Beantwoord

Bridge tap

  • 11 November 2019
  • 30 reacties
  • 745 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Van uitvallend internet zou een bridge-tap het probleem zijn. Dit aansluitpunt zit vlak bij de buitenmuur, ik hoop dat hier het probleem opgelost kan worden. Moeten al deze draden aangesloten zijn? De draad met het dikke gele omhulsel zat niet meer vast in het kroonsteentje. 

Hoor graag of ik een en ander moet loshalen.

Mvg.

P.Jessen

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 November 2019, 15:20

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7

Hoi @Amintje,

 

Een bridge tap verwijderen is niet altijd even makkelijk. Het uitleggen via tekst evenmin. Daarom ben ik juist zo blij dat we hier op de Community elkaar kunnen helpen met behulp van foto's en video's. Ik hoop dat het met bovenstaande uitleg gaat lukken. Als je het eenmaal voor elkaar hebt, kun je weer jaren vooruit met een mooie internetverbinding. 

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

Reputatie 7
Badge +5

@Amintje

Ook goedemorgen.

@Doornekamp33 heeft echt geprobeerd je op weg te helpen om een stabiele verbinding te krijgen.

Helaas heeft hij wat te technische termen en kort door de bocht antwoorden gegeven.

Daar hebben technisch ingestelde mensen soms last van :kissing_smiling_eyes:

We gaan het nogmaals proberen uit te leggen.

Op de door jouw geplaatste foto van je meterkast waar op zo’n kunstige wijze wat houtwerk om het aansluitkastje is gemaakt is toch echt de plaats waar het modem zal moeten komen om zo min mogelijk storingen in je aansluiting te veroorzaken.

In dat aansluitkastje zie ik aan de bovenzijde een rode en blauwe draad aangesloten. Die rode en blauwe draad moeten losgenomen worden

De schroefjes waar deze draden vast zitten kun je net zien door het afdekplaatje boven die schroefjes

Op die vrijgekomen aansluitingen kun je het eenvoudigste het kabeltje plaatsen dat je afknipt bij de streep op de foto van je aansluiting in de woonkamer.

In dat afgeknipte kabeltje kunnen 4 draden zitten maar daar ga je de rode en blauwe van gebruiken omdat dit de kabel is die uit je meterkast komt. Van de rode en blauwe draad haal je aan het einde over ongeveer 1 centimeter de gekleurde isolatie af en maakt de blanke koperdraadjes weer vast in de meterkast waar je die blauwe en rode hebt losgemaakt. Plaats de modem in de meterkast en voorzie hem van stroom. Vaak lastig omdat in meterkasten stopcontacten ontbreken. :tired_face: Hopelijk zit er bij jouw wel een aansluiting voor een bel of zo waar je met een verdeeldoos gebruik van kan maken.

Dan komt het lastigste gedeelte, de kabel van de modem naar je TV kastje.

Helaas weet ik op afstand geen simpele oplossing aan te dragen. Die is er wel namelijk wel. Aan de oude losgemaakte telefoonkabel een netwerk kabel bevestigen en de oude kabel in de kamer waar waarschijnlijk ook een aansluitdoos zit eruit trekken zodat gelijk de nieuwe kabel erin gaat, Stekkertjes eraan knijpen met speciaal gereedschap, testen, aansluiten en TV kijken. MAAAR…. we weten niet hoe lang de netwerkkabel moet zijn en een netwerkkabel met stekkertjes eraan gaat niet door de bestaande leiding. Een kant en klaar UTP netwerk kabel over de plint leggen dan maar??

Nee sorry, als techneuten begrijpen we veel, maar op afstand jouw situatie inschatten wat de beste manier is om het te maken is iets teveel gevraagd.

Om nog terug te komen op jouw opmerking “waar kan de bridge-tap zitten?”

Die kabel in de kamer waar nu de modem op aangesloten is komt ergens “uit de muur” Daar kan een doos zitten waar een splitsing is gemaakt naar b.v. een telefoon aansluiting op een slaapkamer of zo.

Als er sprake is van een dergelijke splitsing (doorlus) kun je in eerste instantie proberen die doorlus los te nemen. Veel verwacht ik hier niet van want misschien is die aansluitdoos niet aanwezig of ooit weg getimmerd.

