Reset uitvoeren op modem van T-Mobile Thuis

  • 6 February 2017
  • 9 reacties
  • 39242 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3759 reacties

 

Je ervaart problemen met de verbinding en wilt een reset uitvoeren op het modem? Hier lees je precies hoe dat gaat! 

 

Bij problemen met de verbinding kan het soms nodig zijn om een reset uit te voeren op het modem. Hierbij wordt kort de stroom van het modem gehaald, waardoor deze opnieuw opstart. Hieronder vind je per modem welke stappen je moet uitvoeren.

 

Bij het oplossen van een verbindingsprobleem wordt er regelmatig voorgesteld om een 'reset' van het modem uit te voeren. Bekijk de video of volg het stappenplan dat hieronder staat. 

 

 

Bij het Draytek modem en bij alle modems met een standaard (DSL) internetverbinding volg je deze stappen:

  1. Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.

  2. Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.

  3. Wacht minstens 10 seconden.

  4. Steek de stroomstekker weer in het stopcontact.

  5. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer drie minuten).

  6. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

 


Bij een glasvezelverbinding met een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een Media Converter volg je deze stappen: 

  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.

  2. Haal de Media Converter en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.

Media Converter
Optical Network Terminal / Media Converter


 

For English, please expand box below.

When solving connection issues we regularly ask to 'reset' the modem. We have a short step-by-step explanation of how to do this:

  1. Remove the plug from the wall socket.

  2. Remove the cables from ports 1 to 4.

  3. Wait at least 10 seconds.

  4. Replug the plug in to the wall socket.

  5. Wait until the modem has fully restarted (about three minutes).

  6. Replug any cables back into the modem (ports 1 and 2 for internet, 3 and 4 for TV).

 

Are you using a Huawei or Zyxel, in combination with a Media Converter? Then we recommend also resetting the Media Converter as well, using the below steps:

  1. Remove the internet cable from the Media Converter.

  2. Remove the power supply from the Media Converter and the modem.

  3. Wait at least 10 seconds.

  4. Power the Media Converter and modem back up and wait until both fully restarted (about three minutes)

  5. Replug the internet cable into the Media Converter.​​​​​​

Media Converter

​​​​​

Optical Network Terminal / Media Converter

 

 


9 reacties

Ik kan niet meer inloggen in mijn router. Destijds na de installatie een nieuw wachtwoord ingevoerd. Ik kon daar altijd mee inloggen. Vandaag wilde ik dat weer maar hij gaf een foute combinatie aan. Een paar keer herhaald, maar het bleef fout. Volgens de aanwijzing de router gereset, door 10 sec de resetknop in te drukken. Je zou dan moeten kunnen inloggen met user en user maar ook nu kwam dezelfde foutmelding. Vervolgens de router stroomloos gemaakt en na een minuut weer aangesloten en de hele procedure zoals boven vermeld wederom herhaald. Ik heb dat ook op een andere PC geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Vreemd genoeg kon de helpdesk mij niet helpen en laat mij vervolgens maar aan ploeteren. Ik denk zelf dat er iets met de router zelf is. Graag een oplossing.

Sander dat is niet resetten maar modem uitzetten en aanzetten! Dat kan ook wel eens helpen...

Met resetten ( fysieke zwarte resetknop aan de achterkant van het modem aantal seconden indrukken ) worden alle instellingen in het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dus alle wijzigingen worden verwijderd, zoals username/pass, alle poort forwarding en alle fouten die in de software zijn ontstaan worden verwijderd. En dit gebeurd niet wanneer je modem uit/aan zet. Maar dit wist je al als het goed is! 

Reputatie 7
Badge +19

@Kardox

Onderaan de post staat gewoon een link met instructies om een FR uit te voeren voor alle modems beschreven.

De zwarte mediaconverter die boven wordt vermeld daar kan je geen FR van uitvoeren.

There is no internet 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Mjrizal, welcome to the Community!

Thank you for your message and patience. Sorry to hear your Internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible. Internet is extremely important. You should have a solid connection too! First we'll check the most important things.  

1) Check which lights are lit on the modem. Does WAN or Internet not light up? Then disconnect the modem from the power for 10 seconds by unplugging the power cord. 

2) Does it concern Wifi and is the WLAN light not on? Then press the button "WLAN / WPS / Wireless / Wifi" until the light comes on.  

3) Are the lights on, but you are not connected? Then connect your computer directly to the modem with an internet cable on port 1 or 2 of the modem. If you have a Zyxel modem, it doesn't matter which port you connect the computer to.  

Does it still not work after this? Then check out the following topic: My wired connection isn't working, how do I fix this?. This allows you to solve common problems. Hope this helps!

Tv doet het niet en bij de app’s komt ie niet verder dan de startpagina van npo of Videoland enz. Heb modem al uitgeschakeld en weer iigeschakeld geen resultaat. Wat nu ?

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @leeg ,

Goede vraag! Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met onze toppers van de telefonische klantenservice en dat er is gekozen om de TV Box om te ruilen. Ik verwacht dat met de ruil jij zo meteen weer volop kan genieten van de TV! Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zit de Community voor je klaar! 

Reputatie 1

Hoi Sandra,

Kun jij ook aangegeven als ik DNS laat staan op

8.8.8.8 , heeft het gevolgen voor werking Internet 

 

Fishermann 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Fishermann, ik ben Sandra niet, maar help je minstens net zo graag! 😄

Het advies in deze situatie luidt: zet de DNS weer terug naar de T-Mobile default zodra je verbinding weer online is.

In nagenoeg alle gevallen zijn de verbindingsproblemen verholpen namelijk.

Reageer