Kan geen verbinding maken met wifi netwerk na aanpassen netwerknaam of wachtwoord

  • 2 March 2024
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Nadat ik via Zyxel de wifi-naam of het wifi-wachtwoord wijzig, kan ik met mijn laptop en andere apparaten geen verbinding meer maken met het netwerk. Ik kan enkel verbinding maken na het resetten naar fabrieksinstellingen, waarbij zowel de wifi-naam en het wifi-wachtwoord weer terug aangepast zijn naar het origineel.

Graag hoor ik hoe dit op te lossen, zodat ik niet hoef te werken met onveilige standaardinstellingen.

PS: de wifi-naam en het wifi-wachtwoord voldoen aan de voorwaarden (zoals dat het geen spaties mag bevatten).

Nora van Odido 1 maand geleden

Hi @LH2024, zoals Waqqas terecht aangeeft is het netwerk veilig te gebruiken met de standaard gegevens en is jouw contract inmiddels van start gegaan. Wel wil ik graag met je meekijken naar hoe het kan dat je geen verbinding kan maken met het netwerk als je hier jouw eigen gegevens instelt. Worden de gegevens wel goed opgeslagen nadat je ze aanpast? Als je zoekt naar het wifinetwerk, zie je dan de nieuwe netwerknaam staan die je zelf hebt ingesteld? En als je verbinding probeert te maken met het netwerk, krijg je dan de melding te zien dat de gegevens niet correct zijn of krijg je een andere melding te zien? 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LH2024 

Wijzig je de gegevens via de web interface? Klik eens rechts op het oogje om te zien of het wachtwoord hetzelfde is als wat je hebt getypt.

Beste Waqqas, 

Ik ben nieuw op deze community, dus weet niet of jij een medewerker van Odido bent of niet..? In het geval je geen medewerker bent dan waardeer ik je meedenken. Gelukkig lukt het me nog wel om de wachtwoorden op de verschillende apparaten zorgvuldig in te voeren, dus helaas is hiermee mijn probleem niet opgelost. Ik heb hulp nodig van de technische dienst van Odido, aangezien het probleem daar ligt. Zolang ik geen veilig internet heb, zal ik dit dus niet kunnen gebruiken en kan mijn abonnement vanzelfsprekend nog niet ingaan. Ik hoop dan ook spoedig gebeld te worden door iemand van de technische dienst van Odido. Of de monteur zal opnieuw moeten langskomen, aangezien hij gisteren te snel weggegaan blijkt te zijn.  

Reputatie 7
Badge +15

@LH2024 

Ik ben geen medewerker van Odido, je geeft aan dat er wel internet is als je de standaard gegevens gebruikt. Bekabeld internet zou dan ook moeten werken?

Voor de rest is het ook met de standaard gegevens veilig en het contract is natuurlijk wel al gewoon van start gegaan omdat internet werkt.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @LH2024, zoals Waqqas terecht aangeeft is het netwerk veilig te gebruiken met de standaard gegevens en is jouw contract inmiddels van start gegaan. Wel wil ik graag met je meekijken naar hoe het kan dat je geen verbinding kan maken met het netwerk als je hier jouw eigen gegevens instelt. Worden de gegevens wel goed opgeslagen nadat je ze aanpast? Als je zoekt naar het wifinetwerk, zie je dan de nieuwe netwerknaam staan die je zelf hebt ingesteld? En als je verbinding probeert te maken met het netwerk, krijg je dan de melding te zien dat de gegevens niet correct zijn of krijg je een andere melding te zien? 

Reageer