Klanten service??

  • 18 June 2023
  • 27 reacties
  • 330 Bekeken

Uitermate slecht begin T-Mobile

Vorige maand besloot ik van Ziggo over te stappen naar jullie voor alleen internet.
Op 1 juni is het zover en ga ik de boel aansluiten en instellen.
Al mijn apparaten zoals telefoon, tablet, en chromecast hebben een WiFi verbinding maar mijn PC met WiFi adapter krijgt geen WiFi. Half uur met een medewerker aan de telefoon gezeten. Alle mogelijke probleem oplossingen, de eenvoudige en de complexe uitgedokterd en geprobeerd maar het probleem blijft.
Het modem heeft wel verbinding met de adapter, het modem staat in de WiFi lijst, en de PC zegt dat dit een ‘’bekende’’ verbinding is. Ga ik echter met de muis op het wereldbolletje staan verschijnt de tekst ‘’onbekend netwerk’’ geen internettoegang.

Uit mijn zoektocht blijkt het zo te zijn dat het modem, dat dus wel is verbonden, een IP adres aan de adapter moet toekennen en dat gebeurd dus niet, en heb ik dis geen WiFi op mijn PC.

Ik heb dat bij jullie aan gekaart, wederom diverse telefoon gesprekken gevoerd, met als laatste resultaat de opmerking dat ik de werking van mijn netwerkkaart moest controleren en dat een dergelijke probleem eigenlijk niet onder jullie service viel.
Nou mijn netwerkkaart werkt prima want hij vindt en ziet alle WiFi verbindingen in mijn omgeving inclusief die van jullie. Hij is, zoals gezegd, ook verbonden met het modem, maar krijgt geen internettoegang.

Goed, omdat ik 14 dagen bedenktijd had wilde ik wel een reactie binnen die tijd zodat ik nog terug kon als ik dat zou willen….
Op 7 juni ontvang ik een mail van jullie met de volgende tekst.
 

Jouw melding bij T-Mobile

 

Kenmerk: 2370/KHO58782

refComId:_a5I6N00000CE4C8UAL:refComId

 

Beste Hjalmar,

Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63919161. We houden je op de hoogte van de voortgang.

 

Mooi, maar daarna komt er niets meer….. Nu had ik toevallig, omdat de aansluitingen precies in de hoek zitten waar mijn PC staat, de mogelijkheid om een vaste ethernet verbinding te testen ….. en jawel hoor dat werkt wel. Maar goed ik heb liever een WiFi verbinding met het modem in de meterkast en niet als stofnest onder de boekenkast.
Mijn 14 dagen zijn uiteraard verstreken en ik heb Internet op mijn PC waar ik nogal afhankelijk van ben in alles wat ik doe. Maar van jullie T-Mobile taal nog teken.

 

15 juni ontving ik echter weer een mail met de volgende tekst.

 

Jouw melding bij T-Mobile

 

Kenmerk: 2370/KHO58782

refComId:_a5I6N00000C1wU4UAJ:refComId

 

Beste Hjalmar,

Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63919161. We houden je op de hoogte van de voortgang.

 

Nouuuuuu, als je mij nou pissig wil krijgen moet je me op een dergelijke manier behandelen. Als dit jullie klantenservice is dan krijgt die beoordeling -1
Wat is dit slecht!
Voor het sturen van de factuur weten jullie me wel te vinden maar voor een reactie op mijn probleem hebben jullie al meer dan twee weken nodig.  
Ik verwacht nu toch wel heel snel A: een fatsoenlijke reactie, en B: alsnog een passende oplossing voor het WiFi probleem. En ga niet jammeren over extra kosten oid want hier heb ik geen enkele schuld aan. Als jullie niet kunnen leveren wat je mensen voor houdt is dat jullie probleem.

Met onvriendelijke groet

Hjalmar Silberman

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Hjallie60, welkom op onze Community!

Bedankt het delen van je ervaring. Ik ben meteen in je dossier gedoken en onze techneuten hebben een antwoord achtergelaten. Omdat het gaat om één apparaat en alle andere apparaten wel normaal kunnen verbinden, kunnen wij hier vrij weinig aan doen. Wij adviseren om contact op te nemen met de fabrikant van het product. 

 

Ik heb toch voor de zekerheid het een en ander aan je instellingen aangepast. Zou je het modem kunnen voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt? Als het nog steeds niet lukt dan zal ik contact opnemen met de desbetreffende fabrikant. Wellicht kunnen zij je een antwoord hierop geven!

