Beantwoord

ping snelheden internet thuis

  • 30 April 2020
  • 5 reacties
  • 1258 Bekeken

Ik heb een 500 mbit internet verbinding van Tmobile. Alleen haal ik als snelste ping 12 ms. Mijn broer en collega's hebben ook glasvezel alleen niet van tmobile en die halen een ping van 4 ms en 6 ms. 

Ik heb een netwerk kabel cat 6. Ik heb al geprobeerd om een nieuwe kabel te trekken maar ik haal nooit sneller als 12 ms. 

 

Wie heeft tips voor mij om dit sneller te maken ? En wat zijn jullie ping tijden bij Tmobile ? 

 

icon

Beste antwoord door Folkert 1 May 2020, 20:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mradidas 

Test je via de Ookla speedtest app? Kies eens een andere server of probeer het bij meerdere.

Daar kan wel eens verschil in zitten.

Ik heb DSL, geen glasvezel helaas.

ja ik heb met meerdere servers geprobeerd. Als ik via opdrachtpromt  ping dan haal ik 11 ms. 

 

google.nl tmobile.nl speedtest.net 

Maar ik hoor van sommige dat ze met Kpn 4 ms halen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste @mradidas zoals @Waqqas al aangeeft is de enige juiste manier om te testen via de Windows 10 Ookla Speedtest app, niet via de commandline of via je browser. De app gebruikt namelijk een ander formaat data om met de testserver te communiceren dan de browser en kiest vrijwel altijd de meest optimale server uit.

Via glasvezel moet je op die manier bekabeld (direct op je modem en zonder andere actieve gebruikers) makkelijk 6 ms of minder kunnen halen. Bij DSL kan de pingtijd hoger liggen al hoeft dat niet. Zelf haal ik altijd 5 of 6 ms met KPN DSL maar ik heb het geluk dat ik dicht bij een wijkkast zit.

Familieleden van mij hebben KPN Glasvezel en daar haal ik op mijn smartphone met de Ookla app makkelijk 4 ms ping.

Groet, Folkert

ja ik gebruik ook soms de speedtest app. Ik kon geschiedenis terug zien en met xs4all haalde ik vorig jaar april 7 ms.  en dat heb ik met Tmobile nooit gehaald. 

Met xs4all glasvezel ging de glasvezel kabel direct in de modem.( fritzbox )  Bij tmobile zit er een kastje tussen. 

Was benieuwd wat andere mensen haalden met Tmobile. 

 

Reputatie 7

Hi @mradidas

 

Ik denk graag mee! Kun je aangeven wat voor een kastje er tussen het modem en jouw computer zit? Wellicht kun je een foto plaatsen. Is het mogelijk om direct op ons modem aan te sluiten? Welke ping haal je dan? Eventueel is een fanrieksreset van modem nog een optie om het modem weer 100% op te frissen: fabrieksreset modem

Reageer