Aansluiten van Nest Wifi op T-50?

  • 8 September 2023
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo allen,

 

Ik heb een Nest Wifi systeem aangeschaft welke morgen binnenkomt. Deze dient het netwerk binnen te krijgen via een modem. Nu heb ik dus een Zyxel T-50 (modem+router) thuis die ik tot heden heb gebruikt en heb ik niet zozeer zin om naast de kosten voor Nest Wifi ook nog een extra modem aan te schaffen en wil dus gewoon de Zyxel T-50 gebruiken als modem. 

Kan ik nu simpelweg een ethernet cable van de t-50 modem naar de nest router doen en hierbij de wifi van de t-50 uitschakelen om storingen te vermijden, of moet ik aan de haal met een managed switch, vlan instellingen en dergelijke?

 

Alvast bedankt!

Waqqas 7 maanden geleden

Hallo @Akova 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Je zou het even kunnen afwachten en zodra alles binnen is, de Google Nest Wifi bedraad aansluiten, in de app of web interface kiezen voor Acces Point Mode als operating mode en kijken hoe dat gaat.

De WiFi van de Zyxel kan dan uit dmv de knop/schakelaar aan de zijkant.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Akova 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Je zou het even kunnen afwachten en zodra alles binnen is, de Google Nest Wifi bedraad aansluiten, in de app of web interface kiezen voor Acces Point Mode als operating mode en kijken hoe dat gaat.

De WiFi van de Zyxel kan dan uit dmv de knop/schakelaar aan de zijkant.

Hallo @Akova 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Je zou het even kunnen afwachten en zodra alles binnen is, de Google Nest Wifi bedraad aansluiten, in de app of web interface kiezen voor Acces Point Mode als operating mode en kijken hoe dat gaat.

De WiFi van de Zyxel kan dan uit dmv de knop/schakelaar aan de zijkant.

Dag Waqqas.

 

Wij hebben thuis een glazvezel verbinding.

Ik zal het morgen even testen! Het kiezen voor de acces point mode is dat voor Zyxel of voor de Nest WiFi? Ik lees online nu namelijk dat bridge mode (acces point mode) alleen werkt als er maar een enkele nest wifi apparaat is. Zelf heb ik 2 routers en 1 point. 
 

bedankt voor de snelle reactie 

Reputatie 7
Badge +15

@Akova 

Acces Point Mode is voor de Google Nest Wifi, AP mode stel je normaal alleen in op de unit die bekabeld is aangesloten.

Reageer