Beantwoord

Laadpaal weigert met wifi te verbinden

  • 10 April 2024
  • 8 reacties
  • 67 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo allemaal, 

 

Eind februari 2024 ben ik van KPN naar Odido overgestapt. Toen we nog bij KPN zaten was onze laadpaal keurig verbonden met ons wifi-netwerk (bestaande uit een KPN Box 12 en 3 bekabelde 2.0 Superwifi wifi-punten). Sinds de overstap naar Odido weigert onze laadpaal echter te verbinden. We hebben nu een Zyxel T-56 Router en 3 bekabelde Zyxel WX5600-wifi-punten. Het gaat om een Tesla Gen 3 Wall Connector. Dit apparaat vereist o.a. een 2.4 Ghz verbinding en WPA2-beveiliging. Zie:

 

Bron: Oplossen van problemen met een Wall Connector | Tesla Support Nederland

 

In de instellingen van de router heb ik het 5 Ghz netwerk al uitgezet en ook de beveiliging naar enkel WPA2-beveiliging gezet. Echter wil de laadpaal nog steeds niet verbinden. Ik weet niet waar het aan ligt, maar aan de verbinding kan het in ieder geval niet liggen. 1 van de (bekabelde) wifipunten hangt vlakbij de laadpaal en geeft mooi signaal af. Ook lijkt het me sterk dat het aan de laadpaal zelf ligt, aangezien deze wel verbindt met een mobiele hotspot van een Samsung-toestel. 

 

De supportafdeling van Tesla vermoedt dat het toch te maken heeft met de routerinstellingen. Waarom de laadpaal dan niet moeilijk deed met de standaardinstellingen van de KPN-router en wel bij die van Odido, is mij een raadsel. 

 

Wie oh wie kan mij hierbij helpen? :-)

icon

Beste antwoord door jvrbn 10 April 2024, 17:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jvrbn 

Als je inlogt op de Zyxel-T56 zie je dan bij firmware versíe de b8 firmware staan? Mogelijk lost de nieuwe b10 firmware het verbindingsprobleem dan op.

Een moderator kan je router updaten, staat je klantnummer in je community profiel?

Reputatie 7
Badge +3

Zoals @Waqqas al aangeeft, is Odido druk doende om een BUG binnen de Zyxel op te lossen met een FW update.

Hier een soort van ‘centraal topic’ waar je kunt aangeven dat je ook graag z.s.m. de FW push wilt hebben.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jvrbn, goed dat je hier achtergekomen bent. 

Thanks @Waqqas & @Pieter_B! Ik heb je op de lijst gezet @jvrbn. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.  

@Waqqas @Pieter_B @Tommie van Odido bedankt voor jullie snelle reacties en hulp! 

Ik heb de firmware-update inmiddels gehad, echter lukt het verbinden helaas nog niet. Ik heb daarbij nog niet geprobeerd om het 5 Ghz netwerk uit te schakelen en de beveiliging weer naar WPA2 aan te passen. Zal ik dit eerst nog proberen, of is er nog iets anders nodig?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb wat instellingen aangepast in het modem @jvrbn. WPA-3 op 2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je een kunnen kijken of het nu wel lukt? 

Ik heb wat instellingen aangepast in het modem @jvrbn. WPA-3 op 2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je een kunnen kijken of het nu wel lukt? 

 

@Tommie van Odido het werkt! Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn om te horen @jvrbn, ik wens je nog een prettige middag! 

Reageer