 

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hjallie60 ,

Je hebt het over een adapter. Voor het gemak ga ik ervanuit dat dit een powerline adapter is( internet via stopcontact)

Je zou kunnen proberen om deze adapter een fabrieksreset te geven en daarna opnieuw aansluiten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hjallie60, welkom op onze Community!

Bedankt het delen van je ervaring. Ik ben meteen in je dossier gedoken en onze techneuten hebben een antwoord achtergelaten. Omdat het gaat om één apparaat en alle andere apparaten wel normaal kunnen verbinden, kunnen wij hier vrij weinig aan doen. Wij adviseren om contact op te nemen met de fabrikant van het product. 

 

Ik heb toch voor de zekerheid het een en ander aan je instellingen aangepast. Zou je het modem kunnen voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt? Als het nog steeds niet lukt dan zal ik contact opnemen met de desbetreffende fabrikant. Wellicht kunnen zij je een antwoord hierop geven!

 

Beste soepkip, dank voor je reactie, maar nee geen wifi adapter, denk dat jij versterker bedoeld trouwens. Het is gewoon een USB-adapter, plug and play hè. Ik heb een oude pc maar draait nog prima. USB adapter achterin en je ontvangt wifi. Tenminste dat was bij Ziggo het geval. 

Beste Tommy, 

Dankjewel zal straks kijken. Hoe voorzie ik het modem van die powerflip die je benoemd??

Daarnaast vind ik het ook wel weer een te makkelijke hoor om te zeggen " ja maar drie apparaten doen het wel dussssss " . Nee 4 apparaten en die van bezoekers deden het allemaal bij Ziggo en waarom dan nu bij jullie niet? 

Het modem, jullie dus in principe, doet IP adres toewijzen aan apparaten...... waarom krijgt de pc die niet.

Maar goed eerst je oplossing maar eens uitproberen. Laat even weten wat je bedoeld met die power flip en hoe ik die dan instel.

 

Gr Hjalmar 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hjallie60 ,

In het volgende topic staat het precies beschreven hoe dit werkt. De volgende link is klikbaar:  reboot modem 

 

EDIT: Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Is er een mogelijkheid om de adapter het netwerk en alles te laten vergeten en daarna opnieuw proberen te verbinden.

Allemaal al talloze malen geprobeerd. 

Modem gereset, verbinding vergeten, opnieuw verbinden..... De adapter is ook verbonden met het modem maar het modem moet een IP adres toewijzen/configureren om toegang  tot internet te krijgen en dát gebeurt dus niet. 

Kijk hier hetzelfde probleem 

Oplossingen geprobeerd maar dat lukt niet. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hjallie60 ,

De usb adapter heeft ook geen software op je pc geïnstalleerd? Indien dit wel gedaan is, zou je dit kunnen verwijderen en opnieuw installeren.
Hierbij houden mijn ideeën voor nu even op.😉

Wahahaha ja sorry. Óók dat is al gedaan en helaas óók dat werkte niet. 

Maar harstikke bedankt voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hjallie60 ,

Heb nog 1 idee.
Heb je de usb adapter ook al eens met een andere pc of laptop geprobeerd. Het liefst bij iemand die geen Ziggo of T-Mobile heeft. Dit om uit te sluiten dat het aan de usb adapter ligt.😉

Hi @Hjallie60, welkom op onze Community!

Bedankt het delen van je ervaring. Ik ben meteen in je dossier gedoken en onze techneuten hebben een antwoord achtergelaten. Omdat het gaat om één apparaat en alle andere apparaten wel normaal kunnen verbinden, kunnen wij hier vrij weinig aan doen. Wij adviseren om contact op te nemen met de fabrikant van het product. 

 

Ik heb toch voor de zekerheid het een en ander aan je instellingen aangepast. Zou je het modem kunnen voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt? Als het nog steeds niet lukt dan zal ik contact opnemen met de desbetreffende fabrikant. Wellicht kunnen zij je een antwoord hierop geven!

 

Nou net Wifi opnieuw geprobeerd, zonder resultaat, al weet ik nog steeds niet wat je met die powerflip bedoeld. 
Hieronder nog wat cijferwerk. Boven zijn de gegevens van de wifi verbinding, daaronder de ethernet verbinding. Misschie dat je er wat mee kunt.

Hi @Hjallie60, welkom op onze Community!

Bedankt het delen van je ervaring. Ik ben meteen in je dossier gedoken en onze techneuten hebben een antwoord achtergelaten. Omdat het gaat om één apparaat en alle andere apparaten wel normaal kunnen verbinden, kunnen wij hier vrij weinig aan doen. Wij adviseren om contact op te nemen met de fabrikant van het product. 

