Na jarenlange goede ervaringen met T-Mobile (mobiel), heb ik sinds vorige week dinsdag de overstap gewaagd om ook mijn glasvezel hier onder te brengen. Helaas zit ik nu al 7 dagen zonder internet (Ik had een stabiele glasvezelverbinding voor alle duidelijkheid). De monteur van Guidion sloot alles netjes aan, maar kon geen verbinding maken. Hij vertelde mij dat het probleem bij KPN zou liggen en verliet mijn huis. Ik kon pas na 18:00 uur bellen, omdat zij tot dat tijdstip tijd hadden om het op te lossen. Toen ik na 18:00 de klantenservice belde (want het werkte nog niet), kreeg ik te horen dat backoffice tot 18:00 uur werkt... Woensdagochtend met goede moed gebeld en 's middags kwam er een monteur van KPN langs. Hij vertelde mij dat alles goed staat in de wijkcentrale, het probleem doet zich volgens hem voor bij T-Mobile. Sinds woensdagmiddag probeer ik er dagelijks achter te komen, wanneer ik internet kan verwachten. Backoffice heeft 2-7 (kantoor)dagen de tijd om dit op te pakken. Als zij acties uitzetten naar andere partijen, begint de meter weer van voren te lopen.
Op mijn vraag welke SLA's er zijn afgesproken, wordt door de klantenservice gezegd dat dit onbekend zijn bij de klantenservice. Zij mogen pas in actie komen, wanneer backoffice 7 dagen niets heeft gedaan. Na 7 kantoordagen (dus dat duurt nog een week!), wordt er pas actie ondernomen. En zelfs dan weet ik nog niet hoe lang het allemaal gaat duren.
Volgens klantenservice is dit het risico dat je loopt als je overstapt op een andere provider. Ik ben altijd positief geweest over T-Mobile in mijn omgeving, maar dat is vanaf nu veranderd. Ik zou willen dat ik het zelf kon oplossen, iemand nog een idee? Het PON lampje knippert, Het LOS lampje doet niets (power en LAN branden stabiel).
Beste antwoord door TAVL
Bekijk origineel