kan mijn netwerk niet vinden om in te loggen internet,

  • 24 January 2024
  • 18 reacties
  • 187 Bekeken

Sinds we aangesloten zijn op glasvezel krijg ik mijn eigen netwerk niet te zien in windows10.

Dus kan ik internet niet openen. Op de windows11 is mijn netwerk wel zichtbaar.

Heeft iemand een idee om dit op te lossen? Ik heb al van alles geprobeerd en helaas zonder resultaat.

Moet ik iets in widows10 aanpassen?

 

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @Arnoldroland, goed dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee! Ik neem aan dat je het hier over twee verschillende computers hebt, namelijk eentje met Windows 10 en eentje met Windows 11? Heeft de computer met Windows 10 überhaupt de hardware om met Windows 10 te verbinden of een dongle waarmee dit mogelijk wordt? Hoewel een laptop vrijwel altijd over hardware beschikt om via de Wifi verbinding te maken heeft een vaste PC dat zelden.

Ik neem aan dat het internet wel werkt met een internetkabel?

Ik ben benieuwd om van je te horen hoe de vork in de steel zit! 

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Arnoldroland, goed dat je aan de bel trekt, ik denk graag met je mee! Ik neem aan dat je het hier over twee verschillende computers hebt, namelijk eentje met Windows 10 en eentje met Windows 11? Heeft de computer met Windows 10 überhaupt de hardware om met Windows 10 te verbinden of een dongle waarmee dit mogelijk wordt? Hoewel een laptop vrijwel altijd over hardware beschikt om via de Wifi verbinding te maken heeft een vaste PC dat zelden.

Ik neem aan dat het internet wel werkt met een internetkabel?

Ik ben benieuwd om van je te horen hoe de vork in de steel zit! 

Goede middag,

Eersr even dit, super fijn dat je zo snel reageert,

Ik heb hier in huis 1 laptop met windows11 en 2 laptops met windows 10.
Voor dat we aangesloten waren op glasvezel zijn er nooit problemen geweest met het internet.
Op allebei de laptops met windows 10 kan ik mijn netwerk niet zien, dus ook niet inloggen voor internet.

Het werkt wel met de internetkabel, maar ja dat wil ik natuurlijk niet.
Ik heb ook geen dongle.

Hoop dat je wat meer weet en mij zou kunnen vertellen wat ik hier aan moet doen.

Hartelijke groet
Arnold

Reputatie 3

Hoe oud zijn die windows 10 laptops en hebben ze uberhaupt een 5GHZ wifi kaart aan boord? Zo nee heb je toevallig 2,4Ghz op de modem uit staan?

Goede middag,

Mijn laptops zijn 5 jaar oud.

Ik heb in het modem 5 ghz uitgeschakeld maar nog kan ik mijn netwerk niet zien.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Arnoldroland ,

Misschien dat dit helpt:

Kan geen wifi netwerken vinden Windows 10?
 
 
Selecteer Instellingen > Systeem > Problemen oplossen. Selecteer Andere probleemoplossers. Selecteer Netwerkadapter > Uitvoeren. Volg de stappen in de probleemoplosser en controleer of het probleem hiermee is opgelost.

 

Ook kan het zijn dat WPA3 / WPA 2SK het probleem is en u deze op WPA-2SK moet zetten.
Dit kan inloggen op de modem → rechtsboven hamburger menu klikken -→ net werkinstellingen aan klikken → draadloos → naar beneden scrollen en dan WPA3 / WPA-2 naar alleen WPA2 zetten.
Vergeet niet op “TOEPASSEN” te klikken.
Of in hetzelfde vensterbovenaan → kies ander --> aanklikken en dan scrollen naar beneden en dan kiezen voor 802.11 b/g/n of nog minder.
Vergeet niet op “TOEPASSEN” te klikken.

