Beantwoord

Mijn internetstoring is in limbo, niemand weet iets. niemand helpt.

  • 13 August 2021
  • 15 reacties
  • 315 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Dinsdag 3 augustus:
Ik heb gemeld dat ik geen internet heb.
 

Maandag 9 augustus:
Een Guidion monteur is geweest, heeft modem en mediaconverter vervangen, maar de storing niet opgelost, moest iets in de wijkcentrale zijn.  Maarr, deze monteur kon zijn ticket niet afronden om de een of andere reden.

Dus Guidion weet niet wat er met mijn storing aan de hand is, T-Mobile weet niet wat er met mijn storing aan de hand is. Ze verwijzen naar elkaar, maar niemand helpt. De betreffende monteur is door niemand te bereiken.

Niemand neemt de verantwoordelijkheid om mij te helpen. Telefoontjes naar alle partijen al dagelijks gepleegd. Boos, teleurgesteld en verontwaardigd ben ik al. Men vindt dat ik moet wachten en geduld moet hebben, maar dat kan ik alleen als ik weet wáárop ik wacht. En dat weet ik niet!

Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 19 August 2021, 10:59

Bekijk origineel

15 reacties

Extra achtergrond informatie: Voor wie het wil weten: glasvezel heeft altijd briljant stabiel gewerkt bij mij, totdat ik bij T-mobile een contract afsloot. De oplevering heeft mij anderhalve dag géén internet opgeleverd, daarna ontzettend veel (wekelijks) storingen waarvan ik sommige zelf kon oplossen met een reset van router en mediaconverter, 2 keer een monteur nodig. Waarschijnlijk dit probleem: 

Door mijn IT beroep kan ik storingen best begrijpen, maar storingen die niet erkend / benoemd / uitgelegd worden niet. De eerstelijns klantenservice is heel goed in het afschermen van degenen wel die iets kúnnen doen, zodoende ben ik echt helemaal en ontzettend klaar met T-Mobile. 

Mijn herhaaldelijk verzoeken om compensatie / kosteloos opzeggen worden beloofd maar gewoon niet beantwoord of afgehandeld. Ik heb vast een “lastige klant” status, maar ik word dan ook gewoon compleet niet gehoord. Spijt van mijn besluit om naar T-mobile te gaan tot in mijn tenen.


 

Reputatie 4

@fffwdwellicht iets meer inhoudelijke info, kan ons helpen beter te pinpointen. Nu weten we niet veel meer dan “geen internetverbinding”. Ik snap dat dit ondoenlijk is, herken het ook ikv thuiswerken.

 

Op het moment dat je geen internet hebt, wat doet de ONT (media converter) dan? En welke ONT heb je in de meterkast hangen (wit, zwart of grijs)?

 

Ik kan niet herleiden waarom de Guidion monteur de modem en ONT (media converter) heeft vervangen, maar dat zal wel standaard procedure zijn.

Hi J33Bee, 

Dank je voor je hulp, inhoudelijk weet ik alleen dat ik na een reset van de mediaconverter +/- 2 minuten een werkende internetverbinding heb en dan kapt ie er mee. De monteur was de conclusie aangedaan dat het in de wijkcentrale ligt, dus ik verwacht er zelf ook niet veel aan te kunnen doen.

Op de mediaconverter branden de lampjes voor POWER en LAN en knippert PON (alles groen). Het is overigens een Huawei, zoals deze afbeelding, maar de status lampjes dus zoals ik hierboven omschrijf.



De monteur is ook maar een paar minuten geweest en heeft alleen beide dingen vervangen. Geen uitleg (was zelf niet thuis en voordat mijn vrouw me kon bellen was de man al weg).

Update: Werkbon van monteur is binnen in de mail. Hopelijk wordt er nu iemand wakker om mijn storing verder op te pakken. Hopelijk wordt ik blij verrast, maar ik verwacht er niet te veel van.

Voor wie het wil weten, de opmerking van de monteur:
ONT en modem vervangen. Alle pigtails gecleand. Snelheid op upload blijft nog steeds hangen op 2 mbit of lager. Storing doorgezet.

Da’s trouwens ook niet waar, er is 0 snelheid, up- of download. Gewoon geen verbinding. :tired_face:
Frustrerend proces zeg!

Reputatie 4

Knippert het PON ledje steeds? Dus 2x per seconde?

Yep, inderdaad. 

Reputatie 4

Dat kun jij niet oplossen. Probleem in de PoP. Je ONT registreert zich niet op de OLT. 

De hamvraag; waardoor???

Update: Gisteren is er blijkbaar ineens iets gebeurd dat geholpen heeft. Ik kreeg een verzoek om nog een keer een monteur langs te laten komen. Dat kon ineens wel een dag later (vandaag).

Deze monteur gaat blijkbaar alles nog een keer testen, maar ik heb gisteren even gekeken en ik heb weer internet. De snelheid lijkt ook OK. 

