Beantwoord

Chromecast

  • 15 May 2021
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar T-mobile. Onder Ziggo kon ik vanaf mijn PC (in een andere kamer dan de TV) casten naar de TV. Onder T-mobile ziet de TV wel dat er een cast is maar die start niet op. Via mijn Ipad in de woonkamer lukt dan wel weer wel. Waaraan kan dit liggen? De chromecast het ik a drie keer opnieuw ingesteld maar dat helpt niet. Kan het aan de de Wifi sterkte liggen of ergens anders aan? Mijn wifisterkte is  50 mb via de de glaskabel.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 15 May 2021, 15:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo olm2130,

De Zyxel modem van T-mobile heeft een gecombineerd wifi signaal van 2.4 en 5 Ghz. Wellicht dat niet alle apparaten op dezelfde wifi frequentie verbonden zijn waardoor het niet goed werkt. 

Je zou de wifi kunnen splitsen door in te loggen op het modem met admin, dan de easy mesh uitzetten en de 5 Ghz wifi een iets andere naam geven. Als het goed is zie je dan na enige tijd 2 wifi signalen. (Afhankelijk van de apparatuur). Verbind dan alle apparaten op 2.4 Ghz wifi en test het opnieuw.

Mvg. Marcel

Hallo Marcel, dank voor uw antwoord. Ik heb nu als mediaplayer Any Player geinstaleerd. Deze lijkt sprekend op de VLC mediaplayer die het niet goed deed alleen is de taal engels ipv Nederlands. Any player cast wel redelijk goed (af en toe een onderbreking). Waarom deze player wel werkt en de VLC niet is mij niet duidelijk.

Hallo, misschien ligt het ook aan mijn PC. Cast ik op dezelfde plek waar mijn PC staat muziek via VLC op mijn smartphone naar de TV dan werkt dat prima zonder enige hapering.

Reageer