Beantwoord

Geen internet Haarlem glasvezel 2014

  • 4 December 2023
  • 33 reacties
  • 909 Bekeken

Vanaf vanmorgen 11.30 geen internet meer. Ik werk thuis en heb dus vervolgens uren moeten inleveren.

Sinds vorige week donderdag overgegaan op glasvezel. Daarvoor nooit problemen met de verbinding maar ik dacht sneller te zijn. Blijkt nu dus niet langzamer maar zelfs niets. Een tegoedbon voor gratis internet op een mobiel waar, gelukkig, geen Odido op zit en dus koop ik er niets voor. Wanneer is dit verholpen? Ik lees een monteur om 18.00 maar het is nu 21.30 en nog geen verbinding…

Kan ik dit glasvezel contact nog ongedaan maken en weer ouderwets op mijn oude vertrouwde verbinding overgaan?? 

 

icon

Beste antwoord door Trompala 5 December 2023, 17:52

Bekijk origineel

33 reacties

Hallo, inderdaad een fixe storing oa in haarlem

Wij zitten ook sedert 13:00 zonder internet

De lampjes op het modem staan op groen alleen het internet lampje brand rood.

Modem resetten heeft geen zin.

Je leest verschillende dingen van odido

Zoals geen storing bekend , en ook monteur is sedert  18:00 aan het werk.

Jammer dat er niet eerlijk gecommuniceerd wordt .

Odido probeert een super positief beeld te scheppen . Helaas is de werkelijkheid anders.…

Ik hoop wel dat t snel opgelost wordt 

Ik zou zeggen ik sta er helemaal klaar voor : dat zorgeloos internet!

Kom maar op.

Precies wat je schrijft. En heb ik vanavond alsnog met de service desk gesproken echter de "goedmaker" :hierbij een code voor gratis 7 dagen internet is een lachertje aangezien ze ervanuit gaan dat je ook Odido mobiel hebt.

Ik ga proberen om mijn nieuwe contract ongedaan te maken. Dit is geen zorgeloos internet!

Helaas hier in Haarlem (2014) is de storing nog steeds niet verholpen, geen enkele update ook op de website of community...

@tomh73  Zou je hier een update kunnen geven als je meer weet? Dank je. Ikzelf moet naar kantoor om niet weer een dag kwijt te zijn. In deze tijden van de vele thuiswerkers is een dag internet storing niet ok laat staan dag nr 2..

Hallo Odido, wanneer is de storing in Haarlem verholpen? We zitten sinds gisteren zonder internet en TV. Vanmorgen nog steeds een rode lamp op het modem. Geef eens een update svp. 

Ook hier in Haarlem 2014 dezelfde problemen met glasvezel internet. Ook sinds gisteren.

Graag een update...

Reputatie 1

Hoe zou het met de monteur gaan? Zou die nu echt al 14 uur bezig zijn?

Okidoki - zie onderstaande tekst van de okidoki website.

En wie nieuw is, vraagt zich dingen af.
Waarom is digitale technologie soms zo ingewikkeld?

Komt de 20uur internet storing omdat jullie nieuw zijn, jullie intern te druk bezig zijn met vragen stellen of het te ingewikkeld is voor okidoki om het probleem op te lossen?

Graag meer duidelijk over wanneer de storing is opgelost - okidoki?

keep well,

-Robert

Reputatie 1

O er is een update, ik vertaal dit als: de monteur is verdwenen zonder verder wat gemeld te hebben en we proberen nu te ontdekken wat ie heeft gedaan gisteravond :-)

Update [05-12-2023/08:00] We wachten momenteel op een update. Het onderzoek gaat op de achtergrond verder. Zodra er inhoudelijke informatie is, delen we dit direct in dit topic.

Update [04-12-2023/18:00] Er is een monteur op locatie. De werkzaamheden zijn gestart.

 

Hier in Haarlem ook al bijna 24 uur geen internet. Net overgestapt en nu al drama helaas. Odido lijkt dingen op de verkeerde volgorde te doen. Eerst een fatsoenlijke netwerk uitrollen en dan contractjes verkopen is betere manier.. of gewoon eerlijk zijn tijdens de verkoop en aangeven dat het er nog paar weken per maand uit ligt. 

zojuist de helpdesk van Odido gebeld over de storing in Haarlem, echter ze konden niets meer zien of vertellen over de storing dan wij op de Community hier kunnen zien bij de updates….

