Vaste telefoonverbinding valt weg na gesprek van ongeveer 10 minuten

  • 9 January 2024
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Als ik met iemand bel, valt na ongeveer 10 minuten de verbinding weg. Dit geldt voor alle telefoongesprekken. 

Jason van Odido 3 maanden geleden

Hoi @JAMPl, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik ga je stap voor stap begeleiden voor het oplosproces, zo komen we er samen uit! 

  1. Kun je het modem van de stroom halen en dan gedurende 20 seconden stroomloos houden zodat de lijn een zetje in de rug krijgt? 
  2. Voer vervolgens een herstart uit van het basisstation (hoofdstation van de vaste telefoon). Meestal is dit de oplader van de dect set. Als je twijfelt welke het hoofdstation is, dan mogen alle opladers een herstart krijgen. Als je aan het bellen bent (logischerwijs), valt de verbinding uit omdat deze verbroken wordt.
  3. Werkt het nog niet? Voer dan een factory reset uit op het modem. Een factory reset zorgt ervoor dat het modem alle juiste instellingen ophaalt uit het netwerk. Houd er rekening mee dat de vaste telefoonverbinding ook wegvalt. Ook wordt alles teruggezet naar de standaardwaarden (fabrieksinstellingen). Denk aan instellingen zoals: 

    - Naam netwerk (SSID) en het wachtwoord (WPA2key/wireless key) van de Wifi
    - Gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op het modem
    - De standaard inloggegevens staan op de sticker achter op het modem
    - Port forwards
    - Alle overige waardes (bijvoorbeeld toegewezen IP-adressen vanuit de DHCP); dus niet het algemene IP-adres - deze blijft in principe ongewijzigd na een factory reset
  4. Je geeft aan dat het voor alle telefoongesprekken geldt: zijn dit allemaal mobiele nummers of mobiele en vaste nummers?
  5. Ben je in de gelegenheid om een ander toestel aan te sluiten? Ook de RJ11 kabel tussen het modem en de telefoon moet vervangen worden. Je kunt het nieuwe toestel ook naast het modem testen met een kort RJ11 kabeltje. 

Veel succes! Mocht je er nog niet uitkomen, dan schiet ik weer zo snel mogelijk te hulp! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JAMPl, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik ga je stap voor stap begeleiden voor het oplosproces, zo komen we er samen uit! 

  1. Kun je het modem van de stroom halen en dan gedurende 20 seconden stroomloos houden zodat de lijn een zetje in de rug krijgt? 
  2. Voer vervolgens een herstart uit van het basisstation (hoofdstation van de vaste telefoon). Meestal is dit de oplader van de dect set. Als je twijfelt welke het hoofdstation is, dan mogen alle opladers een herstart krijgen. Als je aan het bellen bent (logischerwijs), valt de verbinding uit omdat deze verbroken wordt.
  3. Werkt het nog niet? Voer dan een factory reset uit op het modem. Een factory reset zorgt ervoor dat het modem alle juiste instellingen ophaalt uit het netwerk. Houd er rekening mee dat de vaste telefoonverbinding ook wegvalt. Ook wordt alles teruggezet naar de standaardwaarden (fabrieksinstellingen). Denk aan instellingen zoals: 

    - Naam netwerk (SSID) en het wachtwoord (WPA2key/wireless key) van de Wifi
    - Gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op het modem
    - De standaard inloggegevens staan op de sticker achter op het modem
    - Port forwards
    - Alle overige waardes (bijvoorbeeld toegewezen IP-adressen vanuit de DHCP); dus niet het algemene IP-adres - deze blijft in principe ongewijzigd na een factory reset
  4. Je geeft aan dat het voor alle telefoongesprekken geldt: zijn dit allemaal mobiele nummers of mobiele en vaste nummers?
  5. Ben je in de gelegenheid om een ander toestel aan te sluiten? Ook de RJ11 kabel tussen het modem en de telefoon moet vervangen worden. Je kunt het nieuwe toestel ook naast het modem testen met een kort RJ11 kabeltje. 

Veel succes! Mocht je er nog niet uitkomen, dan schiet ik weer zo snel mogelijk te hulp! 

Na deze stappen is het nog steeds niet opgelost. Na 19 minuten en 54 seconden valt de lijn weg. Ik herinner me dat destijds bij Tweak de lijn werd doorgemeten en een andere frequentie geselecteerd werd. Misschien kan zoiets nu ook? 

Dit is in ieder geval een hinderlijk probleem. Graag zie ik het opgelost.

Reputatie 6
Badge +2

@JAMPl Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik zoek de mogelijkheden graag voor je uit. Echter kan ik op dit moment nog niet bij jouw gegevens in het systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? Je vindt het Klantnummer op je contract of facturen. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik ga dan direct voor je aan de slag! 

Reageer