Beantwoord

Geen verbinbing meet toon thermostaat


Ik kan me toon niet koppel met de modem van Odido. Maakt geen verbinding. en met hotspot wil het wel.  

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 6 March 2024, 12:13

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @felua35 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit of ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Helpt 1 van bovenstaande?

Hallo @felua35 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit of ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Helpt 1 van bovenstaande?

Nee helaas niet  , zelf met de kabel is die traag en duur aantal seconde dat die opstart en soms wel een minuut. en met de hotspot heb ik wel gelijk .  

Reputatie 7
Badge +9

Hi @felua35, dan gok ik dat het door een bug in de oude firmware komt. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware zo snel mogelijk geupgraded wordt op het modem. Daarna zul je weer verbinding moeten kunnen krijgen met je Toon. Tijdens het updaten zal het internet er ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen. 

Hi @felua35, dan gok ik dat het door een bug in de oude firmware komt. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware zo snel mogelijk geupgraded wordt op het modem. Daarna zul je weer verbinding moeten kunnen krijgen met je Toon. Tijdens het updaten zal het internet er ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen. 

Ik heb ook een Toon die niet wil communiceren met mijn Zyxel T-56 en wil dus ook graag de firmware update voor mijn modem.
met vriendelijke groet,
Jay-Jay

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jay-Jay, welkom op onze Community!

De B10 firmware staats sinds maandag op alle T-56 modems. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt krijgen met je Toon? 

Hi @Jay-Jay, welkom op onze Community!

De B10 firmware staats sinds maandag op alle T-56 modems. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt krijgen met je Toon? 

Hi Tommie, heb mijn toon eerst stroomloos gemaakt (ca. 5 min) en na opstarten, netwerk en password ingevoerd, hij staat nu alweer een uur in de status “ verbinding opbouwen” heb dus niet het idee dat dit geholpen heeft. Met vriendelijke groet, Jay Jay

Hi @Jay-Jay, welkom op onze Community!

De B10 firmware staats sinds maandag op alle T-56 modems. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt krijgen met je Toon? 

Hi Tommie, heb mijn toon eerst stroomloos gemaakt (ca. 5 min) en na opstarten, netwerk en password ingevoerd, hij staat nu alweer een uur in de status “ verbinding opbouwen” heb dus niet het idee dat dit geholpen heeft. Met vriendelijke groet, Jay Jay

Daar komt bij dat de transmissie snelheden naar mijn laptop nu veel lager zijn, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Hi @Jay-Jay, welkom op onze Community!

De B10 firmware staats sinds maandag op alle T-56 modems. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt krijgen met je Toon? 

Hi Tommie, heb mijn toon eerst stroomloos gemaakt (ca. 5 min) en na opstarten, netwerk en password ingevoerd, hij staat nu alweer een uur in de status “ verbinding opbouwen” heb dus niet het idee dat dit geholpen heeft. Met vriendelijke groet, Jay Jay

Daar komt bij dat de transmissie snelheden naar mijn laptop nu veel lager zijn, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

is er zoiets als een utp-wifi-dongle die dan de wifi met alleen de toon doet?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jay-Jay 

Je zou een goedkope WiFi versterker kunnen kopen, deze bekabeld aansluiten en kijken of de toon daarmee verbinding maakt.

Hi @Jay-Jay, welkom op onze Community!

De B10 firmware staats sinds maandag op alle T-56 modems. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je eens kijken of je nu wel verbinding kunt krijgen met je Toon? 

Hi Tommie, heb mijn toon eerst stroomloos gemaakt (ca. 5 min) en na opstarten, netwerk en password ingevoerd, hij staat nu alweer een uur in de status “ verbinding opbouwen” heb dus niet het idee dat dit geholpen heeft. Met vriendelijke groet, Jay Jay

Daar komt bij dat de transmissie snelheden naar mijn laptop nu veel lager zijn, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

is er zoiets als een utp-wifi-dongle die dan de wifi met alleen de toon doet?

 

Heb met mijn DrayTek vigor 2132FVn wel meteen weer verbinding met TOON, dus ligt niet aan de TOON!
Die lagere transmissie snelheid is overigens een kwestie van afstand modem naar laptop.
Vind het nog steeds bizar en vraag me af of iemand echt begrijpt wat hier aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +15

@Jay-Jay 

Wellicht kan de Toon niet verbinden met je nieuwere beveiligingsmodus van de Zyxel.

Reageer