Beantwoord

Geen verbetering wifi na installeren wifi plus

  • 21 January 2024
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Na het wifi punt geinstalleerd te hebben op zolder nog geen verbetering in de wifi.

 

Wifi beneden en op 1e verdieping werkt goed.

Wifi punt is bekabeld aangesloten op zolder en alle lampjes zijn groen en 1 oranje.

wifi punt is te zien in de router.

router versie DX5401-B1

icon

Beste antwoord door rhuisjes 24 January 2024, 12:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rhuisjes, welkom op onze Community!

Ik had je hier graag bij geholpen, echter zie ik dat je het wifipunt opgezegd hebt. De lampjes waren inderdaad allemaal correct, oranje betekent dat hij bedraad verbonden is. Wel gek dat de verbinding niet beter werd. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, laat het gerust weten.  

ik had ergens hier op het forum gelezen, kan het bericht niet meer vinden, dat het aan de versie van de router kan liggen, iets van versie B6? en dat deze gepushed kon worden. Misschien dat dat nog iets oplevert. Als dat kan wil ik het nog wel een keer proberen voordat ik definitief de apparatuur terugstuur.

Reputatie 7
Badge +8

Hoihoi @rhuisjes , vorig jaar waren er inderdaad wat issues met de juiste firmware op het wifi-punt. Dit is toen opgelost en zou niet meer moeten voorkomen. Mocht je toch een verkeerde firmware versie hebben van het wifi-punt, dan kun je deze bekabeld aansluiten op het modem voor 48 uur om de nieuwe firmware versie te pushen. Doordat je momenteel niet het wifipunt hebt aangesloten, kan ik niet zo direct zien of je ook daadwerkelijk de verkeerde firmware versie hebt. Maar proberen kan zeker geen kwaad! De firmware versie van het modem zelf is wel de juiste versie. 

Hoihoi @rhuisjes , vorig jaar waren er inderdaad wat issues met de juiste firmware op het wifi-punt. Dit is toen opgelost en zou niet meer moeten voorkomen. Mocht je toch een verkeerde firmware versie hebben van het wifi-punt, dan kun je deze bekabeld aansluiten op het modem voor 48 uur om de nieuwe firmware versie te pushen. Doordat je momenteel niet het wifipunt hebt aangesloten, kan ik niet zo direct zien of je ook daadwerkelijk de verkeerde firmware versie hebt. Maar proberen kan zeker geen kwaad! De firmware versie van het modem zelf is wel de juiste versie. 

 

hij is al vele dagen aangesloten geweest op de kabel dus firmware van het punt zou goed moeten zijn.

Ik ga hem dus toch terugsturen. heb het nu opgelost met een oude router als ap te gebruiken.

Reputatie 6
Badge +2

@rhuisjes Fijn om te lezen dat je een oplossing hebt kunnen vinden. Wel vreemd dat de nieuwe firmware niet goed is doorgekomen. Mocht je in de toekomst toch gebruik willen maken van het wifipunt dan help ik je graag verder om dit in goede banen te leiden!

Reageer