Internet valt dagelijks weg

  • 28 September 2023
  • 7 reacties
  • 112 Bekeken

Door een klacht op trustpilot ben ik naar deze community geleid.

Al sinds het begin van mijn contract valt het wifi vrijwel dagelijks uit. De router moet vervolgens gereset worden waarna het weer even goed gaat. De vorige bewoner heeft hier bij een andere provider nooit last van gehad. Ondertussen ben ik 7 weken en vele telefoontjes naar Odido verder. Elke keer aan de telefoon is er een nieuw iemand bij de klantenservice waar ik het verhaal weer opnieuw kan vertellen, en vanuit Odido de standaard oplossingen geopperd worden, die in al deze weken natuurlijk al lang geprobeerd zijn. Het duurt ontzettend lang voordat je een afspraak kunt maken. Vervolgens komen de monteurs niet opdagen zodat je weer opnieuw kunt beginnen. De laatste weken wordt er beloofd dat we teruggebeld worden door de technische dienst & klantenservice, maar dit wordt gewoon niet gedaan. 

Al met al duurt het mij veel te lang voordat het probleem verholpen is. Maar het moment dat ik mijn betalingen terugboek reageren jullie opeens wel erg snel. 

 

Kortom: ik krijg niet de diensten waar ik voor betaal. Zolang ik die niet krijg, zie ik geen reden om de factuur te betalen.

Ik zou graag zien dat of op zeer korte termijn ik normaal stabiel internet krijg, of de mogelijkheid om mijn contract kosteloos vroegtijdig te ontbinden. 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Frank V, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van je internetverbinding. Ik heb direct een lijnmeting gedaan en hierop zie ik inderdaad dat het modem uitvalt, dit kan ook komen door de handmatige resets. Normaliter zou ik je vragen om drie dagen het modem niet aan te raken en het moment van uitval te noteren. Omdat dit al een tijd speelt wil ik je meteen een nieuw modem opsturen en hopelijk is het daarmee opgelost. Kan ik dit meteen voor je in gang zetten? Dan kunnen we namelijk het modem uitsluiten, gebeurt het daarna nog steeds? Dan zal ik een verder onderzoek moeten starten. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frank V, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van je internetverbinding. Ik heb direct een lijnmeting gedaan en hierop zie ik inderdaad dat het modem uitvalt, dit kan ook komen door de handmatige resets. Normaliter zou ik je vragen om drie dagen het modem niet aan te raken en het moment van uitval te noteren. Omdat dit al een tijd speelt wil ik je meteen een nieuw modem opsturen en hopelijk is het daarmee opgelost. Kan ik dit meteen voor je in gang zetten? Dan kunnen we namelijk het modem uitsluiten, gebeurt het daarna nog steeds? Dan zal ik een verder onderzoek moeten starten. 

Hoi Tommie,

 

De handmatige resets zijn inderdaad dagelijks omdat er geen internet is. Op de modem is dit vaak zichtbaar met een rood wifi lampje. 

De router is ongeveer een maand geleden al vervangen en helaas heeft dit niet geholpen. Ik hoop dat dat jullie die gegevens ook ergens kunnen inzien. Het verdere onderzoek zou ook allang opgestart moeten zijn. We bellen sinds de start al minstens wekelijks en soms meerdere keren per week met jullie. Telkens zijn er vanuit jullie kant beloftes die niet nagekomen worden. Zo zou de technische dienst contact met ons opnemen. Tot op heden ben ik hierdoor nog niet gebeld.

Ondertussen hebben we afgelopen week contact met zowel jullie klantenservice als klachtenlijn gehad om het contract op te zeggen. Er is aangegeven dat dit onder deze omstandigheden geen probleem zou zijn en kosteloos kon gebeuren. Zowel de klantenservice als de klachtenlijn hebben beloofd ons vandaag terug te bellen. Dit is natuurlijk weer niet gebeurd.

Ik hoor graag van je hoe het contract zo snel mogelijk ontbonden kan worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frank V, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie inderdaad dat je de klantenservice hierover gesproken hebt. De desbetreffende persoon wacht nog op goedkeuring om je contract kosteloos op te zeggen. Ik heb haar zojuist nog een bericht gestuurd, als ze antwoord terug heeft gaat ze je opbellen!  

Hoi Tommie,

 

We zijn weer enkele dagen verder, maar ik heb nog steeds niks van jullie gehoord. Hoe lang duurt het om deze goedkeuring te krijgen? Verder hadden we afgesproken dat we de rekeningen niet hoefde te betalen, aangezien we ook zeer slecht internet vanuit jullie kant kregen. Desondanks hebben jullie ons nu helemaal geblokkeerd vanwege niet betaalde rekeningen. Dit is niet hoe je met klanten omgaat. Ik wacht al heel lang op een reactie van jullie, maar zodra ik een keer niet reageer door te betalen is het gelijk alles inhouden. 

Waarom duurt het zo lang om de goedkeuring te krijgen, en wanneer kan ik deze verwachten?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frank V, ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je onze klantenservice hierover al gesproken hebt. Hopelijk krijg je snel bericht terug! 

Ik heb alleen gesproken over dat het internet geblokkeerd was. Dit is voor nu opgelost.. Wat betreft het opzeggen van het contract waar we over teruggebeld zouden worden, Dit is nog steeds niet gedaan, ondanks meerdere beloftes dat ze ons afgelopen maandag en vrijdag terug zouden bellen. Jullie zijn ondertussen al 1,5 week bezig om een goedkeuring te krijgen. Hoe lang duurt dit nog?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frank V, het wachten is op het MT voor de goedkeuring. Ik ga er vanuit dat Eline je hierover gaat terugbellen als ze reactie heeft gehad op de aanvraag! 

Reageer