Internet hapert

  • 5 October 2023
  • 3 reacties
  • 266 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Sinds half September maak ik gebruik van Internet Thuis. In het begin alleen met het modem. Omdat ik een bedraad punt nodig heb voor mijn stereo heb ik een Wifi plus station aangeschaft. In het begin werkte alles prima, maar na een week begonnen er problemen met de internetverbinding op mijn MacBook Pro. 

Regelmatig verbreekt de internetverbinding terwijl ik wel een Wifi verbinding heb. Als ik dat de Wifi op mijn Macbook uit en weer aan zet werkt het weer. Ook valt af en toe de Wifi verbinding helemaal wel. Ook dan moet ik de Wifi op mijn Macbook uit en weer aan zetten. Erg vervelend. 

Vreemde is dat ik op de Windows laptop van mijn werk dit probleem niet heb. Weet niet of het te maken heeft met 'Thuis veilig online', maar de problemen zijn ontstaat nadat dat is geactiveerd op het modem.

Mij MacBook Pro draait op MacOS 12.7 (Monterey)

Komt dit bij iemand bekend voor en hoe is dit op te lossen?

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @dstmp, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen gaan kijken en het lijkt er inderdaad op dat je Macbook geen verbinding maakt met het wifi netwerk. Ik heb om te testen wifi 6 uitgeschakeld en WPA3 naar WPA2 veranderd. Kan je het modem rebooten en kijken of je Macbook nu wel verbinding krijgt met het wifi netwerk? Als dit niet werkt denk ik dat er iets mis is met je netwerkkaart in je Macbook. Kan je mij een terugkoppeling geven of dit gewerkt heeft of niet? Alvast bedankt!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dstmp, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen gaan kijken en het lijkt er inderdaad op dat je Macbook geen verbinding maakt met het wifi netwerk. Ik heb om te testen wifi 6 uitgeschakeld en WPA3 naar WPA2 veranderd. Kan je het modem rebooten en kijken of je Macbook nu wel verbinding krijgt met het wifi netwerk? Als dit niet werkt denk ik dat er iets mis is met je netwerkkaart in je Macbook. Kan je mij een terugkoppeling geven of dit gewerkt heeft of niet? Alvast bedankt!

Hoi Tommie,

Het lijkt beter te werken nu. Al 45 minuten geen onderbrekingen. Ik kijk het vandaag nog even aan laat zal het einde van de dag laten weten.

Reputatie 7
Badge +9

@dstmp bedankt voor je snelle reactie. Ik ben benieuwd of het zo blijft, laat het gerust weten als het niet zo is!

Reageer