Beantwoord

2,4 en 5 ghz samen

  • 27 August 2023
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Aangezien ik de vraag (en het antwoord) niet echt kan vinden: ik heb ons modem (Zyxel) zo ingesteld dat zowel het 2,4 en het 5 ghz netwerk dezelfde naam en ww hebben maar tijdens het instellen van een 2-tal WiFi verlichting schakelaars met m'n telefoon via Smartlife zegt ie dat ik moet switchen naar het 2,4 netwerk.... Maar hoe? Ik zie op m'n telefoon dat het netwerk waar ik mee verbonden ben 2,4/5 ghz is.... Switchen kan niet.... Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 August 2023, 23:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Adje1971 

Kan je in de Zyxel inloggen, Easymesh uitschakelen en vervolgens 2,4 GHz en 5 GHz verschillende namen en wachtwoorden geven? De apparaten die werken met 2,4 GHz werken kun je dan met het 2,4 GHz netwerk verbinden.

Ja, dit zou kunnen, maar kom ik dan niet in de knoop met mijn Google Assistant die ik gebruik om voicecommands te geven? Want de rest van de apparatuur staat natuurlijk gewoon verbonden met het 5ghz netwerk dan.....

Reputatie 7
Badge +15

@Adje1971 

Nee hoor je komt niet in de knoop, apparatuur dat werkt op 5 GHz kan je verbinden met het 5 GHz netwerk.

Apparaten verbonden met het 5 GHz kunnen communiceren met apparaten verbonden met het 2,4 GHz netwerk.

Oké, thanks! Gedaan, getest en het werkt.

Reageer