Geen internet, pon-lampje knippert.

  • 15 February 2024
  • 10 reacties
  • 128 Bekeken

Gistermiddag was mijn thuisinternet weg. Het PON-lampje knippert op de ONT. Hoewel ik de klantenservice twee keer heb gebeld, konden ze geen oplossing vinden. Er werd een e-mail ontvangen dat deze binnen een werkdag beantwoord zou worden, maar dit gebeurde niet.

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Tarik44, logisch dat je graag zo snel mogelijk weer online wil zijn, ik zie je ook graag snel weer genieten van het internet! Ik heb meteen je dossier erbij gepakt en ik zie dat de technische dienst een stoorzender in het lokale glasvezelnetwerk heeft gemeten. Hierdoor moeten wij een onderzoek opstarten met de netwerkbeheerder om zo snel mogelijk de speld in de hooiberg te vinden. De verwachting is dat wij je hier komende week meer over kunnen vertellen. In de meeste gevallen is het ook niet nodig dat er een monteur bij jou thuis langskomt.

Wij doen onze uiterste best om zo snel mogelijk de rotte appel eruit te pikken, wij gaan het netwerk uitgebreid voor je nalopen!

Bekijk origineel

10 reacties

Ik wil je niet bang maken, maar ik heb al 10 dagen geen verbinding. Verwacht dus niet dat Odido het snel voor je op zal lossen. Je probleem komt ergens onderop een hele grote stapel of ergens in een bodemloze put.


Heb je voor jezelf een backup oplossing? Je kunt een prepaid 4g kaart gebruiken en om een voucher vragen voor 7 dagen unlimited 4g. Heb je een gezin en moeten er meerdere mensen gebruik maken van de internetverbinding? Dan heb je pech, want dan zul je je telefoon thuis moeten laten.

Een vriend van mij wacht al 3 weken op het oplossen van het internetprobleem. Wekelijks onbeperkt internet aangeboden door de klantenservice werkt niet. Het is niet duidelijk hoe lang ik zal wachten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tarik44, logisch dat je graag zo snel mogelijk weer online wil zijn, ik zie je ook graag snel weer genieten van het internet! Ik heb meteen je dossier erbij gepakt en ik zie dat de technische dienst een stoorzender in het lokale glasvezelnetwerk heeft gemeten. Hierdoor moeten wij een onderzoek opstarten met de netwerkbeheerder om zo snel mogelijk de speld in de hooiberg te vinden. De verwachting is dat wij je hier komende week meer over kunnen vertellen. In de meeste gevallen is het ook niet nodig dat er een monteur bij jou thuis langskomt.

Wij doen onze uiterste best om zo snel mogelijk de rotte appel eruit te pikken, wij gaan het netwerk uitgebreid voor je nalopen!

@Cal van Odido Nu knippert het LOS-lampje rood. Het PON-lampje licht helemaal niet meer op. Er is nog steeds geen afspraak voor de monteur.

Reputatie 6
Badge +2

@Tarik44 Dank je wel voor je terugkoppeling! Zoals Cal aangeeft heeft de technische dienst een stoorzender in het lokale glasvezelnetwerk gemeten. Samen met de netwerkbeheerder zullen zij nu onderzoeken waar dit vandaan komt en hoe dit kan worden opgelost.

@Teresa van Odido@Cal van Odido Ik heb al een week geen internet gehad, het probleem is nog steeds niet opgelost. De klantenservice zei nog steeds niets over wanneer het probleem zou worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Tarik44, de stoorzender is nog niet gevonden, de volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar houd er rekening mee dat het oplossen van deze problematiek in sommige gevallen meer dan vijf dagen kan duren. We doen onze best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mijn excuses voor het ongemak!

@Cal van Odido @Teresa van Odido @Tommie van Odido Met vandaag is er al twee weken geen internet thuis. Het probleem is nog niet opgelost. Hoe lang zal deze situatie duren?

@Cal van Odido @Teresa van Odido @Tommie van Odido Om 21.00 uur vanavond kwam er een monteur van guidon en loste het probleem op. Ik heb nu internet thuis. Dank je daarvoor. Ik wil de rekening echter twee weken niet betalen als ik geen gebruik kan maken van internet. Kunt u helpen?

Reputatie 6
Badge +2

@Tarik44 Wat fijn om te lezen dat de monteur het heeft kunnen oplossen en alles weer naar werkt naar behoren! 😀 

Ik heb de vergoeding gelijk voor je in het systeem gezet. Het systeem berekent dit automatisch en het bedrag zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. 

Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aan lopen, trek dan gelijk aan de bel. Mijn collega’s en ik staan altijd paraat om verder te helpen! 

Reageer