Draytek modem Vigor 2132FVn meerdere keren per dag powerflippen

  • 22 February 2024
  • 10 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo,

Sinds enige tijd moet ik onze Draytek modem Vigor 2132 FVn soms meerdere keren per dag powerflippen om de Wifi weer werkend te krijgen. Hoe kan dit opgelost worden? Dank voor de reactie alvast,

Mvg. Jeroen

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @JeroenEsther, goed dat je aan de bel trekt, ik wil graag stevig voor je ingrijpen om de Wifi een flinke boost te geven! Het Draytek modem is gedateerd en vandaar dat ik het modem graag voor je vervang voor een nieuwer model van Zyxel. Houd er graag wel rekening mee dat de Zyxel wel een glasvezel vertaalapparaatje in de vorm van een Media Converter nodig heeft en daarom sturen wij graag kosteloos een installatiemonteur van Guidion bij je langs om de nieuwe apparatuur te installeren.

Als je dit een mooi idee lijkt zorg ik er graag voor dat er snel kosteloos veel betere apparatuur en een kundige monteur jouw kant op komt! 😁

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JeroenEsther, goed dat je aan de bel trekt, ik wil graag stevig voor je ingrijpen om de Wifi een flinke boost te geven! Het Draytek modem is gedateerd en vandaar dat ik het modem graag voor je vervang voor een nieuwer model van Zyxel. Houd er graag wel rekening mee dat de Zyxel wel een glasvezel vertaalapparaatje in de vorm van een Media Converter nodig heeft en daarom sturen wij graag kosteloos een installatiemonteur van Guidion bij je langs om de nieuwe apparatuur te installeren.

Als je dit een mooi idee lijkt zorg ik er graag voor dat er snel kosteloos veel betere apparatuur en een kundige monteur jouw kant op komt! 😁

Hoi @JeroenEsther, goed dat je aan de bel trekt, ik wil graag stevig voor je ingrijpen om de Wifi een flinke boost te geven! Het Draytek modem is gedateerd en vandaar dat ik het modem graag voor je vervang voor een nieuwer model van Zyxel. Houd er graag wel rekening mee dat de Zyxel wel een glasvezel vertaalapparaatje in de vorm van een Media Converter nodig heeft en daarom sturen wij graag kosteloos een installatiemonteur van Guidion bij je langs om de nieuwe apparatuur te installeren.

Als je dit een mooi idee lijkt zorg ik er graag voor dat er snel kosteloos veel betere apparatuur en een kundige monteur jouw kant op komt! 😁

Beste Cal,

Een prima idee, zet maar in gang!
Dank alvast en een goed weekend!

Mvg. Jeroen

Reputatie 7
Badge +8

@JeroenEsther Helemaal super, ik heb dit direct voor je in orde gemaakt! Je ontvangt hier zo een bevestiging van per e-mail en een afspraaklink om de monteur in te plannen. 

Beste Odido,

Afgelopen dinsdagochtend in de nieuwe modem geïnstalleerd, waarvoor dank. Echter heb ik sindsdien nog steeds geen internet, het inkomend signaal in de meterkast komt (begrijp ik) niet binnen. Oftewel, de kinderen kunnen nu voor de 3e dag op rij geen TV kijken, mijn dochter is intussen door haar internetbundel heen (een voucher voor een week unlimited data heeft geen zin, als ze niet bij Odido zit) en thuiswerken zit er ook niet in, waardoor er nu onnodig reiskosten worden gemaakt.

Natuurlijk kan ik via een hotspot en mijn eigen Unlimited data via de laptop TV kijken, maar met 5 personen rond een laptop zitten, is praktisch echt geen oplossing.

  1. Hoe krijg ik zo snel mogelijk alsnog internet op de nieuwe modem?
  2. Hoe gaan jullie ons hierin tegemoet komen of compenseren? Want anno 2024 vind ik dit echt niet meer kunnen!

Alvast dank voor de snelle reactie.

Mvg. Jeroen

Beste Odido,

Afgelopen dinsdagochtend in de nieuwe modem geïnstalleerd, waarvoor dank. Echter heb ik sindsdien nog steeds geen internet, het inkomend signaal in de meterkast komt (begrijp ik) niet binnen. Oftewel, de kinderen kunnen nu voor de 3e dag op rij geen TV kijken, mijn dochter is intussen door haar internetbundel heen (een voucher voor een week unlimited data heeft geen zin, als ze niet bij Odido zit) en thuiswerken zit er ook niet in, waardoor er nu onnodig reiskosten worden gemaakt.

Natuurlijk kan ik via een hotspot en mijn eigen Unlimited data via de laptop TV kijken, maar met 5 personen rond een laptop zitten, is praktisch echt geen oplossing.

