Beantwoord

Wifi versterker KPN

  • 5 February 2020
  • 10 reacties
  • 9634 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben nu een  paar weken overgestapt van KPN naar het thuis pakket 1000 mb. van t-mobile

Nu wil ik mijn WiFi-versterkers van KPN gebruiken is dat mogelijk.

icon

Beste antwoord door Folkert 5 February 2020, 20:06

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @pinkypink 

Theoretisch kan dat wel want het is gewoon een accesspoint. Hier vind je de handleiding. Maar je moet wel een beetje handig zijn met die dingen instellen want alles staat een beetje voorgeprogrammeerd voor KPN dus je zult e.e.a. handmatig moeten aanpassen. T-Mobile gebruikt b.v. een andere range lokale IP adressen dan KPN.

Ook zul je firmware updates handmatig moeten downloaden en installeren want alleen via een KPN internet verbinding gaat dat automatisch.Hoe dat moet staat hier: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Groet, Folkert

Reputatie 2

hallo,

ik ben een tijdje geleden ook overgestapt van kpn naar t-mobile en gebruik ook het 1000 mbps pakket,

ik heb de oude wifi versterker van kpn...de witte dus...en gewoon via WPS verbonden met het Zixel modem en heb er verders niets aan veranderd en het werkt perfect, ben er zeer blij mee.

 

groetjes  Mathijs.

De witte wifi versterker van KPN is ook een prima ding, kun je zelf nog van alles instellen, de nieuwe zwarte zijn wat lastiger te configureren, die zijn zo ingesteld dat ze de wifi van de Experia V8 en V10 helemaal overnemen en de wifi uitschakelen op de V8 en V10, bij de V10a gaan ze in een mesch opstelling werken, zelf kun je er weinig mee.

Reputatie 2

ik vind de witte wifi versterker ook een prima ding, daarom heb ik er op marktplaats nog eentje bijgekocht als reserve, werd op marktplaats aangeboden voor € 25,. nieuw in de doos...echt een koopje.

Reputatie 7
Badge +16

@Mathijs44 Dat is goed om te horen, fijn dat de witte Wifi versterker van KPN wel prima werkt met onze Zyxel! Bedankt voor het delen van jouw ervaring, daar zullen andere users ook wat aan hebben. :smile: Laat je het weten wanneer we iets voor je kunnen doen? We zitten altijd voor je klaar op de Community. :muscle_tone2:

Reputatie 2

Ik heb 2 zwarte uitvoeringen bedraad  en heb ze er nu tussen zitten maar merkt het verschil niet.

ik zie wel dat de versterker een eigen kpn naam heeft op het netwerk

t-Mobile           = TMNL-404111

kpn versterker = VGV75196AA40C

moet dat niet de zelfde naam zijn van t-Mobile.

Reputatie 2

Ik heb 2 zwarte uitvoeringen bedraad  en heb ze er nu tussen zitten maar merkt het verschil niet.

ik zie wel dat de versterker een eigen kpn naam heeft op het netwerk

t-Mobile           = TMNL-404111

kpn versterker = VGV75196AA40C

moet dat niet de zelfde naam zijn van t-Mobile.

jammer dat het niet lukt maar ik heb alleen ervaring met het witte oude model

Reputatie 7

Hi @pinkypink, Het is inderdaad vaka het handigst om ze dezelfde netwerknaam te geven anders moet je handmatig overschakelen van het ene Wifi netwerk naar het andere. Als je ze dezelfde naam geeft dan wordt het één netwerk en schakelen je apparaten automatisch over tussen modem/versterkers afhankelijk van welke het sterkste signaal heeft op dat moment. Je kan de netwerknamen aanpassen door even in te loggen op de versterkers en modem zelf en het hier te wijzigen bij de Wifi instellingen.

Reputatie 2

Bedank Brain ik ga dit uitproberen.

@pinkypink , Op de voet van de versterkers staan de inlog gegevens, je zal ze 1 voor 1 moeten instellen.

Tip, kijk eerst of er nieuwe firmware is bij KPN op de site, de laatste firmware heeft als het goed is roaming aan boord, dan pak je altijd de betere verbinding.

Je zal deze handmatig moeten instaleren, dit wel bekabeld doen net als het instellen.

Reageer