Beantwoord

Glasvezel 1gbit/s geen upload en wegvallend internet

  • 4 January 2022
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Allen,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds gisteren 04-01-2022 ben ik klant bij T-mobile
voor het abbonement Glasvezel 1gbit/s, overgestapt van KPN, omdat de kosten maandelijks veel lager liggen voor dezelfde snelheid.

Maar goedkoop lijkt weer duurkoop te zijn, want sinds de overstap en de installatie door de Guidion monteur (wat overigens goed verliep) heb ik plots bijna de gehele dagdeel geen internet meer, als ik een speedtest uitvoer op speednet van OAKLA.
kom ik bekabeld op snelheden van 300 mbit/s download en 0.5 mbits/s upload. Soms komt het zelfs voor dat ik helemaal geen speedtest kan uitvoeren, omdat de verbinding lijkt te zijn weggevallen, dit zowel bekabeld als op de wifi, op alle apparaten. 

Nu heb ik telefonisch meerdere malen al contact gehad, omdat ik me ernstig zorgen maak of dit wel snel genoeg opgelost gaat worden, want ik kan dit natuurlijk niet erbij hebben in een periode waarin ik als systeembeheerder vanuit huis moet werken.

Tijdens telefonisch contact zijn de volgende zaken nagelopen:
Of alle kabels goed zijn gekoppeld tussen ONT (Groen) & FTU (blauw).
Alle apparaten voor meer dan 30 seconden van de stroom en weer opgestart
Router Gereset
Geprobeerd alle ethernet kabels lost te koppelen behalve een en de snelheid te meten op mijn laptop, zelfde resultaat.
Verschilende ethernet kabels geprobeerd 
En zelfs de router een aantal uren geven om volledig op te starten? op advies van een klantenservice medewerker, maar het lijkt een verhaal te zijn om van me af te komen.

Het probleem doet zich voor op zowel wifi als ethernet.
De Huawei ONT geeft groen licht op de PON indicator
LAN indicator op de Huawei ONT knippert groen.

LOS indicator geen lichtjes.

Overigens heeft mijn oude NT van KPN aan de FTU gehangen tot de monteur van Guidion was gearriveerd. Uit verschillende topics zie ik dat dit ook voor problemen kan zorgen.

Nu is mijn vraag of jullie dit aub willen checken en zsm met een oplossing kunnen komen. of in iedergeval een tijdskader aangeven waarin het probleem opgelost kan zijn.
Mocht dit te langduren dan kan ik in iedergeval terugvallen op mijn voorgaande abbonement bij KPN.

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door bifrinx 5 January 2022, 15:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bifrinx 

Wat voor een FTU heb je? Misschien kan je daar eens een foto van maken om te kijken of daarvoor een blauwe connector juist is.

Hi @Waqqas, dank voor de snelle reply. 

ik dacht dat de kabel blauw was maar het is de ingang, hier een foto om te oordelen of alles goed zit.

 

Reputatie 7
Badge +15

@bifrinx

De bekabeling lijkt prima aan jouw kant, ik weet niet zeker of dat blauwe koppel blokje daar wel hoort bij het FTU.

hierbij nog een screenshot met alle resultaten vandaag, dit zijn alle tests op mijn mobiele telefoon pal naast de router.

ik weet niet of er dingen zijn gewijzigd, maar ik haal eindelijk de gewenste resultaten sinds een half uut. Hierbij een screenshot over wifi 6/7 meter van de modem vandaan. Ik haal ook bedraad de gewenste upload snelheid rond 900mb/s op mijn laptop.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@bifrinx

Je IP adres is wel zichtbaar op bovenstaande foto, omdat dit een openbare community is kan je deze beter bewerken.

Mooi dat het zonder monteurs bezoek al opgelost is 💪

@Waqqas thanks! voor het meedenken en attenderen, screenshot is gewijzigd. super opgelucht in iedergeval dat alles werkt nu.