Beantwoord

Glasvezel probleem modem

  • 22 January 2024
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Al sinds vrijdag hebben wij geen internet meer door het fantastische glasvezel, monteur komt pas over 1,5 week.. schandelig

de code van het onbeperkte internet werkt niet goed, waardoor thuis werken niet mogelijk is en werkplekken op het werk bezet zijn. Leg dit je baas maar eens uit..

Heeft iemand dit ook meegemaakt en de gouden tip?

lampjes van het modem knipperen (pon, los en lan)

ook op het grote modem brand een rood lampje 

 

icon

Beste antwoord door Jaapje78 22 January 2024, 21:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3

Nee geen ervaring mee dat het niet goed werkt (gelukkig) maar super vervelend dat het bij jou anders is.

Om echt wat te kunnen zeggen is er wel iets meer informatie nodig. Je glasterminator lijkt goed maar het kan zeker geen kwaad om die ook eens stroomloos te maken en na een minuut weer aan te sluiten (we weten niet wat je al gedaan hebt namelijk). Welk lampje brandt rood op de modem en welke modem heb je?

Nadat je het ONT hebt herstart en die weer op gekomen is moet je ook de modem stroomloos maken en rustig weer op laten starten, eens kijken wat er daarna op de modem staat. Het zouden groene lampjes moeten zijn geen rode.

Je geeft ook aan dat er een monteur zou komen, wat was de reden van een monteurbezoek? Meestal is dat namelijk alleen wanneer de lijnmeting uitwijst dat het ONT niet meer bereikbaar is en herstart niet helpt.

Reageer