internet en wifi valt weg begint s avonds

  • 25 March 2024
  • 7 reacties
  • 46 Bekeken

Hoi, sinds kort valt internet en de wifi steeds weg het begint zo Ron 17:00. Overdag geen last daarvan. Moet echt de stekker uit de modem trekken om het weer terug te krijgen.

 

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @Marc met eenV, welkom op onze Community!

Ik heb een kijkje genomen naar je wifi-netwerk en een aantal dingen vallen me op. De dekking van het modem is voor sommige apparaten niet voldoende, de 2,4 GHz band wordt zwaar overbelast en ik zie dat je het gastnetwerk aan hebt staan. Voor de dekking kun je een wifipunt uitproberen, deze is nu de eerste maand gratis. Dit zorgt ervoor dat apparaten die verder van het modem verwijderd zijn een betere verbinding krijgen. Heb je veel Smart apparaten in huis staan? Ik zie een Google Smart Home device staan die voor veel congestie zorgt. Staat dit apparaat verweg van het modem? Hij zit namelijk 99% van de tijd op de 2,4 band. Of ondersteund het apparaat geen 5 GHz? 

 

Ook raad ik je aan om je gastnetwerk uit te schakelen. Dit kan ook voor verstoringen zorgen namelijk. Hopelijk kun je wat met deze tips!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marc met eenV 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding?

Als het internet wegvalt, brandt het internet lampje op de modem dan rood?

En welke modem heb je?

Ik heb glasvezel, op het lampje heb ik niet gelet. 

Hallo @Marc met eenV 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding?

Als het internet wegvalt, brandt het internet lampje op de modem dan rood?

En welke modem heb je?

Update, ik heb glasvezel. Het internetlampje blijft groen en ik heb een Zyxel 51 modem. Het gebeurd nu steeds vaker heel vreemd. Tot nu toe 0 problemen gehad.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Marc met eenV, welkom op onze Community!

Ik heb een kijkje genomen naar je wifi-netwerk en een aantal dingen vallen me op. De dekking van het modem is voor sommige apparaten niet voldoende, de 2,4 GHz band wordt zwaar overbelast en ik zie dat je het gastnetwerk aan hebt staan. Voor de dekking kun je een wifipunt uitproberen, deze is nu de eerste maand gratis. Dit zorgt ervoor dat apparaten die verder van het modem verwijderd zijn een betere verbinding krijgen. Heb je veel Smart apparaten in huis staan? Ik zie een Google Smart Home device staan die voor veel congestie zorgt. Staat dit apparaat verweg van het modem? Hij zit namelijk 99% van de tijd op de 2,4 band. Of ondersteund het apparaat geen 5 GHz? 

 

Ook raad ik je aan om je gastnetwerk uit te schakelen. Dit kan ook voor verstoringen zorgen namelijk. Hopelijk kun je wat met deze tips!

Hoi, ik zit ongeveer 5m van de modem af. Het is sinds zaterdag en toevallig heb toen een nieuwe telefoon genomen. Verder hebben we niks speciaals een laptop en wat mobiele telefoons. Overdag gaat het goed maar elke dag rond 17:30  valt ie weg 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb wat aanpassingen gedaan op het modem @Marc met eenV. Kan je het modem 30 seconden stroomloos maken en opnieuw opstarten? Als je apparaten dan opnieuw verbinding maken kun je een melding krijgen over WPA-3. Je dient dan je netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden. Kan je het een weekje in de gaten houden? Graag de datum en tijdstippen noteren van de uitval. Dan kunnen we dit verder gaan onderzoeken! 

Dank je, ik had gister al het gasten netwerk uitgezet en 1 telefoon uitgezet toen had ik geen problemen meer tot nu toe gaat alles goed. Ik hou je op de hoogte 

 

Reageer