Beantwoord

Internet traag/onstabiel in de avonden

  • 10 January 2024
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

Overgestapt naar glasvezel 400mbit/s download. Sindsdien kan ik in de avond nauwelijks internetten. Netflix kijken op 4k lukt niet, verbinding is onstabiel en online gaming gaay daardoor helemaal al niet. Gekke van alles, mijn xbox is met een kabel verbonden...dus aan puur de wifi kan het niet liggen. Dit probleem doet zich elke avond voor vanaf ca. 18:00. Overdag doet de wifi/ internet het prima

 

Kunnen jullie mij hiermee verder helpen? Ik lees in andere topics dat het wellicht gaat om een capaciteitsprobleem. 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 11 January 2024, 15:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HooptyDoopty, dank voor je melding! Ik wil dit graag oppakken en voor je doorzetten. In de avond wil je juist lekker van je verbinding kunnen genieten. Netflix en je spel moeten dan vlekkeloos werken. Ik begrijp dat dit ook speelt via je bekabelde verbinding? Dat is belangrijk en wil ik als eerste onderzoeken.

Welke snelheid meet je in de avond? Kun je dit bekabeld testen? Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf 
 

Volg deze exacte stappen en stuur mij de resultaten. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Het beste zou zijn als je daadwerkelijk het verschil kan laten zien: je verbinding in de ochtend/middag en je verbinding in de avond. We starten dan een onderzoek, super bedankt!

 

Hi ik heb de speedtest in de avond gedaan kom niet boven de 40mbits/s. Kunnen jullie een monteur langsturen, dat lijkt me makkelijker. Ik ben ket technisch genoeg om bovenstaande uit te voeren. Ik kan geen csv file toevoegen met resultaten van de test. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HooptyDoopty, zou je de speedtesten hier met mij willen delen zoals omschreven is in het document? Graag de screenshots in het topic plaatsen zodat ik het voor je kan onderzoeken! 

Ga ik niet doen, ik betaal voor een service en die moet werken. Volgende keer als de trein stuk is, ga je toch niet zelf op instructie van de NS in de machine kamer kijken of het allemaal werkt? Grappenmakers. 

Ik zie dat dit een Odido probleem is, zie hier een thread die nooit is opgelost: 

 

Ik wil graag opzeggen bij jullie, ik heb een hekel aan betalen voor een service die niet doet waarvoor ik betaal. Hoor graag of jij de opzegging door kan zetten naar jullie klantenservice of ik dit zelf moet doen. 

Reageer