Beantwoord

Abbonement aanpassen naar hogere snelheid

  • 29 October 2019
  • 22 reacties
  • 638 Bekeken

Momenteel maak ik gebruik van het voorheen 200 Mb/s glasvezel abonnement. Nu is het aanbod sinds een paar dagen aangepast en zie ik dat 200 Mb/s niet meer in het aanbod zit. Wel is er een 1 Gb/s abonnement beschikbaar voor een lager bedrag dan het huidige abonnement. Deze is echter niet beschikbaar op mijn adres wegens een maximale verbinding van 500 Mb/s. Kan ik niet alsnog overstappen naar een 1 Gb/s abonnement ook al ga ik hier maar de helft van kunnen gebruiken?

icon

Beste antwoord door Glassertje 29 October 2019, 11:10

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Momenteel lopen de onderhandelingen nog met KPN over WBA > 100 Mbit. Bij WBA moet T-Mobile een bepaald bedrag aan KPN afdragen voor het gebruik van hun apparatuur, bij ODF gebruikt T-Mobile zijn eigen apparatuur in de wijkcentrale.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tmobilethuislars 

Je zit momenteel op het KPN netwerk waar de maximale snelheid 100 MB is, echter is er ook ODF mogelijk op jouw adres dus het eigen netwerk van T-Mobile waarover 1000 MB geleverd kan worden.

Dit is dan helaas wel even opzeggen en opnieuw een aanvraag doen voor 1000 MB, mogelijk zit je dan even zonder internet als je wilt switchen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @tmobilethuislars, helemaal super! Ik heb de migratie aangevraagd voor je met als eerst mogelijke wensdatum 30 juni aanstaande. Voor de zekerheid breng ik dit belangrijke punt nog eenmaal onder de aandacht: Houd er wel rekening mee dat dit een wensdatum is en dat een uiteindelijke plandatum kan afwijken van die datum. Jouw nieuwe maandprijs wordt straks € 52,50. Je behoudt wel hetzelfde jaarcontract, daar verandert niets aan, behoudens de netwerktechnologie en internetsnelheid (1000 Mbit/s).

Mijn collega’s hebben je ook meteen een e-mail gestuurd ter bevestiging van de migratie. Daarin staat één en ander uitgelegd omtrent de aanstaande overzetting. Lees hem eventjes aandachtig door, dan komt het helemaal goed! 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! 😄

Reputatie 7

@kkc1983 nee deze lijst is niet beschikbaar. Zelfs een lijst met beschikbare odf locaties is niet beschikbaar. Deze probeer ik zo goed mogelijk bij elkaar te sprokkelen maar dat is niet eenvoudig. Het beste kun je de postcode check in de gaten houden dat is de enige manier.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @tmobilethuislars, top dat je alvast actie ondernomen hebt en onze Klantenservice hebt gevraagd hoe dit proces eruitziet. Ik kan je enigszins geruststellen: er wordt gewerkt aan een mogelijkheid om dit proces te versnellen zodat het er dadelijk net zo uitziet als wanneer je een verhuizing inplant via My T-Mobile Thuis. Onze developers proberen dit zo snel mogelijk te ontwikkelen, maar een exacte deadline is er nog niet, dus ik houd het nog spannend voor je -sorry! 

Mocht je toch in de komende weken willen overgaan, dan kunnen we dit in orde maken voor je, maar houd er dan wel rekening mee dat je vier tot maximaal zes weken offline bent, afhankelijk van de oplevertijd die nodig is (netwerkapparatuur, gereedheid centrale, poortbeschikbaarheid et cetera). 

Als ik je in de tussentijd kan helpen, let me know! 😉

Dank Jason, 4-6 weken offline is geen serieus alternatief natuurlijk. Van jullie klantenservice begreep ik dat men denkt dat over 1 maand ‘overstappen’ naar jullie eigen netwerk een druk op de knop is. Maar het zou ook langer kunnen duren, je wilt het natuurlijk wel goed getest hebben. Sneller internet is een wens, belangrijker vind ik stabiel internet. Ik check over een tijdje nog wel eens wat de mogelijkheden zijn. Dank iedereen voor de snelle reacties.

Met vriendelijke groet,

Lars

Goedemorgen @tmobilethuislars, helemaal super! Ik heb de migratie aangevraagd voor je met als eerst mogelijke wensdatum 30 juni aanstaande. Voor de zekerheid breng ik dit belangrijke punt nog eenmaal onder de aandacht: Houd er wel rekening mee dat dit een wensdatum is en dat een uiteindelijke plandatum kan afwijken van die datum. Jouw nieuwe maandprijs wordt straks € 52,50. Je behoudt wel hetzelfde jaarcontract, daar verandert niets aan, behoudens de netwerktechnologie en internetsnelheid (1000 Mbit/s).

