geen verbinding met 2.4 ghz apparaten

  • 7 May 2023
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben al zo’n 3 a 4 maanden bezig om 2 apparaten in mijn huis te verbinden met wifi wat maar niet lukt.

Het is als volgt ik heb een laadpaal waar ik een load balancer bij heb gekocht. Die via wifi met elkaar moet communiceren. 
En ook heb ik sinds enige tijd 2 zonnepaneel omvormers die ik via wifi zou kunnen uitlezen.

Beide apparaten krijg ik niet verbonden met de wifi.

exta info:

Voor beide apparaten heb ik een wifi frequentie van 2.4 ghz nodig. Dus op dit koment wordt vanaf mijn modem de 5ghz en 2.4 ghz gespiltst. Wat nog niet helpt.

Iok al diverse keren contact gehad met het bedrijf van de laadpaal, en die gaven aan dat het aan de poorten die open zouden staan van de router zou liggen.

Het apparaat werkt namelijk bij de volgende poorten:

  • TCP:80 (HTTP)
  • TCP:443 (HTTPS)
  • TCP:8883 (MQTT)
  • UDP:53 (DNS)

Nu kom ik er niet uit hoe ik dit moet veranderen. Weet een van jullie toevallig wat ik moet doen?

Ik heb van t-mobile de zyxel t50 router. Is het verstandig om

een andere router te kopen?

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Silthart , welkom bij de community. 

Welke uitgaande poorten de apparatuur gebruikt is niet van belang voor de router.  Er zit namelijk geen uitgaande firewall in de router. Voor inkomende poorten dient wel een port forwarding gemaakt te worden,  maar voor dit soort cliënt--> server communicatie is dat niet nodig.

Je moet dus inderdaad meer denken aan, is er dekking op die plek, en wordt hetzelfde security protocol ondersteund. Mocht je toch eens iets anders willen proberen,  dan kun je een los wifi access point achter de Zyxel koppelen.

Goedemorgen, 

bedankt! @eric 

Sorry had dat er even bij moeten vermelden ik heb genoeg dekking op beide punten.

Hoe maak ik een los wifi acces point achter de zyxel?

 

Reputatie 7
Badge +14

Gewoon, een access point aansluiten met een kabel op de Zyxell router. Dit access point heeft dan zijn eigen SSID, wachtwoord en GEEN dhcp. Het uitdelen van IP adressen wordt gewoon door de Zyxel gedaan.

Bedankt.

 

zal van de week is in verdiepen, om er eentje aan te schaffen.

Reputatie 7
Badge +14

Bedankt.

 

zal van de week is in verdiepen, om er eentje aan te schaffen.

Als je via bol of amazon doet en het werkt nog steeds niet kun je makkelijk terugsturen. Een 2.4 ghz access point is dus voldoende. Maar ik weet niet of die nog verkocht worden. Meestal is het een combinatie,  maar dan zet je die 5ghz weer uit.

Reageer