Hoe moet ik wifi op smart tv krijgen

  • 4 January 2024
  • 33 reacties
  • 341 Bekeken

Wij zijn overgestapt van ziggo naar odido. Alleen nu krijgen wij geen wifi meer op onze smart tv.. wij hebben geen tv abbonement omdat we geen gewone tv kijken. Wij willen alleen maar de apps op de smart tv gebruiken zoals netflix en youtube maar dat lukt nu dus ook niet meer.. We hebben al 3 x gebeld met klantenservice en daar weten ze het ook niet .. wie kan ons helpen?? 

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @Jacqueline2206 

Ik wil graag dat jij kunt genieten van onze diensten. Komt goed, ik ga je helpen, zodat je straks weer heerlijk Netflix kunt kijken! 

Ik heb direct jouw modem uitgelezen en gemerkt dat ik geen verbinding krijg met het ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast). Vervolgens zie ik staan dat de Guidion monteur een ONT uit zijn eigen voorraad heeft aangesloten, omdat er nog geen installatiepakket is. Ik vermoed dat deze niet goed geregistreerd staat. Wil je in dit topic een foto delen van het serienummer van de ONT? Dit staat achterop. Ik ga deze dan gelijk opnieuw voor je registreren.

  •  
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @Jacqueline2206 

Ik wil graag dat jij kunt genieten van onze diensten. Komt goed, ik ga je helpen, zodat je straks weer heerlijk Netflix kunt kijken! 

Ik heb direct jouw modem uitgelezen en gemerkt dat ik geen verbinding krijg met het ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast). Vervolgens zie ik staan dat de Guidion monteur een ONT uit zijn eigen voorraad heeft aangesloten, omdat er nog geen installatiepakket is. Ik vermoed dat deze niet goed geregistreerd staat. Wil je in dit topic een foto delen van het serienummer van de ONT? Dit staat achterop. Ik ga deze dan gelijk opnieuw voor je registreren.

  •  

Hoi Teresa, 

Dank voor je reactie. Ik hoop dat dit het probleem is en dat hij het daarna weer doet. En daarnaast hoop ik dat jij of iemand anders dit zometeen nog kan fixen anders kunnen wij vanavond na een week nog steeds niet netflixen :( 

(Ik was op werk dus kon helaas niet eerder een foto maken..)

Ik neem aan dat je het kleine huawei kastje bedoeld? Hierbij de foto.

Alvast bedankt aan jou of collega <3

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Jacqueline2206, super bedankt! Ik heb de ONT zojuist opnieuw geregistreerd. Wil je jouw verbinding in de gaten houden? Het kan zijn dat je het modem kort moet herstarten. Hou mij op de hoogte. Klopt het trouwens dat je nu ook nog een andere ONT thuis hebt liggen die op 3 januari is geleverd?

Hoi Cheyenne,

Dank voor je reactie maar helaas krijgen we nog steeds hetzelfde resultaat.. 

Heb de modem ook opnieuw gestart..

Hieronder zie foto wat de tv aangeeft.

En ja klopt we hebben een ander ONT kastje gekregen plus modem terwijl we dat dus allemaal al van de monteur hebben gekregen.. ik heb hieronder ook een foto toegevoegd van een wit kastje, dit is het OMT kastje toch??

Ik hoop dat je me snel verder kunt helpen.. 

Groetjes Jacqueline 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jacqueline2206 Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben nogmaals het systeem ingedoken en ik zie dat je gebruik maakt van een Zyxel T-56 modem. Ik vermoed dat er hetzelfde aan de hand is als in deze topics: JBL box koppelen via google Home aan Zyxel T56 | Odido community en Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56 | Odido community.

We zijn bezig met een nieuwe firmware update en het lijkt er op dat deze issues daarmee verholpen zullen zijn. Echter moeten er nog een aantal dingen getest worden voordat deze update kan worden vrijgegeven. 

Reputatie 7
Badge +6

Vooruitlopend op de update die @Teresa van Odido noemt, zou je het volgende kunnen proberen. 

