Kan ik KPN Superwifi gebruiken in combinatie met Zyxel EX5601-T1

  • 18 September 2023
  • 4 reacties
  • 2165 Bekeken

Hallo,

Sinds een week zijn wij thuis overgestapt op Odido glasvezel, waarbij we Zyxel EX5601-T1 geleverd kregen. Aangezien wij hiervoor internet via KPN hadden, hebben wij een viertal KPN Superwifi punten aangeschaft.

 

Mijn vraag is hoe ik deze kan gebruiken om opnieuw een mesh netwerk op te zetten, nu ik geen KPN Experia box meer heb.

 

In dit forum kom ik dezelfde vraag tweemaal tegen, zonder een duidelijk antwoord (het meest in de buurt komt deze thread, maar ook hier kom ik niet uit). Vandaar dat ik deze opnieuw stel.

 

Alle hulp is welkom. Alvast vriendelijk dank. 😃

peter-keetfm 7 maanden geleden

@Anton1984

Het koppelen aan het Odido router via wifi is niet mogelijk.

De Kpn wifi punten kan je gewoon gebruiken.

Mijn advies wel bedraad aangesloten met een netwerk kabel.

Zorg er voor dat de ssid gelijk zijn.

De wifi punten ondersteunen ook 802.11k/v/r.

Dat is roaming zodat je device vloeiend overschakeld naar het juiste wifi punt.

Ik zou zeggen probeer het gewoon.

Werkt het niet helemaal lekker kun je de wifi van de Odido router nog uit zetten.

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anton1984 ,

Het lijkt me geen mogelijkheid dat de KPN wifi punten full mesh met de Zyxel doen. Wat wel mogelijk zou moeten is om de KPN punten los als access point en mesh onderling te koppelen. Dan zet je de wifi in de Zyxel uit. 1 KPN punt verbind je dan met de Zyxel via een kabel.

Raadpleeg hiervoor ook de gebruiksaanwijzing van jouw wifi punten.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton1984

Je kan geen Mesh netwerk vormen tussen de T56 en de KPN punten. 

Wel kan je wifi punten van KPN gebruiken inplaats van de wifi van de T56. Als je EasyMesh en de Wifi uitzet op de T56 kan je ze los gebruiken. 

Hoi Eric en Sven-Odido,

 

Dank jullie wel voor de snelle reacties!

Het is me nu duidelijk dat ik de wifi en EasyMesh op de T56 uit moet zetten. Deze zal dan dus puur dienen om het signaal door te zetten aan het bekabelde 1e KPN punt.

Wat ik echter niet weet (gebruiksaanwijzing is nooit meegeleverd), is hoe ik vervolgens een mesh netwerk maak van de KPN punten. 

Mag ik hierbij om hulp vragen?

@Anton1984

Het koppelen aan het Odido router via wifi is niet mogelijk.

De Kpn wifi punten kan je gewoon gebruiken.

Mijn advies wel bedraad aangesloten met een netwerk kabel.

Zorg er voor dat de ssid gelijk zijn.

De wifi punten ondersteunen ook 802.11k/v/r.

Dat is roaming zodat je device vloeiend overschakeld naar het juiste wifi punt.

Ik zou zeggen probeer het gewoon.

Werkt het niet helemaal lekker kun je de wifi van de Odido router nog uit zetten.

 

Reageer