Op WPA-2SK gezet, probleemoplosser netwerkadapter uitgevoerd, helaas kan nog steeds mijn netwerknaam niet vinden.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Arnoldroland ,

Ook geprobeerd om de 802.11 modus aan te passen naar 802.11 b/g/n gemengd of naar 802.11b/g gemengd? Via dezelfde route  als je de WPA hebt veranderd, maar dan in het menu draadloos boven in kiezen voor tabblad “andere”

Ook weer een keer de laptop opnieuw laten opstarten.

Nog even een laatste vraag: je wifi staat wel aan op de laptop?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Arnoldroland ,

Als laatste test kan je ook via je mobiel een hotspot aanmaken en kijken of de laptop daar wel mee wil verbinden. Op deze manier sluit je min of meer eventueel een probleem met de laptop uit.

Hotspot aanmaken kan ik nog wel eens gaan proberen maar nu even geen tijd.

Bedankt voor het meedenken tot zover.

Hotspot geprobeerd, ziet wel mijn telefoon en na het invullen van de toegangssleutel kan die ook geen verbinding maken.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Arnoldroland ,

Laten we eens nalopen wat je allemaal geprobeerd hebt.

  • de 5 Ghz band uitgeschakeld → geen succes
  • Windows netwerkprobleem oplosser -→  geen succes
  • WPA3/WPA-2SK omgezet naar WPA2-SK  -→ geen succes
  • 802.11 b/g/n/ax Mixed omgezet naar 802.11 b/g/n Gemengd of 802.11 b/g gemend -→ Zie ik niet terug in je reactie.
  • Laptop opnieuw opgestart

    Je zou de router/modem nog een keer een herstart kunnen geven.
    Je laptop met Windows 10 heeft geen updates meer nodig? Voor bijvoorbeeld de netwerkkaart?
    Dan nog even een allerlaatste test, kan je de windows10 laptop bij iemand anders op een ander netwerk testen? Dan weet je zeker dat het niet aan de laptop ligt

Het omzetten heb ik niet geprobeerd omdat ik daar niet in thuis ben, Het modem heb ik al een keer gereset. gisteren een half uur aan de telefoon gehangen met  de klantenservice maar kwam er ook niet uit. Dit probleem moet toch bij meer mensen spelen zou ik zeggen,

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Arnoldroland ,

Om even op je vraag terug te komen dat dit probleem bij meer mensen voor komt.
Heb er één gevonden:
 

Deze heeft tenslotte toch een dongel aangeschaft, en die werkte wel.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hotspot geprobeerd, ziet wel mijn telefoon en na het invullen van de toegangssleutel kan die ook geen verbinding maken.

Heb toch heel sterk het vermoeden dat het dan toch aan de laptop ligt.
Misschien dat er nog andere mensen een oplossing weten.

Ik vermoed ook dat het aan de laptops moet liggen.

Ik vraag me dan ook af of het met een dongle op te lossen is.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Arnoldroland ,

Weet niet hoe het zit met het retourneren van dit soort spullen.
Als het makkelijk retour te brengen/ zenden is. Dan is het het proberen waard, voor dat geld heb je geen andere laptop, als de huidige nog voldoet.😉

Ik had hetzelfde probleem. Ik had de standaardnaam (SSID) van mijn nieuwe modem veranderd naar een eigen verzonnen naam, waardoor het nieuwe netwerk niet getoond werd in windows 10. Dit was de oplossing in mijn geval:

In windows 10 moet je eerst alle oude modemnamen uit de wifi lijst gooien, dus ook de standaardnaam van het nieuwe modem. Om het netwerk te vergeten in Windows 10 en een nieuw wireless key (SSID) in te voeren:

Windows Start >

Instellingen>

Netwerk en internet>

Wi-Fi.

Open dan "Bekende Netwerken beheren"

en selecteer daar oude netwerk en kies dan

"Niet Onthouden"

Vervolgens wordt je netwerk/nieuwe modemnaam wel getoond.

 

Helaas heeft het voor mijniet geholpen, maar bedankt voor het meedenken.

Reageer