Beantwoord

Easy Mesh uitschakelen? 5ghz andere ssid geven.

  • 20 January 2024
  • 4 reacties
  • 275 Bekeken

Goedenavond allemaal.

 

Ik ben nieuw hier bij odido en heb zojuist voor het eerst verbinding gemaakt met mijn router de Zyxel T-56.

Nu probeer ik de 5ghz band een andere ssid te geven zodat ik deze apart kan gebruiken alleen ik krijg de melding dat dit niet mogelijk is omdat easy mesh is ingeschakelt.

Nu is mijn vraag hoe ik dit kan uitschakelen want ik kan deze optie nergens vinden in de instellingen van het router.

Alvast Bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Mitchel12 22 January 2024, 13:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mitchel12, heel hartelijk welkom op de Community: leuk dat je een account hebt aangemaakt! 🙋‍♂️

Maak jij thuis gebruik van een wifipunt toevallig? Zo ja: de Zyxel WAP (en de nieuwe (WX5600) en Zyxel modems kunnen alleen communiceren met elkaar in een bestaand mesh-netwerk via Easymesh. Overigens zou je Easymesh op de T-56 moeten kunnen uitzetten via de instellingen wanneer je ingelogd bent op het modem via de info achterop de witte sticker. 

@Tommie van Odido Wat vergeet ik hier? Ik heb het idee dat de informatie niet voldoende is. 

Hallo @Jason van Odido  Bedankt voor je reactie.

Ik maak geen gebruik van een extra wifi punt alleen van het standaard meegeleverde router de T-56.

Ik heb geprobeerd easymesh uit te schakelen door in te loggen op het modem maar hier kon ik dit nergens vinden.

Zou je mij kunnen laten zien waar dit zou moeten staan want ik kan het niet vinden.

 

Alvast Bedankt

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Mitchel12 ,

Als je bent ingelogd.
Kan je via het hamburgermenu rechts bovenin kiezen voor netwerkinstelling -→ draadloos -→ daar krijg je de mogelijkheden voor easymesh uitschakelen en  het geven voor andere namen aan  de 2.4 en 5 ghz

Hallo @Mitchel12 ,

Als je bent ingelogd.
Kan je via het hamburgermenu rechts bovenin kiezen voor netwerkinstelling -→ draadloos -→ daar krijg je de mogelijkheden voor easymesh uitschakelen en  het geven voor andere namen aan  de 2.4 en 5 ghz

Dit is wat ik nodig had.

Ik weet niet waarom ik dat menu over het hoofd zag maar het probleem is nu opgelost.

Hartelijk Bedankt!

Reageer