkt mijn vaste telefoon niet meer goed.

Ik bel via VOIP met een dect telefoon. Op dit moment kan ik wel bellen naar iemand (wat ook 2 maanden heeft geduurd voordat het wel werkte) maar het gebeld worden gaat niet goed. Dit gebeurt er:

 

  • De beller kan ons bellen en hoort gewoon een kiestoon
  • Bij ons licht het scherm van de telefoon een seconde op, maakt geen geluid, licht gaat weer uit en het icoontje van een gemiste oproep verschijnt in mijn beeld.

Ik hoor dus geen telefoon overgaan en kan dus ook niet weten dat er gebeld wordt en opnemen.

Wij hebben een Panasonic  KX-TG6824. Ik heb de gehele gebruiksaanwijzing al bekeken of het een instelling aan mijn telefoon is, maar dat denk ik niet. Het enige dat ik zou kunnen aanpassen is toon/puls en de flashtijd. Daarvan heb ik alle varianten geprobeerd wat geen oplossing heeft gegeven. 

 

Na tientallen tickets ingegeven te hebben via de klantenservice is er nog steeds geen oplossing. We zijn ondertussen al 3 MAANDEN verder!!!!

kunnen jullie dit aub SNEL oplossen???

icon

Beste antwoord door mgavanleur 15 March 2024, 11:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @mgavanleur, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct nagekeken! Er staat momenteel een ticket uit bij onze technische dient. Ik zal deze informatie hierbij toevoegen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Na weer ruim 3 weken te hebben gewacht op het telefoontje van jullie technische dienst, heb ik nu een e-mail gekregen dat mijn probleem opgelost is. Nou raad eens…..

HET PROBLLEM IS NOG STEEDS NIET OPGELOST EN OOK GEEN TELEFOONTJE VAN HEN GEHAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Is dat nu te veel gevraagd om de technische dienst 1x met mij te laten bellen????

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mgavanleur, de technische dienst heeft laten weten dat ze het opgelost hebben door een aanpassing op de software. Zou je de telefoon een reset kunnen geven en een volledige powerflip willen uitvoeren? Dit doe je zo: 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hallo Tommie,

Alles 20 minuten van de stroom gehad en na elkaar weer laten opstarten. Helaas heeft het niets geholpen. Probleem blijft hetzelfde… 

  • De beller kan ons bellen en hoort gewoon een kiestoon
  • Bij ons licht het scherm van de telefoon een seconde op, maakt geen geluid, licht gaat weer uit en het icoontje van een gemiste oproep verschijnt in mijn beeld.

Ik vraag al 3 maanden of de technische dienst mij belt (mobiel). Dan kunnen we samen proberen wat werkt en wat niet. Lijkt me de beste oplossing. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd, 1 telefoontje!

Reputatie 6
Badge +2

@mgavanleur Allereerst dank je wel voor je geduld en mijn excuses dat hier nog geen oplossing voor is gevonden. 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie dat je gister contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice en dat er opnieuw een ticket is ingeschoten naar onze technische dienst. Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar mijn collega of dit gelijk kan worden opgepakt. Gezien de tijd verwacht ik dat dit morgen zal gebeuren. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta paraat om verder te helpen! 

Reputatie 7
Badge +6

@mgavanleur Ik kan niet zien wat de technische dienst gedaan heeft, maar in afwachting daarvan zou je kunnen proberen om in te loggen op het modem (192.168.1.1) en naar VoIP > Telefoon > Regio te gaan. Daar zou ik beginnen met Signaaltype beller-ID te veranderen in een van de andere twee opties. Welke het beste werkt, is een kwestie van uitproberen. Mocht dat ook niet helpen, dan kun je de Regio-instelling nog naar België veranderen. Dat heeft al eens iemand geholpen. Wellicht is dit voor jou ook de oplossing.

@mgavanleur Ik kan niet zien wat de technische dienst gedaan heeft, maar in afwachting daarvan zou je kunnen proberen om in te loggen op het modem (192.168.1.1) en naar VoIP > Telefoon > Regio te gaan. Daar zou ik beginnen met Signaaltype beller-ID te veranderen in een van de andere twee opties. Welke het beste werkt, is een kwestie van uitproberen. Mocht dat ook niet helpen, dan kun je de Regio-instelling nog naar België veranderen. Dat heeft al eens iemand geholpen. Wellicht is dit voor jou ook de oplossing.

 

Dank je wel, Jason. Eindelijk eens iemand die wel mee wil denken. 

En het heeft geholpen ook nog!! We hebben onze regio instelling naar België gezet en alles opnieuw opgestart en JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA het werkt eindelijk!!!!

 

Heel veel dank!!

Reageer