Momenteel lijken meerdere mensen problemen te hebben met het verbinden van de TV en de Zyxel T56. Dat komt vaak omdat deze tv's (Samsung wordt veel genoemd) moeite hebben met WPA3, dat standaard aan staat op de T56. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T56 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Lukt het daarna wel om de TV te verbinden?

Werkt allebei niet! En er is 3 dagen geleden een monteur geweest en die zegt dat alles bij ons in huis klopt maar dat het bij de centrale moet liggen??!

het pon lampje blijft continu knipperen op het kleine huawei boxje het dit hoort niet volgens hem. Ook blijft het internet wereldbolletje eeuwig rood branden. We horen ook niks meet van odido of guidion! We worden er ondertussen wel zat van hoor! Hadden beter bij ziggo kunnen blijven!

Zou fijn zijn als het nu eindelijk opgelost word anders wil ik met abbonement gelijk weer opzeggen!

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jacqueline2206 Ik had graag gelezen dat de monteur het had opgelost. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en de monteur heeft een ticket doorgezet naar onze technische dienst. Zij zijn op dit moment aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen! 

Ik zie dat je een Odido Mobiel abonnement hebt. Misschien val ik in herhaling, maar heb je al een Unlimited Voucher code ontvangen? Hiermee kun je een Hotspot maken en je andere appraten verbinden, zodat je in ieder geval kunt internetten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Dan stuur ik je er gelijk één toe! 

Hallo allen,

Ben ik weer..

Er zijn ondertussen 3 monteurs bezig geweest een tijdje geleden en het pon lampje brand en de internetverbinding doet het sindsdien gelukkig ook! De telefoons en laptops hebben sindsdien verbinding met wifi maar helaas kan mn Samsung smart tv nog steeds geen verbinding krijgen..!

Ik heb eergister weer met odido gebeld maar ze zei dat ik bij Samsung moet zijn.. dus gister contact gehad met Samsung en er heeft een technicus ingelogd in mn tv en meegekeken. Hij zei dat het níet aan Samsung ligt want: het Wifi netwerk kan gewoon gevonden worden op de tv en het bereik is volop. Daarnaast kan ik ook met de hotspot van mn telefoon verbinding maken op de tv. Maar op een of andere manier kan er geen verbinding worden gemaakt tussen de tv en de T56 want iedere keer als ik het wachtwoord Intyp dan staat er nog steeds: "draadloze netwerkverbinding mislukt". (Zie foto). Hij heeft zelfs de hele tv gereset naar fabrieksinstellingen waardoor ik alle instellingen kwijt was maar oke ik moest het proberen, maar 't heeft niks uitgemaakt.. Die man van Samsung vermoed dat er een firewall of iets op de T56 zit waardoor hij mn Samsung apparaat niet kan vinden. Ik heb meerdere berichten hier gelezen en zie dat veel meer mensen daar last van hebben. Jullie waren een maand geleden bezig met een nieuwe firmware update. Is deze inmiddels al beschikbaar? Anders zou ik dit graag willen proberen en/of anders zou ik graag een andere modem willen en/of heeft er iemand nog een ander idee?? 

Ik hoor het graag.

 

 

Reputatie 4
Badge

Kun je een screenshot posten van het logboekbestand van je T-56 router, ergens onderaan te vinden in het menu met de drie zwarte balkjes rechts bovenaan. Daar staan wellicht aanwijzingen in die kunnen helpen de oorzaak op het spoor te komen.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jacqueline2206 Dank je wel voor je terugkoppeling! Super fijn om te lezen dat de verbinding is hersteld en je deels kunt genieten van onze diensten. Natuurlijk moet ook jouw Samsung TV gewoon verbinding kunnen maken, ik los dit graag voor je op. 

Ik heb WPA3 op WPA2 gezet, wil je na een herstart van het modem proberen of het nu wel lukt om te verbinden? Ik ben benieuwd!

