chromecast op gast wifif netwerk werkt niet

  • 29 October 2023
  • 8 reacties
  • 113 Bekeken

Chromecast werkt prima op onze wifi echter op het gat netwerk komt er wel verbinding maar de chromecast kan vervolgens niet communiceren met mijn iphone? Alles staatgoed ingesteld en werkt wel als het reguliere wifi wordt gekozen.

In beide gevalllen corerct op de chromecast en iphone het zelfde netwerk geselecteerd.

Waqqas 6 maanden geleden

Hallo @patrick2023 

Apparatuur verbonden met je gastnetwerk kan niet communiceren met je thuisnetwerk en andersom ook niet.

Mocht je dit willen wijzigen dan kan je inloggen op de Zyxel, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast/meer AP, wijzigen, kies bij toegangsscenario thuisgast en dan toepassen.

Waarom maak je gebruik van je gastnetwerk? De Chromecast kan toch in je thuisnetwerk?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat werkt dus "as designed". Het gasten netwerk en je normale LAN zijn van elkaar gescheiden.  Zo hebben gasten geen toegang tot de rest van jouw netwerk.

Hallo Eric,

Dat is mij duidelijk ja, echter moet de chromecast gewoon kunnen werken op wel wifi netwerk dan ook.

Zoals ik heb omschreven zitten chromecast en de iphone op het zelfde netwerk ingesteld en kan ik vervolgens niet verder?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @patrick2023 

Apparatuur verbonden met je gastnetwerk kan niet communiceren met je thuisnetwerk en andersom ook niet.

Mocht je dit willen wijzigen dan kan je inloggen op de Zyxel, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast/meer AP, wijzigen, kies bij toegangsscenario thuisgast en dan toepassen.

Waarom maak je gebruik van je gastnetwerk? De Chromecast kan toch in je thuisnetwerk?

wij hebben regelmatig gasten die een eigen tv met chromecast hebben

ik kan nu wel via de router zijn wifi de chrome cast instellen, echter via mijn wifipunt een bedrade WX5600 lukt het nog steeds niet?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @patrick2023, zou je het wifipunt hiervoor opnieuw willen opstarten. Het wifipunt moet opnieuw geconfigureerd worden. Laat je me weten of dit is gelukt? Groetjes, Ishana

Bovenstaande uitgevoerd nog steeds werkt het niet?

 

En ja privacyinstellingen staan goed

Reageer