2.4 en 5 ghz apart configureren

  • 26 February 2024
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Beste Leden,

onlangs ben ik van kpn overgestapt naar Odido. Tot nu toe super tevreden. Ik stelde toen hier de vraag welke externe wifi versterkers ik kon aanschaffen die werken op het modum van Odido. Werd toen gewezen op de Deco m5

 

nu heb ik twee vragen. Als ik op de router van Odido zit haal ik met mobiel in de woonkamer 400 m’n constant. Zet ik router wifi uit en mesh van deco m5 aan zit ik rond de 100, 150 en Max 200. Doe ik iets fout?

 

wat ik nog belangrijk vind is de 2.4 en 5 ghz apart instellen in Deco mesh. Ik heb alle apparatuur op 5 ghz behalve mijn buiten camera die is enkel 2.4. Nu staat de Deco op 2.4 en 5 ghz maar dat werkt niet zoals mijn voorgaande router.

 

ik wil eigenlijk een aparte wifi naam creëren voor 2.4 en een aparte voor 5ghz, dit kan echter niet volgens mij. Weet iemand nog een oplossing of eventueel upgraden naar een andere deco? 

Jason van Odido 1 maand geleden

Hoi @jay2000, sorry voor de veel te late respons van onze kant. Jouw topic was tussen wal en schip beland omdat het in een onbestemd sub-forum stond dat niet langer gebruikt wordt. Dit heb ik nu rechtgezet, maar zorgt dus wel voor de vertraging. 

Zijn jouw vragen inmiddels beantwoord? Zo niet:

 

  1. De mesh van de deco zorgt klaarblijkelijk voor een obstructie in het ontvangende signaal waardoor de draadloze snelheid iets lager uitvalt. Wat is je max qua bandbreedte bekabeld?
  2. Je kunt wel een aparte wifinaam genereren om het netwerk te scheiden, maar dan werkt bandsteering niet meer en zijn de wifipunten nutteloos want die zijn van bandsteering afhankelijk. Naar mijn weten, kun je bandsteering als functionaliteit zelf niet uitschakelen in de T56 trouwens. 

Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het hieronder weten alsjeblieft!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jay2000, sorry voor de veel te late respons van onze kant. Jouw topic was tussen wal en schip beland omdat het in een onbestemd sub-forum stond dat niet langer gebruikt wordt. Dit heb ik nu rechtgezet, maar zorgt dus wel voor de vertraging. 

Zijn jouw vragen inmiddels beantwoord? Zo niet:

 

  1. De mesh van de deco zorgt klaarblijkelijk voor een obstructie in het ontvangende signaal waardoor de draadloze snelheid iets lager uitvalt. Wat is je max qua bandbreedte bekabeld?
  2. Je kunt wel een aparte wifinaam genereren om het netwerk te scheiden, maar dan werkt bandsteering niet meer en zijn de wifipunten nutteloos want die zijn van bandsteering afhankelijk. Naar mijn weten, kun je bandsteering als functionaliteit zelf niet uitschakelen in de T56 trouwens. 

Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het hieronder weten alsjeblieft!

Reageer