Mijn collega’s hebben je ook meteen een e-mail gestuurd ter bevestiging van de migratie. Daarin staat één en ander uitgelegd omtrent de aanstaande overzetting. Lees hem eventjes aandachtig door, dan komt het helemaal goed! 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! 😄

Thx voor het regelen, alles snel en soepel geregeld, afspraak staat. +1

Reputatie 7
Badge +16

@tmobilethuislars Graag gedaan! Heel veel plezier met de hogere snelheid en houd me op de hoogte van de migratie! 😉

Reputatie 6

Nee, dat komt omdat je in WBA gebied (KPN) zit. Je kan alleen 1Gbit bestellen als je in ODF (T-Mobile) gebied zit. Je zal moeten wachten tot KPN upgrade.

 

Vind dan wel weer raar dat 200 en 500 zijn weggehaald.

Reputatie 6

Momenteel lopen de onderhandelingen nog met KPN over WBA > 100 Mbit.

Kijk, dat krijg je als je er bijna nooit bent. Dankje voor de info @Folkert :grin:

Duidelijk. Deze onderhandelingen gaan dan zeker over nieuwe abonnementen aangezien mijn huidige 200 Mbit ook via KPN loopt?

Ook wel apart dat tele2 nog wel een 500 Mbit abonnement toont, maar deze verwijst naar tmobile waar deze uiteraard niet te vinden is.

 

Reputatie 1

Heel belangrijk dus dat ik m'n abbo nog even niet aanpas dus.

anders is het bye bye 500mbit…..

Via de website van t-mobile heb ik gecheckt welke snelheid beschikbaar is op mijn adres. Dat is 1Gb. Gefeliciteerd! Pas het direct aan…. na inloggen in mijn t-mobilethuisomgeving staat er dat de huidige 100Mb de maximale snelheid is. Het bovenstaande geldt dus nog steeds? Maar T-mobile weet toch in welk gebied ik zit, en hoe kan de check op de website dan aangeven dat er 1Gb beschikbaar is? Of is dat er inmiddels, en gaan de aanpassingen op de website gewoon niet lekker, en is het devies even bellen?

Reputatie 2

Ik stond op het punt te gaan downgraden, maar ik had het even uitgesteld. Blij dat ik het niet gedaan heb. Op dit moment met voordeel betaal ik meer dan ik voor 1000/1000 zou doen. Jammer dat het zo moet als je in het KPN infra gebied valt. 

Dank voor jullie reacties @Waqqas en @Jason . Wat mij betreft mag je eea in werking zetten @Jason . Hoor graag van je, of zie bevestiging tegemoet

 

grt,

Lars

Het is alweer 2 maanden geleden, mijn collega's in de buurt zitten inmiddels allemaal op 1GB, overgestapt van een andere provider. Kan zelf nog niet meer dan 100MB kiezen… zou ik dan serieus moeten overstappen om wel een hogere snelheid te krijgen…of zit er al schot in de zaak?

Reputatie 6

@Fiekert123Als je 1000Mbit te zien krijgt zit je niet op het KPN netwerk maar op ODF, T-Mobile eigen netwerk. Je kan dus gewoon aanpassen, zonder dat er dingen “verdwijnen".

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tmobilethuislars 

Het overstappen van WBA naar ODF is makkelijker gemaakt.

In je T-Mobile thuis account moet je als het goed is ergens een optie zien om de migratie van WBA naar ODF in gang te zetten 

Een moderator kan de migratie ook voor je regelen zodra ze dit zien.

Goed om te weten is dat de migratie tot 4 weken kan duren en op de dag van migratie zul je maximaal een paar uurtjes offline zijn. Je gaat geen nieuwe contract aan.

Dank voor je snelle en heldere antwoord. Ik ga even bellen hoe lang ik offline zou zijn

Is er ook een overzicht wanneer ODF in mijn woonplaats/wijk beschikbaar komt?

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal begrijpelijk @tmobilethuislars, dat is ook te lang natuurlijk, zeker in deze thuiswerktijden! 

Ik weet niet zeker of één maand op dit moment een handige termijn is om aan te houden, zeker omdat er nog uitgebreid getest moet worden aan de voor- en achterkant, zoals je terecht opmerkt. Maar dat het eraan zit te komen, is een voldongen feit! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tmobilethuislars, inmiddels is ODF inderdaad beschikbaar op jouw adres dus dat is goed nieuws! 

Wij kunnen de netwerkmigratie voor je in gang zetten met als eerst mogelijke wensdatum 30 juni aanstaande. Houd er wel rekening mee dat dit een wensdatum is en dat een uiteindelijke plandatum kan afwijken van die datum. Indien je akkoord gaat, wordt jouw maandprijs € 52,50. Je behoudt wel hetzelfde jaarcontract, daar verandert niets aan, behoudens de netwerktechnologie en internetsnelheid (1000 Mbit/s).

Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan doe ik dat zo snel mogelijk! 😄

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: veel plezier met de EK-start vanavond! ⚽

Reageer