geen internet

  • 12 October 2023
  • 10 reacties
  • 159 Bekeken

We hebben sinds gisteravond tijdens het switchen van netflix naar npo opeens geen internetverbinding meer we hebben glasvezel, modem is de Zyxel. Verder geen kastje.

resetten, kabels eruit halen etc. heb ik meermalen gedaan en dat werkt niet. Alleen het lampje van het internet is rood, de rest is groen.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @aruiver, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan heb ik wat meer informatie over de situatie en kan ik de juiste acties ondernemen. Alvast bedankt.

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit) Snelheid van het knipperen is belangrijk.
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @aruiver, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan heb ik wat meer informatie over de situatie en kan ik de juiste acties ondernemen. Alvast bedankt.

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit) Snelheid van het knipperen is belangrijk.
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Dank alvast

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? continu
  2. Brandt het Power lampje op de ONT? Ja
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit) Snelheid van het knipperen is belangrijk.

knippert langzaam rood

  1. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit) 

uit

 

Er blijkt een kabelbreuk buiten ons huis te zijn, zou binnen drie werkdagen gemaakt zijn

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @aruiver. Ik zie dat het inmiddels al opgepakt is door onze klantenservice. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

Inmiddels bijna een week verder, en nog geen wifi. Terwijl wij juist glasvezel van Odido gekozen hadden omdat wij veel thuis werken en een snel en stabiel internet nodig hebben.


Vorige week donderdag avond viel opeens het internet uit. Vrijdag constateerde Odido dat er een kabelbreuk buiten ons huis was; we zouden binnen drie werkdagen geholpen worden. Vandaag is er een monteur langs geweest die uitsluiten ging controleren of er toch niet iets binnenshuis was. Dat was er dus niet, dat was vorige week al geconstateerd. Nu moeten we weer dagenlang wachten op een andere monteur. Intussen kunnen we wel van 4g gebruiken maken, dat via de hotspot veel te vaak uitvalt of minder wordt, zeker als je met een aantal apparaten bezig bent. 

Is Odido wel in staat om betrouwbare service te leveren?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @aruiver, bedankt voor de update. Het lijkt inderdaad op een issue in de wijkcentrale. Onze techneuten pakken dit verder op! Wordt vervolgd. 

beste Tommie, nog twee vragen:

  • ik heb zojuist een werkafspraak moeten cancellen omdat morgen een monteur langskomt. Als de fout zoals reeds eerder gemeld, buiten ons huis is, waarom moet een monteur dan bij ons langskomen?
  • Ik heb zelf geen mobiel internet van Odido, maar van KPN. Het abonnement van Odidio staat op naam van mijn partner. Odidio weigerde mij daarom een  extra 4g bundel. Dat betekent dat als ik thuis werk, ik deze dage afhankelijk ben van de aanwezigheid van mijn partner, op wiens naam het Odido abonnement staat. Dit is ondoenlijk. Dankzij de service van KPN kan ik nu gelukkig toch wél thuiswerken. Waarom handelt Odido in zo’n geval niet net zo in het belang van de klant - op hetzelfde adres - als KPN?
Reputatie 7
Badge +9

Hey @aruiver, de monteur moet de lijn vanaf je huis tot aan de wijkcentrale meten. Dan kan hij precies opsporen waar het probleem zich bevind. Wat bedoel je precies met weigerde een 4g bunder? Heeft de klantenservice geen vouchercode opgestuurd voor je partner?

Een voucher, voor een bundel 4g, dat om de haverklap eruit schiet, en waarbij de abonneehouder dus continu thuis moet zijn zodat wij thuis kunnen werken. 

s’avonds tv kijken: werkt niet of nauwelijks. NOS journaal “momenteel niet beschikbaar”.

 

hopelijk is het morgen opgelost, maar dit is echt een heel slechte service, voor toch een behoorlijk bedrag per maand dat we neertellen.

wifi is inmiddels in orde.

Dinsdag kwam een monteur checken of er bij ons thuis niks was. Die zei dat er niks was. vervolgens komt een monteur vandaag toch thuis bij ons een kastje repareren - blijkt dat het kastje dat er net een paar weken hing, al kapot was. Vervolgens zou de zaak gefixeerd zijn, monteur ging weg. Ik boven bij de router controleren: geen internet.

Blijkt dat ik bij de router een kabeltje verkeerd had aangesloten bij het checken. Maar zoiets moet een monteur toch al eerste controleren?

Al met al: geen probleem meer met wifi, maar deze “service” van Odido wens ik niemand toe.

Aan de telefoon vriendelijk, maar de uitvoering is niet goed.

Reageer