Beantwoord

Lage downloadsnelheid

  • 24 April 2020
  • 4 reacties
  • 564 Bekeken

Sinds enkele weken heb ik last van lage snelheden en met name de downloadsnelheid. 
 

ik heb een abonnement van 500mb maar ik al geruime tijd niet in de buurt.

mijn klachten zijn;

  • - wifi hapert veel in snelheden op 5Ghz en over de 2.4 praten we maar niet over want die is helemaal slecht. 
    - ik speel graag op de PlayStation en deze is met een cat6a kabel direct vanaf de router aangesloten. De down -en upload is op de ps 44 om 90mb. (Avond) ( in de ochtenden lijkt het wat beter te zijn) Lijk mij dat dit toch een hogere en stabiele snelheid moet hebben, zeker gezien het abonnement. ik begrijp dat het allemaal momentopnames zijn maar als ik van alle testen niet hoger kom dan ga ik toch twijfelen aan de verbinding.

wellicht dat er iemand is die hier een antwoord op heeft. Tevens wil ik er nog bij vermelden dat ik op de router poorten heb open gezet voor de ps omdat ik vertraging vermoed bij online schiet spellen maar ook dat geen verbetering in snelheid...

icon

Beste antwoord door Ginny 28 April 2020, 13:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Patrickhazewindus 

Welke modem heb je?

Na het restarten van je modem en mediaconverter als die er is wat is je snelheid dan als je een laptop bedraad met een CAT6 kabel op de modem aansluit en test via de Ookla speedtest app?

Welke snelheden haal je normaal gesproken via de wifi? Misschien dat een fabrieksreset verbetering brengt. Indien de modem bijvoorbeeld beneden staat en de PS4 boven dan zou de snelheid wel verminderd kunnen worden door vloeren/muren etc..

 

@Waqqas 

ik bezit de Zyxel t50 en de PlayStation is met een utp kabel direct verbonden met de router.

Router en converter losgekoppeld van het stroom (10 a 30sec) geef nog steeds het zelfde resultaat zoals eerder genoemd.

voordat deze ellende begon haalde ik makkelijk tegen de 3 a 400 op WiFi. Nu haal ik de 100 nog niet eens op 5Ghz.

Het is een appartement en router staat centraal in de woning (router staat in de zelfde kamer als de PlayStation en ik bezit 2 repeaters als aanvulling voor sommige ruimtes.

ik heb hem zojuist 23:10u getest op me Mac met dezelfde kabel en dan haal ik 267 om 330mb, mijn gevoel zegt dat dit nog beter moet kunnen en de vraag is waarom ik deze snelheidstests niet haal op de PlayStation. 
 

ik heb ook poorten open gezet al is dat mijn eerste keer en twijfel of dit goed staat, helaas is er niet echt een duidelijke Jip en Janneke omschrijven voor deze router over wat je waar moet invullen.
 

Alvast bedankt voor de feedback.

Reputatie 7
Badge +15

@Patrickhazewindus

Misschien kun je eens een fabrieksreset uitvoeren door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp.

Test vervolgens eens met een andere internetkabel en pak er ook eens een andere laptop bij.

De poorten moeten niet open maar het kan wel. Zorg daarnaast gewoon dat UPNP ingeschakeld is.

Reputatie 6

Hoi @Patrickhazewindus,

 

Fijn om te zien dat je al heel wat hulp hebt gehad van @Waqqas, dankjewel! Heb je de factory reset intussen uitgevoerd en merk je verschil? Ik ga er alles aan doen je te helpen met je klachten: 

  • Wifi: voor het meest optimale gebruik, zet je Wifi kanalen op automatisch. Wil je liever een vast kanaal? Gebruik een Wifi analyzer om het meest rustige kanaal te bepalen. Meer Wifi-tips vind je in dit topic.
  • Playstation: ben je in de gelegenheid een andere kabel te proberen? De snelheid zou bekabeld zeker stabiel moeten zijn. Ook na een factory reset zou je verbinding aanzienlijk verbeterd moeten zijn. Lees in dit topic hoe je dit het beste kunt doen.

Succes met de tips!

Reageer