Google Nest en Zyxel T50

  • 7 January 2024
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Heb eerst even gezocht, maar geen nieuwe topics hierover. Mijn Zyx T50 (verbonden met glasvezel via mediaconverter), heeft boven een belabberde wifi. Beneden haal ik 250DL/250UL, boven komt deze hier bij lange na niet aan en is instabiel. 

Ik wil graag een Google Nest wifi mesh opzetten van 2 of 3 units. Ik heb beneden bij de tv bekabeld internet en een switch en ook boven op 1 slaapkamer heb ik een aansluiting voor bekabeld internet. Beide via de Zyx T50 modem.

Graag advies over hoe dit Mesh netwerk op te zetten icm Zyx T50 modem. Ik wil bij voorkeur het basis station van de Google Nest bij de tv beneden, een 2e op de 1e verdieping en een 3e op de zolder.

 

Dank alvast!

 

Gert van den Brink

Soest

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Gert1973 

Ik help je graag om de wifi verbinding te optimaliseren! Ik heb even rond gespeurd op de Community, maar ik ben bang dat het niet mogelijk is om de Google Nest wifi direct aan de sluiten op het Zyxel modem. In dit topic lees je hier meer over: Google Nest Wifi (mesh) | Odido community

Mocht de benoemde oplossing (in het bovengenoemde topic) geen uitkomst bieden, dan kijk ik graag met je mee hoe we de wifi kunnen verbeteren. Wil je mij dan vertellen of je vooral een trage of een wegvallende verbinding ervaart? Daarnaast ontvang ik graag bekabelde en draadloze speedtesten. Je kunt daarvoor deze website gebruiken: Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Gert1973 

Ik help je graag om de wifi verbinding te optimaliseren! Ik heb even rond gespeurd op de Community, maar ik ben bang dat het niet mogelijk is om de Google Nest wifi direct aan de sluiten op het Zyxel modem. In dit topic lees je hier meer over: Google Nest Wifi (mesh) | Odido community

Mocht de benoemde oplossing (in het bovengenoemde topic) geen uitkomst bieden, dan kijk ik graag met je mee hoe we de wifi kunnen verbeteren. Wil je mij dan vertellen of je vooral een trage of een wegvallende verbinding ervaart? Daarnaast ontvang ik graag bekabelde en draadloze speedtesten. Je kunt daarvoor deze website gebruiken: Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

Reageer