internet snelheid te laag

  • 4 August 2023
  • 19 reacties
  • 555 Bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

 

Ik heb pas het internet verhoogd van 100 naar 400. Maar als ik wifi testen doe is er niets veranderd en blijft het ruim onder de 100 zitten. 

Ik test het via jullie site maar ook via de app Speedtest.

 

 

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @frank190189, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van alle screenshots, dit geeft ons al wat meer informatie. Ook zie ik dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Zou je een blik willen werpen op dit topic: 

 

 

Hier staan namelijk allerlei tips in om je wifi netwerk te verbeteren. Kom je er daarna nog niet uit? Geef dan een gil!

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @frank190189

Wat is de snelheid als je bekabeld test? Daarbij als ik kijk waren beide toestellen verbonden met de 2.4Ghz op het moment van testen. Kan je ze eens verbinden met de 5Ghz en nogmaals testen. 

Reputatie 1

Hoe moet ik bekabeld testen mijn laptop kan alleen maar op wifi.

 

Deze staan allebei aan:

 

Deze kan ik niet op 5g zetten die blijft op 2.4 staan:

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frank190189 

Bij het verhogen van de snelheid moet je de mediaconverter even herstarten (apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router), het kan ook zo zijn dat de wijziging nog wordt verwerkt.

Reputatie 1

Ik heb de mediaconverter en modem opnieuw opgestart maar dit heeft niets veranderd.

Maar hoezo de wijziging nog niet verwerkt? Ik heb 29 juli een mail gehad dat het is aangepast, dan mag ik nu toch wel een keer verwachten dat het ook echt is aangepast?

 

Als je bijvoorbeeld een tv pakket aanzet is dit altijd zo geregeld binnen een half uur en nu moet er bijna een week overheen gaan?

Reputatie 7
Badge +4

 

Deze staan allebei aan:

 

 

Dat beide aanstaan wil nog niet zeggen dat de Telefoon met de snelste verbind. Je kan proberen 2.4G uit te zetten en dan nogmaals te testen. 

Reputatie 1

Ik heb 2.4 uitgezet en dan wordt het wel hoger maar zit ik nog maar op ongeveer de helft. 

 

Maar 2.4 moet aan staan want anders heb ik apparaten wat geen verbinding meer heeft. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @frank190189, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van alle screenshots, dit geeft ons al wat meer informatie. Ook zie ik dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Zou je een blik willen werpen op dit topic: 

 

 

Hier staan namelijk allerlei tips in om je wifi netwerk te verbeteren. Kom je er daarna nog niet uit? Geef dan een gil!

Reputatie 1

Maar wat veranderd er dan? Want de snelheid wordt niet gehaald. 

Volgens mij is het gewoon dat het signaal niet goed doorkomt waardoor de snelheid laag blijft. Ik kan wel alle instellingen veranderen maar ik ga er vanuit dat jullie de modem goed afgesteld leveren. Waardoor je de hoogst mogelijke snelheid kan halen waarvoor je ook betaald.

Als dat niet het geval is zouden jullie een lijst moeten sturen waarop alle waarden staan wat bij bijvoorbeeld 400mb hoort. En zo alle snelheden die jullie aanbieden.

 

Maar ik ben bang dat ik gewoon wéér van het kastje naar de muur wordt gestuurd en zo de hele tijd door. Want die ervaring heb ik helaas al wel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frank190189, ik zie dat je op poort 2 een TP-Link hebt aangesloten. Kun je alles loskoppelen van het modem en het modem opnieuw opstarten, heb je dan als nog een slechte wifi verbinding als je niks aangesloten hebt om het modem? 

Reputatie 7
Badge +15

@frank190189

De Zyxel router is geschikr voor elke snelheid, ik haal hier met 1000 Mbps zelfs 930 Mbps met WiFi 6.

Het is wel aan te raden om te kijken naar een mogelijkheid om bekabeld een test te doen op een laptop/pc met de Ookla speedtest app en minimaal een CAT5E internetkabel.

Als je bekabeld niet de juiste snelheid haalt dan zal het via de WiFi ook niet lukken.

Reputatie 1

Maar jullie kunnen zien dat er een tp link is aangesloten. Maar dan kunnen jullie toch ook het signaal testen? Wat zegt het bij jullie dan?

Ik heb alles losgekoppeld en heb 2 testen gedaan. 

 

 

@Waqqas ik had al aangegeven dan mijn laptop alleen op wifi kan, dus kan niet bedraad testen.