Hier in postcode 2013 gaan we ook richting de 24 uur geen internet.

Update Odido?

Volgens de algemene voorwaarden van Odido heb je recht op de wettelijke compensatie bij storingen langer dan 12 uur. Per dag dan minimaal 2euro vergoeding dus nu al 4 euro volgens juridisch loket. Schrale troost.

Hier in postcode 2013 gaan we ook richting de 24 uur geen internet.

Update Odido?

Same here, postcode 2013. Gelukkig waren ze te laat om met de overstap service om mijn Ziggo abonnement nog voor December op te zeggen, dus ik kan thuis blijven werken. 

Internet kwaliteit is vergeleken met Ziggo een stuk beter, maar 2 storingen in een week maken het een stuk minder. 1ste keer waren ze bij de buren bezig, nu weer een storing sinds gisteren. Ik heb nog de hoop dat het uitzonderingen zijn. 🤞🏻

Wat een gedoe. 

Dikke minpunten voor gebrek aan updates, UPC kon dat nog in de jaren 90 nadat ze een berg ellende gekocht hadden aan oude coax netwerkjes, maar nu kan dat echt niet meer Tmobile- erumm Odido. Misschien wat budget voor 2024 naar de support schuiven ipv hippe naamveranderingen. Ik zie ze al zitten op de bovenste verdieping, elkaar feliciteren met dat onzin. Overigens niet anders dan lof voor de mensen op de helpdesk, altijd beleefd, vriendelijk en met goede kennis. 

Maar nu toch een tip van een oude netwerk expert. Waarom niet modems uitrollen met een 5G simmetje erin, ik betaal wel 2 euro extra p/m voor een storing backup optie. (zet de kosten af tegen de kosten van een grotere helpdesk, verlies van klanten, slechte reviews etc, komen jullie wel uit denk ik)

Als je toch bezig bent, maak je peering en transit afspraken en capaciteit op orde, mijn internet (als het werkt) hort en stoot regelmatig in bij downloads, probleem zit in jullie netwerk. Of is de oversubscription in de distributie netwerk te krap? Had ik niet bij Ziggo die het wel blijkbaar op orde hebben.

Zucht… 

Hier in Leidsebuurt al z’n 24 uur geen Internet. Ben ook zo stom geweest om mijn oude ADSL abbo van KPN wat het 15 jaar zonder storing heeft gedaan op te zeggen…… 

 

Ik verwacht een vergoeding, kan iemand mij een voucher sturen? Dan haal ik een pre paid simkaart op in de binnenstad. Mocht dit nog een keer gebeuren dan sluit ik gewoon weer een KPN adsl contract af als backup, want dit is geen doen. 

Reputatie 1

Ben wel benieuwd wat er aan de hand is. Een storing kan altijd een keer gebeuren. Maar zaken als defecte of hangende apparatuur, configuratiefouten of spanningsuitval in de POP (het leuke nieuwe donkergroene huisje bij de Houtvaart?) zouden allemaal niet zo lang moeten duren. En als de glasverbinding naar de POP zelf verbroken is ergens onderweg, dan zie je dat binnen een minuut op de monitoring neem ik aan, want dat is je core-netwerk. Het repareren duurt dan misschien langer, maar dan zou je dat wel gelijk weten.

Reputatie 5

Wat onwijs vervelend dat jullie last hebben van de storing. Soms is het voor Odido lastig om bij elke update ook inhoudelijke informatie te kunnen geven, dit omdat sommige netwerken in het beheer van derden zijn en Odido hier dus ook van afhankelijk is. Weet dat er uiteraard altijd geprobeerd wordt om de juiste informatie in de storing topic weer te geven:

Hopelijk wordt het snel opgelost, weet dat hier kei hard aan gewerkt wordt!

