internet connectie via wifi verliest

  • 14 March 2024
  • 41 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 3

Beste Odido, We ervaren problemen met de wifi. het wifi signaal is perfect alleen verliest de wifi de verbinding met het internet op een draadloos device. dit gebeurd meerdere keren op een dag en is ook niet echt een patroon in te zien wanneer het zich voordoet. vaak naar een aantal secondes wachten laad de pagina dan weer verder. zouden jullie het modem is uit kunnen lezen en kijken of daar iets vreemds in te zien is?

Met vriendelijke groet, Erik


41 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Erik35 

Zou je eens een fabrieksreset kunnen uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld? Misschien dat het dan beter gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, ik ben voor je gaan kijken maar het internet is niet weggevallen. Zoals je hier kunt zien komt er gewoon data door: 

 

Data Usage

 

Ik kan de firmware jammer genoeg niet terugzetten. Ik denk toch echt dat het aan je eigen wifisysteem ligt. Ik kan ook verder niks onderzoeken omdat je wifi op het modem hebt uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +9

Een Mediaconverter of ONT kan ik jammer genoeg niet zelf opsturen @Erik35. Daar zal ook een nieuwe monteur voor moeten langskomen om dit te swappen want klanten mogen dit officieel niet zelf vervangen. Ik heb het modem opgestuurd, je zult hier zo een bericht over ontvangen! 

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido, afgelopen woensdag is er een giudeon monteur geweest die binnenhuis alles heeft vervangen wat voor hem mogelijk was. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Nog steeds wegval van het internet en het bevriezen van het tv beeld. Wellicht dat er het e.e.a. in de wijkcentrale nagekeken dient te worden. Graag hoor ik wat jou expertise hierin in @Tommie van Odido.

 

Mvg Erik 

Reputatie 3

Hi @Tommie van Odido,

Ik heb de nieuwe zyxel t-56 modem aangesloten. Helaas na een aantal dagen testen is het probleem nog niet opgelost hiernee. Ik heb gemerkt dat de verbinding meerdere malen op een dag een aantal seconden wegvalt. Zowel bekabeld internet als wifi als de telefoon valt dan uit.

Kan een giudion monteur ook het glasvezels signaal meten binnen? Of kunnen hun alleen het ONT kastje en glasvezelkabeltje vervangen? Ik denk zelf dat het of het ONT kastje is of buiten in de wijkcentrale.

Graag hoor ik wat je hierin kan beteken voor ons @Tommie van Odido.

Mvg Erik

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, bedankt voor de terugkoppeling. Is dit alleen met wifi of ook bekabeld dat je de uitval ervaart?  

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik35 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding en valt de verbinding naast de WiFi ook bekabeld weg of gaat bekabeld internetten wel goed en is het alleen de WiFi?

Reputatie 3

@Waqqas glasvezel. Het is vooral bij gebruik van wifi. Het signaal is goed maar het internet via wifi is niet stabiel.

Reputatie 3

hey @Tommie van Odido, Ik had per ongeluk de 2,4Ghz band uitgezet. Deze staat nu weer aan.

Welk type wifipunt levert Odido? Dus jij geeft aan dat er met het modem of firmware dan niks aan de hand is wat je op afstand kan zien? groetjes Erik

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Erik35, geen zorgen: dit kan je inderdaad zelf aansluiten en hier wordt geen monteur voor aangestuurd! 

Reputatie 3

@Tommie van Odido beide. Tv mediabox is verbonden met een cat 6 ethernet kabel. 

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido,

Heel het weekend ben ik bezig geweest met de internet verbinding om toch te achterhalen waar nu precies het probleem zit. We kregen steeds meer last van als we tv aan het kijken waren dat het beeld ook even bevroor en dat gebeurde een aantal keer op een avond. Ook gaf de wifi verbinding aan dat het wachtwoord niet juist was op een mobiel device, heel erg vreemd want het klopte exact met wat er in het modem stond als in de telefoon. accespoints van TP link er tussen uit gehaald (ook op aanraden van je) en weer testen. probleem bleef zich voordoen. daarna heel het modem een reset gegeven middels het kleine knopje aan de achterkant op de T-56. Toen alleen het ip bereik ingesteld beginnen vanaf 192.168.1.25 DHCP. en het wachtwoord om het modem in te kunnen. Tot nu toe werkt alles super. Daarom denk ik zelf dat er een bug in de firmware zit. zodra als je de ssid en ww van de wifi gaat wijzigen en een vast kanaal geeft dat het modem daarop rare problemen naar voren komen die wij ervaarde. Zou je dit is uit kunnen zoeken of er een bug in de firmware zit? We zijn klant vanaf vorig jaar zomer en altijd de wifi zelf in gesteld wat geen problemen heeft gegeven tot voor kort dan.

