lage snelheid wifi 2.4 ghz..

  • 4 October 2023
  • 5 reacties
  • 54 Bekeken

Hi,

Ik sta letterlijk naast de router en haal max 140 mb via de wifi 2.4 ghz. Heb zelfs de zyxcel t50 ingeruild voor een t56..niet echt veel verbetering. Met de 5 ghz haal ik zonder problemen 400 mbps zoals me contract voorschrijft..ik weet dat de 2.4 wat langzamer is, maar niet eens de helft halen is in mijn ogen niet acceptabel…

Wat ik al heb geprobeerd? Verschillende kanalen geprobeerd, maar blijft beetje hetzelfde..

 

Is dit een issue van Odido? Of een issue van de router…

Hoe gaan we dit verbeteren?

Waqqas 6 maanden geleden

Hallo @Hayder91 

Dit zijn eigenlijk wel vrij normale snelheden op 2,4 GHz en 5 GHz.

De Zyxel T-56 heeft ook WiFi 6 en indien je apparaten ook WiFi 6 ondersteunen dan zal je op 2,4 GHz ook een veel hogere snelheid halen

Hier staan nog wat WiFi tips die kunnen helpen met j́et iets verhogen van de snelheid.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hayder91 

Dit zijn eigenlijk wel vrij normale snelheden op 2,4 GHz en 5 GHz.

De Zyxel T-56 heeft ook WiFi 6 en indien je apparaten ook WiFi 6 ondersteunen dan zal je op 2,4 GHz ook een veel hogere snelheid halen

Hier staan nog wat WiFi tips die kunnen helpen met j́et iets verhogen van de snelheid.

Duidelijk thanks!

Reputatie 7
Badge +15

@Hayder91

Ik heb hier zelf Odido thuis internet met een T54, met WiFi 6 is 2,4 GHz ongeveer net zo snel als 5 GHz 

Dan heb jij geluk, ik heb een samsung s20 fe 5g die wifi 6 ondersteunt, maar elk kanaal die ik probeer blijft die hangen op 135 mbps..terwijl 5 ghz knalt die rustig naar 450 mpbs.. blijft vreemd

Reputatie 7
Badge +15

@Hayder91

Maar ik heb ook een 100 Mbps abonnement en haal altijd wel 90+ Mbps. Ik heb 2,4 GHz niet kunnen testen met WiFi 6 en een abonnement van 400 of 1000 Mbps.

Toestel is een Samsung Galaxy S21.

Reageer