Hi Teresa,

 

Dit werkt ook niet.. had ik zelf ook al geprobeerd door advies van een ander hier.. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jacqueline2206, ik heb wat instellingen aangepast op het modem. Zou je de tv en modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je daarna verbinding kunt krijgen? 

Yes!!!!!!!!! @Tommie van Odido je bent een held!! Eindelijk na 1,5 maand hebben wij Wifi op op de tv!!! He he! Mag ik vragen wat je gedaan hebt? Ben nou wel heel benieuwd! 

Heel erg bedankt! En de rest ook evengoed natuurlijk!

 

Omg...…

Hou op met me..... 

Nu hebben we dus geen wifi op de telefoons meer...…

Je hebt dus WPA3 uitgezet.. wat werkt voor de tv.. maar niet voor de telefoons.… ik hoop dat je het echt allebei weet te fixen nu anders ga ik echt huilen...

Het bereik is trouwens ook echt om te janken.... of helemaal 0 streepjes. Of hooguit 1... 

Nu hebben ze van de week in de straat aan het netwerk gewerkt maar dit heeft totaal niks uitgemaakt.. kan ik hier ook nog iets mee ? Of moet ik hiervoor weer bellen?

Hoor het graag..

 

 

Thank god!! 

Hij doet het nu ook weer op mn telefoon en laptop pffff…

Heb 'netwerk' vergeten gedaan en opnieuw aangeklikt + wachtwoord opnieuw ingevoerd en toen deed ie het ineens.

Wat een opluchting!! 

Nog steeds heel veel dank!!

Alleen hoor ik wel nog graag of er iets aan het netwerk probleem gedaan kan worden of wie ik hier voor moet hebben.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jacqueline2206, apparaten hebben het inderdaad moeilijk mee als de beveiliging veranderd. Dit los je inderdaad op door het netwerk te vergeten en dan opnieuw verbinding te maken!

Wat is het netwerkprobleem precies? Hopelijk kan ik je ook daar mee helpen. 

Ja gelukkig was dat de oplossing!

Netwerkprobleem is dat het gewoon een heel slecht bereik heeft en ik daardoor continu problemen heb met bellen. Slechte verbinding/storend etc..

Reputatie 7
Badge +9

Gaat dit om het mobiele netwerk @Jacqueline2206? Heb je al een netwerkcheck aangevraagd hiervoor? 

Ja mobiele netwerk neem ik aan.. gewoon die streepjes boven aan zoals ik op de foto stuurde..

Heb geen netwerkcheck aangevraagd nee.. waar kan ik dit doen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik tag mijn mobiele collega voor je @Jacqueline2206!

@Marciano van Odido zou jij @Jacqueline2206 hiermee kunnen helpen?  

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jacqueline, ik help je hier uiteraard graag mee! Ik heb je adres direct eens bekeken op onze dekkingskaart en ik zie wel dat er op dit moment - heel dichtbij - een verminderde dekking is. Als je op het oranje gedeelte klikt, zie je de status van het netwerk. Op dit moment verwachten mijn collega's dit op korte termijn op te lossen. 

Heb je alleen thuis een slechte verbinding of op meerdere plekken? 

Hi @Marciano van Odido

Fijn dat je gekeken hebt. Ik kan het zelf helaas niet zien.. zie foto.

Ik heb het alleen thuis..

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jacqueline, geen dank! Het leegmaken van je browser cache of verwijderen van je cookies kan in dit geval helpen om de dekkingskaart weer goed te kunnen zien. Ik heb dit zelf ook. Een andere webbrowser kan ook helpen. 'Fijn’ dat het in ieder geval alleen op het thuisadres is, ik denk dan dat het hier wel mee te maken heeft (zie afbeelding hieronder). Mocht dit probleem straks opgelost zijn en je hebt nog steeds een slechte verbinding, laat het me dan weten. Dan kan ik de dekking op je adres extra laten onderzoeken! Mocht de dekkingskaart het volgende week nog steeds niet bij je doen, laat het me dan gerust weten. Dan kijk ik graag voor je of er al een update is! 😊 

 

Reageer