 

Ik heb toch voor de zekerheid het een en ander aan je instellingen aangepast. Zou je het modem kunnen voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt? Als het nog steeds niet lukt dan zal ik contact opnemen met de desbetreffende fabrikant. Wellicht kunnen zij je een antwoord hierop geven!

 

 

Wat is die powerflip? Net geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.

 

Hier nog wat cijfertjes, misschien kun je daar nog wat mee.

 

SSID:      TMNL-778F95

Protocol:              Wi-Fi 4 (802.11n)

Beveiligingstype:              WPA2-Personal

Netwerkband:  2,4 GHz

Netwerkkanaal:                6

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):     600/72 (Mbps)

Link-local IPv6-adres:     fe80::7162:ef32:d2bc:4a3%6

IPv6-DNS-servers:           fec0:0:0:ffff::1%1

fec0:0:0:ffff::2%1

fec0:0:0:ffff::3%1

Fabrikant:            EnGenius Technologies

Beschrijving:      EnGenius 1T1R Mini Wireless USB Dongle

Stuurprogrammaversie:                5.1.22.0

Fysiek adres (MAC):       88-DC-96-04-FB-8A

 

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):     100/100 (Mbps)

Link-local IPv6-adres:     fe80::973a:9591:c215:343b%19

IPv4-adres:         192.168.1.120

IPv4-DNS-servers:           192.168.1.1

Primair DNS-achtervoegsel:        home

Fabrikant:            Realtek

Beschrijving:      Realtek PCIe FE Family Controller

Stuurprogrammaversie:                10.3.723.2015

Fysiek adres (MAC):       8C-89-A5-DD-CD-2E

Reputatie 7
Badge +9

@Hjallie60 hieronder vind je de instructies voor een volledige powerflip.

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Wil je mij laten weten of je nu wel kan verbinden?

Hoi Tommie,

Ik heb geen media converter. Ik heb een alleen internet abonnement en dus alleen een modem, en die is al talloze malen opnieuw opgestart of gereset. 

Of begrijp ik het verkeerd?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hjallie60 ,

@Tommie , bedoelt een van twee onderstaande kastjes ( zie foto's) Deze zit tussen je modem en glasvezel aansluiting.

 

Okay ja jammer dan want ik heb geen van deze twee kastjes. En óók geen glasvezel. Ik heb gewoon een DSL aansluiting. 

Reputatie 7
Badge +5

Hier nog wat cijfertjes, misschien kun je daar nog wat mee.

 

SSID:      TMNL-778F95

Protocol:              Wi-Fi 4 (802.11n)

Beveiligingstype:              WPA2-Personal

Netwerkband:  2,4 GHz

Netwerkkanaal:                6

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):     600/72 (Mbps)

Link-local IPv6-adres:     fe80::7162:ef32:d2bc:4a3%6

IPv6-DNS-servers:           fec0:0:0:ffff::1%1

fec0:0:0:ffff::2%1

fec0:0:0:ffff::3%1

Fabrikant:            EnGenius Technologies

Beschrijving:      EnGenius 1T1R Mini Wireless USB Dongle

Stuurprogrammaversie:                5.1.22.0

Fysiek adres (MAC):       88-DC-96-04-FB-8A

De belangrijkste instelling/optie is helaas niet getoond.

Onderstaand het status scherm van mijn PC. Zoals je kunt zien staat het IP verkrijgen op automatisch en het verkregen adres is 192.168.140.225 (verder niet van belang)

Bij jouw @Hjallie60 is duidelijk te zien dat de USB netwerk dongle actief is maar geen IP adres krijgt.

Wat is de instelling van IP-toewijzing? Wat als je bewerken aanklikt?

Welke router heb je in bruikleen gekregen? Bij de Zyxel T54 is het bekend dat de wifi-6 instelling die daarin aanwezig is nogal wat initiële verbindings problemen oplevert met oudere apparatuur.
Jammer dat @Tommie geen omschrijving plaatst van zijn wijzigingen in de router. De SSID loskoppelen van 2.4Ghz en 5Ghz en daar verschillende namen aan geven kan namelijk ook een oplossing zijn. Soms is het nodig de wifi-6 of zelfs de wifi-5 uit te schakelen.

Is er ooit een firewall instelling ingeschakeld die de usb dongle blokkeert op sommig netwerkverkeer?