Slotopmerkingen; Een techneut opscharrelen die je kan helpen en hoe zou je het zelf vinden als je iemand op weg probeert te helpen en die begint tegen je te vloeken?

Als dit gebrekkige uitleg is zou ik er mee ophouden als ik jou was, wat is er simpeler dan die doos in de meterkast aansluiten ipv in de woonkamer.

Ik geef voldoende tips, je doet er niks mee en gaat lopen zeuren dat de uitleg die ik geef niet voldoende is.

 

1, Modem aansluiten in de meterkast.

2, stopcontact aan laten leggen.

3, kabel trekken voor de TV naar de woonkamer

Alles opgelost en Klaar.

 

Als dit niet simpel genoeg is laat maar dan, maar nogmaals, je wil gewoon niets oplossen.

want je zegt dat je alles wat ik zei al heb gedaan, maar ondertussen heb je niks gedaan,.

Wat is dit nou! Niet willen? Ben hier gvd de hele week mee bezig en dan denk jij dat het lukt met je gebrekkige uitleg waar ik nog steeds niets mee ben opgeschoten!?

Hou voortaan die afgezaagde opmerkingen maar lekker voor je! 

Niet kunnen of niet willen:worried: , waar een wil is is een weg.

Zoals ik al zei, voor een stabiele verbinding mag de afstand tussen ISRA en modem maximaal de afstand van het meegeleverde DSL kabeltje zijn, en in jou geval die 10 cm zo ongeveer om het doosje aan te sluiten waar de kabel in past.

Lukt het wel over een langere afstand heb je geluk, voor de rest succes ermee.

Bedankt voor uw reactie maar kan hier nog steeds niets mee.. In de meterkast bevindt zich geen stopcontact om het modem erop aan te sluiten.. Heel vervelend dit. 

De storing kan zomaar veroorzaakt zijn door de update van het modem, als er nu strengere parameters worden gebruikt kan het modem niet goed meer werken door teveel verlies op de lijn.

Je kan een reset proberen dmv het reset gaatje indrukken met een paperclip, dan gaat het modem opnieuw intrainen op de lijn, maar de basis is brak en zal nooit ideaal worden.

 

De TV aansluiten kan met een willekeurige UTP kabel, die heb je ook in je pakket gehad, is die niet lang genoeg zijn er langere verkrijgbaar, tweede maar geen goede oplossing vind ik is een verbindingsset die via het lichtnet werk, maar die zijn ook storingsgevoelig.

Maar hoe moet ik dan de box van de interactieve tv aansluiten, als ik de modem in de meterkast moet gaan plaatsen?

Het abonnement is in september van start gegaan. Maar sinds vorige week is deze storing actief. Ik heb niets veranderd en dit probleem heb ik nooit eerder gehad bij andere providers. 

Dan heb je niet alles gedaan, zodra je het modem aansluit in de meterkast zal de storing gevoeligheid over zijn, de storing word veroorzaakt door die te lange kabel tussen Isra en aansluitdoos waar het kabeltje van het modem in gaat, en misschien zit daar ook nog een vertakking tussen, de beruchte bridgetap.

Je zal iets moeten, een monteur zal je hetzelfde zeggen en je draait ook nog voor de kosten op omdat het niet conform de instalatie instructie is aangesloten.

 

Het enige wat je kan proberen is die telefoonkabel tussen ISRA en aansluitdoos vervangen voor bijvoorbeeld deze kabel die per meter te koop is, ik geef geen garantie dat het dan wel goed gaat, maar ik heb er meerdere zo aangesloten op een 6 meter zonder problemen en ken gevallen van 10+ meter.

 

https://www.netwerkkabel.eu/nl/utp-cat6-kabel-stug-100-koper-per-meter.html

Alles wat hierboven staat geprobeerd. De storing blijft helaas.. Het signaal is zwak en valt weg.. En de interactieve tv stoort ook.

Als ik de modem naar de meterkast verplaats, kan ik onmogelijk nog het kastje van de interactieve tv aansluiten op de modem. En nu? 