En is er misschien een mogelijkheid om de firmware een keer opnieuw naar het modem te puchen? Om uit te kunnen sluiten of er tijdens de installatie van de firmware iets is fout gegaan op het modem.

Mvg Erik

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, ik had graag een uitzondering gemaakt maar dat kan ik met de T-75 niet doen. Wel wil ik je een andere T-56 opsturen om te kijken of het modem inderdaad brak is. Zal ik dit in gang zetten? 

Reputatie 3

Hey @Tommie van Odido, dat is prima om een nieuwe T-56 modem op te sturen. Kun je er dan voor de zekerheid ook een mediaconverter bij doen? Dan kan ik dat ook nog uitproberen mocht het modem nog niet het probleem oplossen. Erg bedankt alvast voor deze hulp die je mij weer bied. Mvg Erik 

Reputatie 7
Badge +9

Los van de Mediaboxen, heb je iets anders bekabeld aangesloten waar je dit op merkt @Erik35? Ik gok namelijk dat het echt om je wifi verbinding gaat. Je eigen wifipunten hebben een niet geldige DHCP-lease. Ook verloopt je wifi volledig via je wifipunten. Zou je al je wifipunten en je eigen router of switch willen loskoppelen en het modem willen resetten? Koppel deze niet meer aan en test je verbinding voor een week. Ik ga er vanuit dat je dan verschil zult merken en je internet niet meer wegvalt.

Reputatie 3

Hi @Tommie van Odido

Het internet is heel onstabiel. Dan valt de verbinding voor een aantal seconden weg. Ook de tv bevriest dan. Zoals ook hierboven al beschreven. Hoop dat hier toch een oplossing voor is. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en je 2,4 GHz frequentie wordt volledig overbelast door je apparaten. Hierdoor ervaar je de verstoringen op je netwerk. Vooral dit MAC-adres: BC:32:5F:7E:98:8B, heeft ontzettend veel moeite en valt ook uit. Daarnaast zie ik dat je de WlanChannels vastgezet hebt. Wat ervaar je als je dit op (Auto) zet? Daarnaast raad ik je aan om een wifipunt van ons uit te proberen omdat je dekking niet al te best is. Dit zal je ook helpen met de congestie op de 2,4 GHz band. Dit zorgt voor de verstoringen op je gehele netwerk namelijk.

Reputatie 3

@Tommie van Odido, zou je toch is voor mij willen kijken of je nog ergens een T-50 modem hebt liggen? En dat je mij deze kan toesturen? Wil daar zeker de verzendkosten voor betalen.

Reputatie 3

Beste @Waqqas,

Dat heb ik zelf ook al gedaan. Daarom was ik benieuwd wat jullie kunnen zien vanuit die kant.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat had ik graag voor je willen doen maar dat kunnen we niet meer @Erik35

Reputatie 3

@Tommie van Odido kan ik op de t-56 wel de eigen firmware van Zyxel zetten? Die via hun site te downloaden is.

Reputatie 7
Badge +9

Ook dat is niet mogelijk @Erik35. Wij hebben een custom firmware op onze Zyxels zitten speciaal voor Odido. 

Reputatie 3

Oké @Tommie van Odido , dan heb ik geen verdere opties meer over. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het aan de firmware ligt. Ook omdat we hier tot begin dit jaar helemaal geen last van hebben gehad.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb besloten om toch een monteur te laten komen kijken @Erik35. Hopelijk kan hij wat vinden wat ik niet kan zien! Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, bedankt voor deze update.

Ik denk niet dat dit aan de firmware kan liggen. Zou je eens, om te testen, nog een keer je instellingen willen aanpassen om te kijken wat er gebeurt? 

Reageer