Beantwoord

ZYXEL T-50 vervangen voor Linksys Velop MX4200

  • 3 December 2021
  • 9 reacties
  • 445 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hi,

Ik ben nieuw hier, wel al vaker topic gelezen en daar ook wat aan gehad. Maar nu heb ik iets waar ik niet uit kom.

Sinds kort heb ik een Linksys Velop MX4200 welke ik in standaard instellingen had aangesloten op de ZYXEL T-50 router (welke aangesloten is op de media converter). Werkte wel, maar niet helemaal naar tevredenheid. Nu heb ik al gelezen dat de ZYXEL niet in brugmodus kan. Aan de hand daarvan heb ik de Velop in brugmodus gezet. Maar helaas gaan er dan een hele hoop functies verloren...

Is het mogelijk de Velop MX4200 direct op de glasvezel media converter aan te sluiten?

Wat ik al heb geprobeerd is de Velop via een UTP kabel aangesloten op de converter en het type internet verbinding van de Velop gewijzigd naar PPPoE en bij VLAN ID 300 ingevuld. UTP kabel heb ik gewoon in de onderste ingang van de Velop gestopt (met gele rand en de tekst “ Internet”).

Bijgevoegd een print screen van de instellingen die ik toen heb gebruikt.

Wij hebben thuis alleen een internet abonnement, geen tv en telefoon.

Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen 🙂.

Fijn weekend

Lars

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 December 2021, 20:17

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @larsvp 

Je kan je eigen router direct op de mediaconverter aansluiten 😊

Verbindingstype is Dynamische IP (dus geen PPPoE) en VLAN ID 300, verder ondersteunt T-Mobile nog geen IPv6.

De UTP hoort naar de WAN poort van je eigen router te gaan.

Reputatie 1

Hi @Waqqas 

Bedankt voor je snelle reactie!

De Linksys heeft geen mogelijkheid tot het instellen van een VLAN als het verbindingstype op: “Automatische configuratie DHCP staat” Het kiezen instellen van een VLAN ID kan alleen in het PPPoE verbindingstype.

Heb de Linksys Velop net zo net op de media converter aangesloten en de intellingen in de afbeelding ingesteld. Maar krijg dan geen internet verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +15

@larsvp 

Wil je de Linksys eens achter de Zyxel plaatsen en controleren op updates?

Hier heb je wel een VLAN tab.

Reputatie 1

@Waqqas bedankt voor je reactie. Deze handleiding heb ik proberen te doorlopen. Maar de Velop MX4200 (net nieuwe versie) heeft dit tabblad niet.

software van de router is helemaal up-to-date 👌.

Reputatie 7
Badge +15

Dan moet je de Linksys toch maar achter de Zyxel-T50 aansluiten.

Reputatie 1

Beste @Waqqas,

Ik heb nog even gebeld met Linksys, het is zo dat alle “mesh” routers van Linksys geen VLAN ondersteunen.

Het zijn hun, meer traditionele routers die dit wel kunnen en waar de uitleg pagina dus overgaat. Helaas voor mij, maar jouw reactie dat als “antwoord” is geselecteerd is dus helaas niet de oplossing.

ZYXEL T-50 vervangen voor Linksys Velop MX4200 - Kan niet (is het antwoord).

Groeten,

Lars

Reputatie 7
Badge +15

Ik dacht dat ook al, bij verschillende webwinkels de Velop MX4200 opgezocht maar er wordt nergens iets over VLAN vermeldt, wel las ik dat het een uitbreiding is die bij een andere router hoort.

Reputatie 1

@Waqqas ik heb nog even verder gezocht. Maar ik kan überhaupt geen Mesh wifi systemen vinden die VLAN op deze manier te ondersteunen. Ook nog even bij TP-link na gevraagd, maar hun mesh systemen onder steunen ook geen dynamisch IP met VLAN instellingen.

Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Reputatie 7
Badge +15

@larsvp

De TP-LINK Deco's werken prima en hier op het forum zijn genoeg mensen die het hoofd station op de mediaconverter hebben aangesloten.

Dynamic IP met VLAN 300.

Zie deze link onder this article applies to