Geen mesh netwerk

  • 5 March 2024
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

 

ik heb sinds kort internet van Odido met 2 extra wifi punten. Na het installatie (en meerdere resets) van zowel mijn router: Zyxel T-56 en de extenders: beide een wx5600 model wil er maar geen Mesh net werk tot stand komen. Mijn pc in mijn kantoor maakt alleen verbinding met de router terwijl er een access point praktisch naast staat. ook al is in de telefoon app kijk staat er bovenin het scherm “Mesh: Offline”.  Beide access points staan wel de lijst met verbonden apparaten.

hoe los ik dit op?  

 

(alle installaties van zowel router als repeaters zijn stap voor stap volgens het boekje gevolgd) 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hey @Dagobec, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik heb een lijnmeting gedaan maar ik zie de wifipunten niet omhoog komen. Heb je ze wel goed verbonden? De wifipunten nemen namelijk het SSID over van het modem, Mesh houd in dat het modem en wifipunten ervoor zorgen dat je altijd met de sterkste accespoint en frequentie verbonden bent. Ik adviseer je om de wifipunten bekabeld aan te sluiten voor het beste resultaat.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dagobec, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik heb een lijnmeting gedaan maar ik zie de wifipunten niet omhoog komen. Heb je ze wel goed verbonden? De wifipunten nemen namelijk het SSID over van het modem, Mesh houd in dat het modem en wifipunten ervoor zorgen dat je altijd met de sterkste accespoint en frequentie verbonden bent. Ik adviseer je om de wifipunten bekabeld aan te sluiten voor het beste resultaat.

Reageer