Beantwoord

Geen glasvezel netwerk signaal

  • 29 December 2021
  • 11 reacties
  • 204 Bekeken

Maandag 27 december tussen 12.00-14.00 uur zou ik moeiteloos overstappen van Tele2 ADSL naar T-Mobile Thuis glasvezel internet. Bij de bestelling stond ook duidelijk dat de monteur 15 meter bedraad internet zou gaan leggen. 
Toen de monteur van Gideon langskwam, heb ik dit ook vermeld, maar hij gaf direct aan dat hij niks extra’s deed en dat dit extra zou gaan kosten. Als het aan de monteur lag wilde hij ook de modem snel in de meterkast installeren. Ik heb aangegeven dat ik de modem liever buiten op trappenhuis wilde plaatsen. Uiteindelijk hier geplaatst, omdat ik zelf al alle voorbereidingen had gedaan. 
Echter, is het hem niet gelukt om de verbinding tot stand te brengen, omdat blijkbaar signaal vanuit KPN ontbrak. Hij heeft geprobeerd om de backoffice te bereiken, maar na 10 minuten gaf hij het op en ging naar de volgende klant en mij achterlaten zonder werkende internetverbinding. Hij vertelde wel dat dezelfde dag nog mensen van het netwerk zouden langskomen. 
Het is nu woensdag 29 december, twee dagen verder, nog steeds geen internet. T-Mobile klantenservice gebeld en de dame gaf aan dat het nog in behandeling was en niet kon aangeven hoe lang het kan duren. 
Ik heb aangeven dat dit slechtste  welkom is die ik tot nu toe heb ervaren. Ik gaf aan dat ik nog 1 dag zal wachten en hierna het abonnement opzeggen. De dame vertelde doodleuk dat ik dan de spullen zelf moet opsturen. 
Zeer slechte klantenservice en nul inlevingsvermogen in de klant. Ik heb als spijt dat ik bij T-Mobile wilde aansluiten. 

icon

Beste antwoord door Boris 30 December 2021, 10:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kerembey81 

Welke mediaconverter heb je nu en welke lampjes knipperen of branden constant daarop?

Hallo Waqqas,

Bedankt voor de reactie. Volgens de monteur zou de rechter boven lampje moeten branden, wat nu niet het geval is. Volgens T-Mobile moet KPN signaal switchen etc en dan zou het moeten werken. 
ik zal proberen om paar foto’s hier toe te voegen. 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Kerembey81 

Je zou zelf nog de 6 switches aan de andere kant van de converter kunnen controleren.

Op WBA (max 100 Mbps) horen alleen 3 en 4 aan te staan en op ODF (max 1000 Mbps) horen alleen 1 en 6 aan te staan.

Hallo Waqqas,

De switches van de converter stonden op 3 en 4. Ik heb ze veranderd naar 1 en 6, maar zelfde resultaat. 
 

 

Reputatie 7

Hi @Kerembey81 ,

Dank voor je bericht en welkom op de Community! Ik had je graag een beter welkom geheten, excuses voor de situatie zoals deze nu de kop op steekt. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk van een werkende verbinding te voorzien. 27 December is er bij jou de installatiemonteur langsgekomen om de aansluiting in orde te maken. Daarbij is gebleken dat er geen licht door kwam naar het aansluitpunt, waardoor de verbinding niet werkend kan worden gemaakt. Er is daarbij een monteur van de netwerkbeheerder nodig om dit op te lossen. De Guidion monteur heeft daarbij een aansturing doorgestuurd waarop onze technische dienst direct de netwerkbeheerder heeft ingeseind. Houd daarop goed de telefoon in de gaten. Ik zie dat er inmiddels vanuit de netwerkbeheerder de aansturing is gedaan om dit per direct op te lossen. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Hallo Boris,