  1. Hoe krijg ik zo snel mogelijk alsnog internet op de nieuwe modem?
  2. Hoe gaan jullie ons hierin tegemoet komen of compenseren? Want anno 2024 vind ik dit echt niet meer kunnen!

Alvast dank voor de snelle reactie.

Mvg. Jeroen

 

Toevoeging: Ik ben zojuist gebeld door KPN, dat ze pas komende woensdag een monteur beschikbaar hebben. Dat betekent dat ik nog een week zonder TV en internet zit? Dit kan toch niet de bedoeling zijn??

Reputatie 6
Badge +2

@JeroenEsther Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik kan mij voorstellen dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt vanuit de netwerkbeheerder. Hoe graag ik dit ook wil, kan ik dit proces niet versnellen. 

Wel, wil ik je er van verzekeren dat je sowieso wordt gecompenseerd voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Echter kan ik dit pas in het systeem zetten wanneer het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. Het systeem berekent dit automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur. 

Ik wil niet dat jullie tot die tijd zonder internet zitten, dus ik heb een voorstel. Als je wil mag je van mij een Odido simkaart kopen (€10) in één van onze Odido Shops. Ik vergoed deze meteen als je de bon deelt in dit topic. Laat je mij weten of dit misschien een tijdelijke oplossing biedt? Ik stuur je dan gelijk een Unlimited Voucher code toe! 

Ik heb zelf Unlimited data en de rest van het gezin zit niet bij Odido, dus dat is geen oplossing. Intussen zitten we al 15 dagen zonder internet en TV en geloven de kinderen me niet met wanneer ik ze zeg dat het echt snel opgelost wordt. Afgelopen vrijdag heeft KPN wat betreft de glasvezel vanalles doorgemeten tot in de wijkkast aan toe. Hun conclusie is, dat dat allemaal prima in orde is. Ik ben geen kenner, maar dat klinkt ook logisch, want met de oude modem was er ook gewoon internet en TV. Vrijdagmiddag is ook nog een monteur van Guidion geweest, zijn conclusie is dat het aan de converter ligt. Er zou een nieuwe opgestuurd worden, maar tot nu toe heb ik nog niks gezien of gehoord. 

Ik vind het een redelijke eis, wanneer jullie er voor gaan zorgen dat ik uiterlijk komende vrijdag 22 maart aan het einde van de middag weer normaal internet en TV heb. Zo niet, dan overweeg ik heel sterk om een andere provider te gaan zoeken (desnoods via COAX) die wel geregeld krijgt dat hier weer internet en TV is. Na dik 2 weken zonder internet en TV verwacht ik dat jullie dit met grote spoed en voorrang oppakken en oplossen! 

Veel dank alvast! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JeroenEsther, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ook ik had natuurlijk liever gehad dat dit vlekkeloos ging. Ik zie dat KPN NetwerkNL op 30 maart langskomt om alles te bekijken. Ik hoop oprecht dat zij het voor je kunnen oplossen! 

Hey @JeroenEsther, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ook ik had natuurlijk liever gehad dat dit vlekkeloos ging. Ik zie dat KPN NetwerkNL op 30 maart langskomt om alles te bekijken. Ik hoop oprecht dat zij het voor je kunnen oplossen! 

Ik ga hier NIET mee akkoord. Als het al op 30 maart wordt opgelost (het vertrouwen daarin is niet heel groot meer als je al zolang aan het lijntje wordt gehouden en te horen krijgt: Het wordt binnen 24u opgelost, binnen uiterlijk 3 werkdagen heeft u weer internet en TV, monteurs die niet komen opdagen etc, etc.), dan zit ik bijna een maand zonder internet en TV! Ik vind daar echt iets van!
Bovendien is KPN vorige week vrijdag al langs geweest, 2 monteurs hebben alles doorgemeten tot in de wijkkast aan toe en geconcludeerd dat vanuit KPN alles op orde is.

Kortom, het wordt deze week opgelost of ik zeg mijn abonnement bij jullie op. Het zou fijn zijn wanneer jullie een klant als klant behandelen en niet als een IP-nummer.


PS: Ik heb niets van KPN gehoord over 30 maart, bovendien is dat op een zaterdag

Reputatie 6
Badge +2

@JeroenEsther Ik begrijp je en als ik meer kon doen had ik dit echt gedaan. Echter moet ik voor nu echt afwachten op de netwerkbeheerder, KPN Netwerk NL. 

Ik begrijp goed dat met een andere provider de voucher niet helemaal een uitkomst is. Toch wil ik aanbieden om een Odido simkaart te kopen (€10) in één van onze Odido shops. Als je de bon hiervan deelt in dit topic, kan ik deze gelijk voor je vergoeden. Ik stuur dan gelijk nog een voucher code, zodat meerdere personen gebruik kunnen maken van de Hotspot. 

Reageer