De gegevens van de Realtek PCIe adapter tonen aan dat het een 100Mb netwerk adapter betreft en dat er een IP adres, 192.168.1.120 verkregen is van de router.

 

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):     100/100 (Mbps)

Link-local IPv6-adres:     fe80::973a:9591:c215:343b%19

IPv4-adres:         192.168.1.120

IPv4-DNS-servers:           192.168.1.1

Primair DNS-achtervoegsel:        home

Fabrikant:            Realtek

Beschrijving:      Realtek PCIe FE Family Controller

Stuurprogrammaversie:                10.3.723.2015

Fysiek adres (MAC):       8C-89-A5-DD-CD-2E

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hjallie60 ,
 

Dan houd het even op, als je, zoals gezegd al meerdere powerflips met het modem gedaan hebt.
Als het goed is kan @Tommie zien of en wanneer het modem een reboot heeft gehad. En is het afwachten wat voor vervolg stappen er volgens hem nog mogelijk zijn.

Reputatie 7
Badge +9

@yalerta Ik had wifi 6 uitgeschakeld op het modem, wifi 5 echter niet.

 

@Hjallie60 ik zag dat het modem de afgelopen 14 dagen geen reboot gehad heeft. Wifi 6 is op dit moment uit en ik heb je 2.4 GHz en 5 GHz nu losgekoppeld en het modem gereboot. Kan je testen of je nu wel verbinding krijgt?

Nou van alles weer geprobeerd. Nu kon eerste instantie de adapter geen verbinding maken met het modem. Na het " bekende " netwerk te zijn vergeten en de computer opnieuw te hebben opgestart, wachtwoord opnieuw ingegeven is er weer verbinding tussen modem en adapter...... maar probleem is nog steeds niet opgelost. 

Hij heeft het maar over een " onbekend " en "verborgen " netwerk dat is beveiligd....???

Terwijl er zichtbaar verbinding is, en het netwerk bij de " bekende " netwerken staat. 

Ik heb er een berg foto's van gemaakt. De eerste zijn van toen de adapter geen verbinding kreeg. Daarna foto's van de situatie met verbonden adapter. 

Hopelijk heb je er wat aan. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Mooie foto reportage 😁

  1. Probeer verbinding te maken met dat TMNL778F95 netwerk.
  2. LET OP! voer het wachtwoord voor dit netwerk in met 1,2,3 enz toetsen boven de qwerty toetsen. Dus gebruik NIET het numerieke toetsen paneel als dat aanwezig is.

Misschien “netwerk vergeten” of verbinding verbreken om een verse start te maken met bovengenoemde methode.

Uiteraard niet het wachtwoord van de modem zelf gebruiken maar dat welk bij SSID staat. Maar de andere apparaten aanmelden was al gelukt dus dat zal het probleem niet zijn.

Ho-es ff.... dít gaat even boven het hoofddeksel hoor. 1,2,3 toetsen boven de qwerty toetsen???..... 

En ik heb verbinding met het netwerk he probleem is dat er geen internettoegang wordt verkregen. 

Kijk dit is nou de reden waarom T mobile gewoon iemand met verstand van zaken langs zou moeten sturen inplaats van te roepen dat dit niet onder hun serviceverlening valt omdat alle andere apparaten wel werken behalve de pc.

Reputatie 4

Probeer eens een wifi hotspot te maken op je mobieltje en kijk of die computer met usb wifi adapter daar wel netjes mee verbind. Dan weet je of de PC of de router de connectieproblemen veroorzaakt.

Als andere wifi apparaten het wel doen op de router kun je ook nog een nieuw wifi adaptertje kopen voor je pc. Die heb je al vanaf 7€.

 

Of je annuleert T-mobile, maar daarvoor ben je al te laat geloof ik.

 

Annuleren mocht nog wel maar dat is niet de weg. Vind ik. Je moet gewoon het probleem oplossen. Adapter is nog geen half jaar oud en....... zie hier. Met de hotspot telefoon verbinding doet hij het wel.

Het probleem ligt ook bij het modem dat was mij wel duidelijk die moet een IP adres toewijzen/configureren daar ligt het probleem 

 

En dan hoor je als een dergelijke grote speler in deze business gewoon even iemand met verstand van zaken langs te sturen..... desnoods met een nieuw modem en het probleem oplossen. 

Althans dat is wat ik verwacht van de klantenservice van een dergelijk groot bedrijf. 

Reputatie 1

Wat je zou kunnen proberen is de driver voor de wifi adapter te updaten 

Reageer