geen wifi verbinding met omvormer zonnepanelen.

  • 10 December 2023
  • 6 reacties
  • 211 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wij krijgen geen WiFi verbinding met de omvormer van onze zonnepanelen. Dus de app solar edge werkt niet. Wie kan ons hier mee helpen? Alvast bedankt 

 

Waqqas 4 maanden geleden

Hallo @Lukeb 

Bekabeld aansluiten is geen optie?

Wat je zou kunnen proberen is in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

In het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz tijdelijk uitschakelen of ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lukeb 

Bekabeld aansluiten is geen optie?

Wat je zou kunnen proberen is in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

In het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz tijdelijk uitschakelen of ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

@Waqqas 

Hallo bedankt voor u snelle bericht maar dan is meteen vraag 2 wat is een browser en hoe log je daarop in ? Sorry maar je merkt wel ben totaal niet technische hierin en vind dat odido hierin ons ook wel in de steek laat. 

Reputatie 7
Badge +14

Een browser is het programma op de computer waar je normaal op het World Wide Web surft. B.v. Google Chrome. 

Odido levert je een internet verbinding, die werkt blijkbaar.Om allerlei apparatuur te verbinden met de router zul je hulp moeten vragen aan de leverancier van die apparatuur. 

Reputatie 4

Ik denk dat je bij de installateur van je zonnepanelen moet zijn, zoals Eric ook al opmerkte.

Je bent overgestapt naar Odido en daarna werkt de data overdracht van jouw omvormer niet meer?

Ik ben onlangs ook overgestapt maar heb de SSID en het wachtwoord van de vorige provider overgenomen. En ik had een naadloze overgang met dank aan de hulp hier van de community.

Eric en Waqqas hebben me voor de overstap op het goede spoor gezet.

Ik heb een Goodwe omvormer. Dat was nogal een opgave om die goed te installeren. Gelukkig niets hoeven te veranderen. Maar dit is echt een opgave voor de installateur.

@Lukeb hoi

Ik heb even op internet gezocht.

En kom deze tegen misschien heb je er wat aan.

deze link.

Ik heb zelf de ECU van APS bedraad (zonnepanelen) aangesloten.

En dat lijkt mij het beste.

 

 

Reputatie 4

Als het alleen te weinig WiFi bij de omvormer betreft zou een WiFi punt kunnen helpen.

Dat gebruik ik bij de WIFI voor mijn Goodwe.

Reageer