Wat houdt per direct oplossen in? Dag 4 zonder internet op zolder en geen enkel geplande activiteit die ik had kunnen uitvoeren. 
Volgende week begin ik weer te werken en heb internet nodig in mijn zolderkamer. Ik ben degene die elke dag T-Mobile klantenservice belt en er wordt alleen maar doodleuk gereageerd dat het in behandeling is. Er is helemaal geen urgentie of besef wat het met mij als klant doet. 
Ik heb ook geen hoop dat het morgen opgelost gaat worden, dus betekent dat ik maandag 3 januari 2022 zonder internet moet gaan thuiswerken. 
Waarom wordt er geen hoge prioriteit gegeven? Waarom moet ik elke dag bellen voor status en kan T-Mobile mij niet benaderen met de status? Het is zo lekker makkelijk om het af te schuiven naar een externe partij. Ik heb een dienst afgenomen van T-Mobile en niet van een andere partij. Zo teleurstellend dit allemaal. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Kerembey81, ik snap je sentiment en had dit veel liever direct voor je opgelost. Het balletje ligt echter écht bij de netwerkbeheerder Reggefiber. Op 28 januari hebben zij het verzoek om de lijn alsnog te activeren zoals eigenlijk gedaan had moeten worden, geaccepteerd. Het is nu aan hen de lijn alsnog van licht te voorzien, zodat wij als provider onze service tot jouw aansluitpunt kunnen leveren. Wat ik zal doen is deze zaak dicht bij mij houden, zodat ik meteen weet wanneer er een update te geven is. Ik check het vanmiddag nog eens en zal het maandag first thing voor je controleren. Ik zit er bovenop! 

Hallo Cheyenne,

Ik heb het gevoel dat T-Mobile helemaal mij niet snapt. 
Zojuist weer klantenservice gebeld, met zelfde status dat het in behandeling is. Nu heeft de agent wel het nummer van KPN netwerk doorgegeven en ik als T-Mobile klant moet externe partij benaderen. Wat blijkt is dat de ticket is blijven hangen is nu doorgezet. KPN gaat mij bellen voor een afspraak, maar ben bang dat ik volgende week geplant kan worden. Als T-Mobile zelf direct KPN dinsdag al had gebeld, had ik waarschijnlijk nu al internet. Dit is gewoon zeer slechte klantenbehandeling. 
Geniet maar lekker van de jaarwisseling en blijf maar terughoudend en wacht maar tot maandag. U hebt helemaal geen besef van de urgentie. 

Reputatie 7
Badge +5

Excuus @Kerembey81, in mijn bericht noem ik 28 januari maar ik bedoel 28 december. Ik zie gelukkig dat er ondertussen ontwikkeling is geweest, en dat Reggefiber de order heeft opgepakt. Als het goed is is er nu ook een nieuwe afspraak gemaakt met de netwerkbeheerder, die zie ik hier staan. Nogmaals sorry voor de vertraging, maar ik ben blij dat er nu actie ondernomen is vanuit de netwerkbeheerder. Heb je trouwens een mobiel abonnement bij T-Mobile die niet Unlimited is? Trek dan aan de bel. Ik kan er dan voor zorgen dat je voor in de tussentijd onbeperkt internet ontvangt, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over je bundel. Stuur mij in dat geval een privébericht. Ik wil je voor nu toch een mooie jaarwisseling wensen! :sparkles:

Hallo Cheyenne,

Afspraak staat nu voor maandagmiddag 3 januari 2022. En dit ook dat ik zelf KPN netwerk moest bellen en achterkomen dat de ticket was blijven hangen. Ik had nu gewoon internet als T-Mobile gewoon een pro-actieve houding had en zelf KPN had benaderd om te vragen waarom het zo lang duurde. Aan mij werd gecommuniceerd dat dezelfde dag, dus maandag 27 december zou worden opgelost. 
Nu zal ik maandag zonder internet op zolder zitten en weet niet hoe ik moet werken. Kan ook niet naar kantoor gaan. Bedankt T-Mobile voor dit slechte customer journey. 

Reputatie 7
Badge +5

Excuus @Kerembey81! Laat mij weten als ik je inderdaad kan helpen met Unlimited Data, als je een mobiel abonnement hebt van ons. Ik zie dat je je niet hebt aangemeld voor ons Klantvoordeel, maar ik wilde het toch even checken. Wie weet is er iemand anders in huis die wel een mobiel abonnement van T-Mobile heeft. Ik kan deze bundel dan van Unlimited internet voorzien, zodat het apparaat als hotspot gebruikt kan worden. Laat het mij in dat geval via een privébericht weten!