@Shivella ik kan je een voucher code toesturen voor unlimited internet mits je een Odido of Ben simkaart hebt, zou je mij kunnen laten weten wanneer je deze simkaart in je bezit hebt en hier aanspraak op wenst te maken?

Reputatie 5

Maar nu toch een tip van een oude netwerk expert. Waarom niet modems uitrollen met een 5G simmetje erin, ik betaal wel 2 euro extra p/m voor een storing backup optie. (zet de kosten af tegen de kosten van een grotere helpdesk, verlies van klanten, slechte reviews etc, komen jullie wel uit denk ik)

Goed idee! Wellicht dat je dit idee ook kunt posten zodat mede-klanten hier ook hun behoefte aan kunnen geven? Je kunt je idee posten op de volgende manier:

 

Je zal maar als provider afhankelijk zijn van het gepruts van de netwerkbeheerder. 

Regelingetje treffen met de directie van Open Dutch Fiber dat het geld voor het oplossen van storingen rechtstreeks van hun salaris wordt afgetrokken. Je krijgt me dan toch een betrouwbaar netwerk joh.

Vraagje aan Odido: hebben jullie boeteclausules voor odf voor dit soort dingen? Zou heel verstandig zijn. En dan dat geld gebruiken om de klanten ruimhartig te compenseren.

De klantenservice kan er ook niets aan doen en krijgt de shit over zich heen maar ik krijg echt bladschurft van die cursus meelullen voor het mkb die ze gevolgd hebben. "Wat vervelend voor u"... Blègh

Reputatie 5

Maar nu toch een tip van een oude netwerk expert. Waarom niet modems uitrollen met een 5G simmetje erin, ik betaal wel 2 euro extra p/m voor een storing backup optie. (zet de kosten af tegen de kosten van een grotere helpdesk, verlies van klanten, slechte reviews etc, komen jullie wel uit denk ik)

Goed idee! Wellicht dat je dit idee ook kunt posten zodat mede-klanten hier ook hun behoefte aan kunnen geven? Je kunt je idee posten op de volgende manier:

 

Nice ik zie dat je de topic inmiddels geopend hebt, mochten anderen hier ook oren naar hebben dan kun je je stem uitbrengen:

 

Update van Odido om 12.15. 

Eerst was het de apparatuur, nu blijkt het een kabelbreuk te zijn. 24 uur na begin storing weet men de werkelijke oorzaak maar hoe en wanneer het opgelost wordt, blijft een mysterie.

Reputatie 5

Update van Odido om 12.15. 

Eerst was het de apparatuur, nu blijkt het een kabelbreuk te zijn. 24 uur na begin storing weet men de werkelijke oorzaak maar hoe en wanneer het opgelost wordt, blijft een mysterie.

Ik lees nergens iets over apparatuur of kijk ik verkeerd? Ga er maar van uit nu ze denken te weten dat het om een kabelbreuk gaat, dat alles in het werkt wordt gesteld om dit dan ook vervolgens direct te verhelpen. Echter is het geven van een inschatting qua tijd altijd lastig daar er natuurlijk nog meer breuken aanwezig kunnen zijn of het probleem toch anders van aard is. Hopelijk wordt het snel opgelost!

Wat een drama werken vanuit huis gaat niet meer . Tv kijken kan niet meer. Odido heeft als “oplossing “ een prepaid sim kaart ophalen in de Odido winkel met onbeperkt data,  leuk als je geen mobiel abonnement van Odido hebt. Hoe moeilijk kan het zijn om sind 4 dec om 12:00 te constateren dat er 3 postcodegebieden geen connectie meer hebben. Met 1 TDR meting van maximaal 10 minuten kun je op de meter bepalen waar een breuk in de glasvezel verbinding zit. Hoe geloofwaardig is het dan nog dat er een monteur  op 4 dec vanaf 18:00 uur daar mee bezig is?????  Odido besteed alles uit en heeft totaal geen kennis wat er in hun infrastructuur gebeurd.  Elk IP data systeem kun je monitoren, en signaleren op een “lost signal” alarmeren. Ga mij werkelijk afvragen of Odido wel een juiste keuze is geweest. Een zeer teleurgestelde klant………☹️

Reageer