Reputatie 7

Hoi @Amintje

 

Dat gaat al de goede kant op! Als het kan, is het altijd het beste om zo dicht mogelijk op de aansluiting het modem te installeren. Houd je ons op de hoogte van de installatie? :)

De doos die op de grond ligt in de woonkamer op de isra in de meterkast van je eerste foto met maar 10 cm kabel er tussen.

Je zal dan ook het modem daar naar toe moeten verhuizen.

"Ik zou aanraden om hem met een stukje van ongeveer 10 cm aan te sluiten direct op de isra in de meterkast"

Bedankt voor uw reactie. Maar wat raadt u aan aan te sluiten en hoe? 

Die kabel is te lang en niet geschikt voor een goede dsl verbinding, het heeft te weinig afscherming.

Ik zou aanraden om hem met een stukje van ongeveer 10 cm aan te sluiten direct op de isra in de meterkast.

Wil je hem toch daar houden kun je proberen de kabel te vervangen door een goede afgeschermde UTP kabel met masief kopren kern, gebruik je 1 van de 4 aderparen niet van 2 verschillende aderparen en hem zo kort mogelijk houden.

Er staat ook nog een oud kastje voor tv radio. Kan dit ook invloed hebben? Heb 'm nooit geopend 

 

Hij is aangesloten op de oorspronkelijke telefoon aansluiting in de woonkamer. Zie foto. 

 

Waar zit het modem op aangesloten?

Je zou hem moeten aannsluiten met de meegeleverde aansluitdoos door een kort stukje van die kabel af te knippen en daar het mee geleverde dsl kabel op aansluiten en het modem.

Heb je hem nu gewoon in de doos in de woonkamer is de afstand te lang en heb je misschien ook boven nog een aansluiting en is dat de bridgetap.

Beste heer mevrouw, 

Kan iemand mij helpen.. Snap er helemaal niets van. Waar moet de bridge tap volgens Tmobile zitten? Graag hulp! Zie foto van ISRA punt! 

Grt Amin

Reputatie 7

Hoi @P.J.

 

Bedankt voor al het visuele geweld, dat helpt enorm bij dit soort issues! Volgens mij ben je al op de goede weg, met behulp van Doornekamp. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? 

En je hebt bij de ISRA, dat was in de keuken toch? dat doosje aangesloten op die twee kabels?

Deze doorlussing in de woonkamer is een oude methode die gebruikt werd voor hele oude toestellen, na de invoering van de moderne drukknoppen werd dit niet meer gebruikt, en waren de toestellen ook maar met 2 draadjes aangesloten, net als nu jou modem in ieder geval.

Gebruik je de bijgeleverde stekker en DSL kabel uit het pakket of nog een oude telefoonstekker?

 

En de telefoonaansluiting in de woonkamer:

 

Het aansluit-blokje:

 

Heb net de boel aangesloten in de keuken, de rode en blauwe draad met dezelfde draden in het blokje dat (volgens mij)  bij het t-mobile modempakket zat verbonden. Bij aansluiten van het modem brandden het power-, wan- en WiFi lampje, maar het internet lampje bleef uit (lang gewacht). En geen internet, ook niet als ik m’n laptop direct aansluit met kabel vanuit het modem.

Inmiddels het modem weer 10 meter verderop bij de oude telefoonaansluiting in de woonkamer aangesloten. Hier brandt het internet-lampje wel weer en doet het internet het.

Ik heb even gekeken naar hoe het daar aangesloten was, en daar viel me iets op: de blauwe draad wordt doorverbonden naar naar nog een ander punt op de telefoonaansluiting. Zie foto.

Enig idee wat er niet goed gaat bij de aansluiting in de keuken?

Denk dan dat die afstand te groot is voor de gebruikte kabel, door slechte afscherming krijg je teveel verstoring waardoor je.modem.terug gaat schakelen in snelheid tot het niet meer gaat.

Je kan proberen er een goede UTP kabel voor in de plaats te trekken zodat je een beter afscherming heb. (Min. cat6, harde koperen kern) maar voorkeur is toch rechtstreeks aansluiten op de ISRA.

Wederom bedankt voor de reactie. Flinke verbetering na het loshalen van de overbodige draden, maar helaas toch weer uitvallend internet na een aantal dagen. Ik ga maar eens wat knutselen in de keuken…

 

Reageer