Reputatie 7
Badge +15

@frank190189 

Dat heb ik gelezen maar om alles goed te troubleshooten is het handig dat je ook bekabeld kan testen.

Misschien kan je een andere laptop regelen oid of een adapter waarmee je toch bekabeld kan testen op je laptop.

Reputatie 7
Badge +9

@frank190189 ik kan inderdaad het een en ander uitlezen maar ik zie niks geks op mijn meting. Zoals @Waqqas ook al zegt, kan je misschien een laptop regelen om een bekabelde test te realiseren? Dan kunnen we hier dieper op in gaan!

Heb je toevallig het modem ook al gerest? Zo niet, zou je dit kunnen doen? Dit doe je zo:

Reset Zyxel T-50

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

wat geweldig deze download en upload resultaten. sinds de overstap naar t-mobile heb ik dit: 

 

0.25

Mbps (downloaden)

6.64

Mbps (uploaden)

Latentie: 16 ms
Server: Amsterdam
Je internetverbinding is zeer traag.
 

 

  • het is een wonder dat ik dit hier heb kunnen plaatsen. 
Reputatie 7
Badge +5

Hi @georgevw, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Ik heb je verbinding meteen gecontroleerd. Gelukkig zie ik hier geen problemen, je verbinding ziet er goed uit en het modem ontvangt netjes 100Mbps. Ik ben dan ook benieuwd hoe je deze meting hebt gedaan, gaat dit om wifi of je bekabelde verbinding? 

Om je wifi snelheid op te krikken, verwijs ik je graag naar dit topic. Deze stappen helpen je om ultiem van je wifi verbinding te kunnen genieten! Gaat het om je bekabelde verbinding? Dan ontvang ik graag een screenshot van een speedtest waarop ik duidelijk kan zien dat je de meting via een bekabelde verbinding hebt gemaakt. Alleen bekabeld garanderen we de snelheid van 100Mbps. Ik ben benieuwd en hoor graag van je!

Hi @georgevw, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Ik heb je verbinding meteen gecontroleerd. Gelukkig zie ik hier geen problemen, je verbinding ziet er goed uit en het modem ontvangt netjes 100Mbps. Ik ben dan ook benieuwd hoe je deze meting hebt gedaan, gaat dit om wifi of je bekabelde verbinding? 

Om je wifi snelheid op te krikken, verwijs ik je graag naar dit topic. Deze stappen helpen je om ultiem van je wifi verbinding te kunnen genieten! Gaat het om je bekabelde verbinding? Dan ontvang ik graag een screenshot van een speedtest waarop ik duidelijk kan zien dat je de meting via een bekabelde verbinding hebt gemaakt. Alleen bekabeld garanderen we de snelheid van 100Mbps. Ik ben benieuwd en hoor graag van je!

 

hallo cheyenne, hoe controleer je mijn verbinding? mocht dit werkelijk zo zijn naar aanleiding van mijn bericht waar verder geen modem-gegevens staan - en dat u dus werkelijk mijn verbinding kunt controleren zonder deze gegevens - dan komt de verbeterde snelheid door mijn pogingen de wifi snelheid aan te passen door een kanaalswijziging uit te voeren (zoals in het topic stond en ik gisteren al gelezen had). dan nog komt de snelheid niet tot 100 mbps - maar wel een stuk hoger dan gisteren. gelukkig maar. echter weet ik zeker dat ik vanavond al de helft aan snelheid zal hebben, en het nooit tot 100mbps zal komen. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @georgevw 

Heb je de mogelijkheid om bekabeld te testen en je gebruikt verder geen ander netwerk apparatuur?

De upload snelheid blijft wel ver achter, is dit ook met andere apparaten zo?

Als je glasvezel hebt zou je de mediaconverter ook voor even van het stroom kunnen halenm

ik heb geen glasvezel - het is echt een ramp. mijn laptop heeft geen ingang voor bekabeling. ik gebruik wifi. het is echt erg

. op dit moment is dit al weer gaande: 

Test results
PING
15
ms
DOWNLOAD
3.8
Mbps
UPLOAD
10.0
Mbps

Reputatie 7
Badge +15

@georgevw

Indien je een Zyxel hebt kun je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

In het overzicht bij systeeminstellingen zie je VDSL WAN staan, kun je de waarden delen die daarachter staan hier delen?

Misschien kan een fabrieksreset uitvoeren ook helpen door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip.

Reageer