Dus da’s mooi. Na twee weken zonder is het een verademing dat dit weer werkt.

Qua klantenservice; er is gewoon geen communicatie, geen aanspreekpunt, niemand die je meer kan vertellen. En dan ineens een vreemd mailtje dat ik T-mobile gesproken zou hebben op de enige dag dat ik níet gebeld heb en dan werkt het weer. Ik heb een gemiste oproep waarvan ik verwacht dat het T-mobile was, maar dat weet ik niet zeker. 

Nu ben ik ontzettend benieuwd WAT er nu precies aan de hand is geweest, wat er aan gedaan is om dat te voorkomen en of iemand mij dat gaat vertellen.
 

Update: ik zou teruggebeld worden over het kostenloos opzeggen van mijn abonnement. Dat zou uiterlijk donderdag 5 of vrijdag 6 augustus gebeuren.

Ik zit namelijk nog een half jaar in mijn contract, maar ik heb zoveel storingen gehad dat ik niet meer vertrouw dat T-mobile een klantenservice heeft die iets kan of mag. 

Vandaag maar even gebeld over de status van die belofte, maar je raad het al. Het internet doet het weer dus het ticket was gesloten..

Kayti van de klantenservice zou me terugbellen vandaag nadat ze contact heeft gehad met haar collega.. Plechtig beloofd, dus dan moet het goed komen..

Ondertussen maar even opzoeken waar het juridisch staat, ik heb gelukkig mijn gesprekken opgenomen. 

Als iemand van T-mobile me wil helpen op te zeggen graag! Overigens zou dat ook moeten kunnen op de manier waarop je je aanmeldt toch? Ik heb me digitaal aangemeld, maar kan alleen telefonisch opzeggen. Is ook niet helemaal volgens de laatste wetten toch? 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @fffwd Ik heb gelijk de gecheckt hoe het zit. Ik zie dat mijn collega van de klantenservice inderdaad een verzoek voor jou heeft ingediend voor kosteloos opzeggen en jou terug zou bellen wanneer zij een terugkoppeling heeft. Zo te zien is deze terugkoppeling er nog niet. Het kan dan ook kloppen dat je nog niet gebeld bent. Ik weet zeker dat ze jou een belletje geeft, wanneer er meer bekend is!

@Demi Dank je wel voor het checken, en inderdaad heb ik gisteren ook nog met een andere collega gebeld. Ik word een beetje ongeduldig en wantrouwend, zoals je misschien begrijpt.

Zij heeft nu wel een ticket aangemaakt voor kosteloos opzeggen met de hoop dat er vanochtend meer nieuws zou zijn. Maar ja.

Ik ben blij te kunnen melden dat ik T-mobile ga verlaten. Na veel zoeken was er toch iemand van de klantenservice het met me eens dat ik niet heb gekregen wat er beloofd is en dat er genoeg reden is om mij uit mijn lijden te verlossen.. En diegene heeft mij ook echt gebeld. Yay! :smiley:

Hi @fffwd Ik heb gelijk de gecheckt hoe het zit. Ik zie dat mijn collega van de klantenservice inderdaad een verzoek voor jou heeft ingediend voor kosteloos opzeggen en jou terug zou bellen wanneer zij een terugkoppeling heeft. Zo te zien is deze terugkoppeling er nog niet. Het kan dan ook kloppen dat je nog niet gebeld bent. Ik weet zeker dat ze jou een belletje geeft, wanneer er meer bekend is!

Nog even een opmerking over dit bericht: Dit is zeker niet door mij gekozen als antwoord met een mooi groen vinkje!
 
Deze is namelijk alleen een manier om net te doen alsof er iets gebeurd is door de moderators van deze community. Maar ook die hebben uiteindelijk niets voor mij gedaan. Behalve de thread negeren..
 

Reputatie 7

Hoi @fffwd ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik vind het oprecht rot dat we je het gevoel hebben gegeven dat we je vraagstelling hier hebben genegeerd, dit is niet het gevoel wat we je mee willen geven. Hier op de Community werken we graag naar een oplossing, en wij als moderators helpen daar ons steentje aan bij. Dat de situatie zich op deze manier heeft onttrokken, wil ik mijn excuses voor aanbieden en neem ik je feedback ook mee ter verbetering van de service die wij hier verlenen. 

Vanwege alle problematiek ben ik nu bij XS4all. Nog een puntje waar de technische dienst van Tmobile nog wat aan heeft. De monteur die mij kwam aansluiten zag in de wijkcentrale dat de aansluiting van de patchkast van Tmobile met een verkeerde glasvezelkoppeling was aangesloten (blauw op groen of andersom) waardoor de glasvezels niet goed aansloten en de demping heel hoog was.

Dat zou mijn problemen kunnen verklaren, maar misschien kan dit oplossen ook problemen voor anderen voorkomen. Ik hoor het graag als dit opgelost is.. 

Reageer