Constante storing wifi thuis en slechte service voor een vergoeding

  • 3 November 2023
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Sinds de naam is gewijzigd naar Odido heb ik constante storing met internet thuis. Nu dacht ik even te bellen met de klantenservice waar een hele vriendelijke jonge man mij een aanbod deed van een voucher. MAARRRRRRR die voucher kan ik helemaal niks mee, want dat is alleen als je ook klant bent met Odido mobiel. Er is geen andere tegemoetkoming. Dat vind ik echt belachelijk. Ik werk vaak vanuit huis, maar als ik elke keer geen internet heb dan kom ik in de knoei! Ik vind dat alle klanten een tegemoetkoming moeten krijgen, maar dat is er gewoon helemaal niet?!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chelseasophia 

De naamswijziging zou geen invloed moeten hebben op je verbinding.

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en welke modem/router heb je?

Heb je via de WiFi geen internet of WiFi en bekabeld?

Nee, maar sindsdien is er wel elke keer storing en soms is het pas de volgende dag opgelost. Ik verwacht een vergoeding hiervoor. Geen idee of het glasvezel is? Ik heb gewoon een router in de meterkast van t-mobile toen gekregen en ook door hen geplaatst. Ik heb WIFI.

Reputatie 7
Badge +14

@Chelseasophia Geen idee of je glasvezel hebt?  Je weet toch wel wat je hebt afgesloten? Je kan het in je account terug vinden! 

Die voucher werkt ook met een Ben! account.

Vergoedingen zijn bij storingen wettelijk geregeld.

Je moet Odido wel de gelegenheid geven om het op te lossen.

 

Bij een storing van tussen de 12 en 24 uur krijgt u ten minste 1/30 deel van uw maandelijkse abonnementskosten terug. Duurt de storing tussen de 24 en 48 uur? Dan heeft u recht op een vergoeding van 2/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten, enzovoort..

De provider kan zien hoelang je echte storing had.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Chelseasophia

Als je een afspraak met Guidion hebt moeten maken voor de installatie dan zal het glasvezel zijn en zal er ook een mediaconverter bij zitten.

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset om te kijken of het dan beter gaat?

Bij glasvezel gaat er een internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de Zyxel, je kunt deze kabel vervangen door een langere kabel en kijken of er een mogelijkheid is om de Zyxel op een beter plaats aan te sluiten.

De meterkast is niet echt ideaal voor je router (WiFi).

Reageer