Beantwoord

attacks op ip adres

  • 9 October 2023
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wie kan mij helpen!!? Ik wordt door Odido van het kastje naar de muur gestuurd. Maar ik had onlangs problemen met wifi verbinding en deze had geen verbinding meer met internet. Uiteindelijk na 5 dagen is er een monteur gekomen en hij werkte weer. 
 

ik wilde mijn wifi naam veranderen en kwam in mijn logboek. Ik zie alleen maar ‘attacks’ in de log. Vreemde is dat het telkens van 1 MAC adres komt. Zyxel coöperation in thaiwan.

 

Zyxel Communications Corporation

Address

No. 6 Innovation Road II, Science Park
Hsichu Taiwan 300
 

moet ik mijn zorgen maken? Ik heb mijn laptop er niet meer op aangesloten. Maar dit is geen oplossing…

 

gr Martijn 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 October 2023, 19:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mesar 

De meldingen in de Zyxel log ziet iedere klant wel, die van mij staat er ook vol mee. De firewall doet zijn werk en blokkeert al deze pogingen, daarvan krijg je een melding in het logboek.

Reputatie 7
Badge +4

ik wilde mijn wifi naam veranderen en kwam in mijn logboek. Ik zie alleen maar ‘attacks’ in de log. Vreemde is dat het telkens van 1 MAC adres komt. Zyxel coöperation in thaiwan.

Zyxel Communications Corporation

Address

No. 6 Innovation Road II, Science Park
Hsichu Taiwan 300

moet ik mijn zorgen maken? Ik heb mijn laptop er niet meer op aangesloten. Maar dit is geen oplossing…

gr Martijn 

Het mac adres is van het modem zelf, het is normaal dat je die ziet. Je ziet aan de SRC IP’s dat het van verschillende plaatsen komt. Dit zijn bots die het internet af scannen om te kijken of je ergens een poort hebt openstaan bijvoorbeeld die ze kunnen misbruiken. Zoals @Waqqas al aangaf zolang de melding daar staan is het goed en doet de firewall zn werk en wordt het geblokkeerd. 

Ok, dank voor de antwoorden. Ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken!

 

😳

Reputatie 7
Badge +15

@Mesar

Op de Zyxel-T54 kan je bij onderhoud, logboek instellingen WAN-DHCP uitvinken om die meldingen te verbergen, voor de T50 zou je kunnen kijken of die optie er ook is.

Reageer