Instabiel internet

  • 31 January 2024
  • 10 reacties
  • 270 Bekeken

Ik heb nu bijna 2 weken Odido via glasvezel en ik kan niet zeggen dat ik er echt tevreden over ben. Eerst heb ik moeten wachten tot afgelopen maandag de bug in de firmware van mijn Zyxel T56 modem was opgelost met een nieuwe versie. Nu kan mijn reMarkable tablet weer op Wifi aangesloten worden… mijn robotstofzuiger kan overigens nog steeds niet op Wifi worden aangesloten, minder erg maar ook dat zou gewoon moeten werken… bij ADSL van KPN werkte dat gewoon wel.

En nu heb ik erg veel last van een haperende internet / wifi verbinding. Als ik op mijn laptop werk dan verlies ik iedere 10 tot 15 minuten de verbinding met internet of wifi. Heel erg lastig als je veel met online toepassingen werkt. Ik moet dan de wifi uitzetten en weer aanzetten en In de helft van de gevallen weer het wifi password opnieuw invoeren. Tijdens het schrijven van dit stukje is die ook al weer twee keer uitgevallen.

Contact met de Odido heeft opgeleverd dat ze nu 3 dagen mijn modem gaan monitoren en dat ik vrijdag kan bellen over wat er uitgekomen is. Ondertussen zou er ook een monteur worden langsgestuurd, maar die heeft blijkbaar een weekje vrij want daar heb ik ook nog niks van gehoord.

Hoe welwillend ze ook aan de telefoon zijn en ook hier op de community, Ik heb wel erg veel spijt dat Ik ben overgestapt.  De kwaliteit van deze glasvezel. Internet verbinding is gewoon ronduit slecht!

 

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @FernandoE, goed dat je hierover een topic bent begonnen.

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Ik heb daarom Wifi 6 voor je uitgeschakeld. Kan je het modem rebooten en kijken of de robotstofzuiger nu wel verbinding krijgt? 

Daarnaast heb ik je wifi netwerk onder de loop genomen. Het valt me op dat de dekking niet heel goed is. Waar heb je het modem precies staan? 

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst

  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)

  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

 

Verder zie ik dat je Tuya Smart Inc. apparaten de 2,4 GHz frequentie volledig in bezet houden. Er zijn maar weinig apparaten die met de 5 GHz frequentie verbinding maken. Hiervoor raad ik een wifipunt van ons aan. Deze is op dit moment de eerste maand gratis, dus je zou hem gratis kunnen uitproberen. Hopelijk kom je zo al een stapje verder in de juiste richting. Als er verder nog iets is wat ik voor je kan doen, laat het gerust weten!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FernandoE, goed dat je hierover een topic bent begonnen.

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Ik heb daarom Wifi 6 voor je uitgeschakeld. Kan je het modem rebooten en kijken of de robotstofzuiger nu wel verbinding krijgt? 

Daarnaast heb ik je wifi netwerk onder de loop genomen. Het valt me op dat de dekking niet heel goed is. Waar heb je het modem precies staan? 

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst

  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)

  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

 

Verder zie ik dat je Tuya Smart Inc. apparaten de 2,4 GHz frequentie volledig in bezet houden. Er zijn maar weinig apparaten die met de 5 GHz frequentie verbinding maken. Hiervoor raad ik een wifipunt van ons aan. Deze is op dit moment de eerste maand gratis, dus je zou hem gratis kunnen uitproberen. Hopelijk kom je zo al een stapje verder in de juiste richting. Als er verder nog iets is wat ik voor je kan doen, laat het gerust weten!

Goededag Tommie,

 

Fijn dat je er even naar wilt kijken. Mijn modem staat in de huiskamer in de trapkast, opgehangen op ooghoogte (zie foto). Er is geen metalen object geplaatst en een aquarium heb ik niet.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de Tuya Smart Inc. apparaten zijn… dat zegt me niets.
De robotstofzuiger ga ik even proberen,

 

Groet Fernando

 

Overigens heb ik voornamelijk last van de uitval op mijn Macbook en die is  op kanaal 64 via de 5GHz band  verbonden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @FernandoE, oke dat is wel vreemd. Ik zie dat je Macbook namelijk een goede verbinding met het modem heeft. Af en toe een ietwat hoge RSSI-waarde maar niks om je zorgen over te maken. Tuya Smart Inc. kunnen bijvoorbeeld slimme ledlampen zijn. Ik ga Mesh uitzetten (De 2,4 GHz en 5 GHz splitten). Zou je het modem willen rebooten en kijken hoe de verbinding dan is? Anders zie ik alleen de optie om het modem te verplaatsen of een wifipunt aan te schaffen. Dat zorgt voor wat minder drukte op het modem. 

Goedemorgen Tommy,

Het modem is gereset en mijn  laptop is nu verbonden met de 2,4 GHz band.

@Tommie van Odido en inmiddels weer terug op 5GHz band

Reputatie 7
Badge +9

Hoe is de verbinding nu de banden gesplitst zijn @FernandoE?

@Tommie van Odido het lijkt stabieler… ik ben nu een tijdje aan het werk op mijn laptop zonder onderbreking… hopen dat het zo blijft. Robotstofzuiger kon ik gisteren nog niet aansluiten… dat ga ik zo weer even proberen.

Reputatie 7
Badge +9

Geef maar een gil als ik je verder nog kan helpen @FernandoE! Houd het in de tussentijd in de gaten. 

Reageer